Подготовил заявление, в Генеральную прокуратуру, Верховную Раду и другие структуры.Критикуйте:
З А Я В А
Звертаюсь до Вас з приводу грубого порушення законодавства з боку посадових осіб Державної автомобільної інспекції МВС України у місті Києві.
Останнім часом, в засобах масової інформації заявились повідомлення про те, що в Києві, працівники Державтоінспекції затримують транспорті засоби та направляють їх на спеціальний штрафмайданчик, який знаходиться за адресою Залізничне шосе 9. В сюжеті «Нового каналу» від 25.12.09 речник Головного управління МВС України у м. Києві Володимир Поліщук підтвердив, що цей штрафмайданчик належить приватним підприємцям. Згідно прейскуранту, який розміщений при вході на штрафмайданчик, доба охорони та стоянки автомобілю коштує 260 гривень.
Як зазначають водії, автомобілі яких опинились на штрафмайдачнику, рішення про евакуацію транспортних засобів приймали працівники Державтоінспекції. По словам водіїв, інспектори ДАІ шляхом вилучення документів, змушували автомобілістів їхати за ними на штрафмайдачник, і тільки там віддавали посвідчення водія та технічний паспорт. Щоб повернути автомобіль, водії були змушені звертатись за відповідним дозволом в полк ДПС ГУМВС України в м. Києві який розташований за адресою Сім'ї Хохлових, 5. Тільки після отримання дозволу в ДАІ, та сплати коштів за стоянку, невідомі особи на штрафмайдачнику повертали автомобіль. При цьому, на приватному штрафмайдачнику знаходяться працівники ДАІ у форменому одязі, які контролюють видачу автомобілів та сплату коштів.
Така діяльність суперечить чинному законодавству за таких підстав:
Відповідно до 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, у разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, п'ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 126, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130, статтями 132-1, 206-1 цього Кодексу, працівник ДАІ тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
Як видно з цієї статті Закону, евакуація транспортного засобу можлива тільки тоді, коли автомобіль суттєво перешкоджає дорожньому руху. Опитавши водіїв, виявилося, що в переважній більшості, затриманні транспорті засоби не перешкоджали дорожньому руху, а тому не могли бути доставлені на спеціальний майданчик. Крім того, як зазначається в Законі, доставляння транспортного засобу на штрафмайдачник можливе лише за допомогою евакуатора. Проте, майже у всіх випадках, працівники ДАІ евакуатор не викликали, а змушували водіїв самостійно доставляти автомобіль на штрафмайдачник, що прямо суперечить законодавству.
Також, в статті 265-2 КУпАП зазначається, що працівник ДАІ зобов'язаний надати особі можливість повідомити про тимчасове затримання транспортного засобу та своє місцезнаходження іншу особу за власним вибором і вжити заходів щодо повернення автомобіля до місця постійної дислокації. По інформації водіїв, інспектори не давали можливості вжити заходів для повернення автомобілю до місця постійної дислокації
Ст. 265-2 КУпАП передбачає, що транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання. Після закінчення триденного строку тимчасового затримання транспортного засобу особа має право звернутися за отриманням тимчасово затриманого транспортного засобу. Таке звернення особи є обов'язковим для його виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення. За подання такого звернення та повернення особі тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата.
Отже, Законом визначено що громадянин, у якого затримали транспортний засіб, має право безкоштовно повернути свій автомобіль, і заява про таке повернення обов’язкова для виконання. Таким чином, вимога про сплату за повернення транспортного засобу є незаконна та істотно порушує права громадян.
Треба зазначити, що дії Державної автомобільної інспекції прямо суперечать Закону України «Про боротьбу з корупцією». Відповідно до ст. 5 цього Закону державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права сприяти, використовуючи своє службове становище, фізичним і юридичним особам у здійсненні ними підприємницької діяльності, а так само в отриманні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів чи пільг з метою незаконного одержання за це матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг.
В даному випадку, працівники ДАІ використовуючи своє службове становище, доставляють транспортні засоби на приватну стоянку, чим допомагають невідомим особам заробляти гроші. При цьому, працівники ДАІ знаходячись на території штрафмайдачнику фактично приймають участь у підприємницький діяльності, що прямо суперечить ст. 18 Закону «Про міліцію», яка забороняє працівникам міліції займатись будь-якими видами підприємницької діяльності.
З приводу евакуації автомобілів вже висловлювалось Міністерство юстиції України. На офіційному сайті Мін’юсту розміщено Роз‘яснення щодо правових підстав тимчасового затримання і доставлення транспортного засобу для зберігання на спеціальний майданчик або стоянку (
http://minjust.gov.ua/0/23318). В цьому роз’ясненні зазначено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. «Тому при прийнятті рішення про тимчасове затримання транспортного засобу чи доставлення його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, працівник Державтоінспекції повинен виходити з того, що здійснення владних управлінських функцій передбачає не лише формальне, буквальне дотримання вимог законодавства, а і врахування принципу верховенства права, зокрема, принципу пропорційності, як його складової. Так, відповідно до статті 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Згідно зі статтею 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Отже, втручання з боку посадових осіб держави у реалізацію конституційних прав власника має бути пропорційним ступеню суспільної загрози від вчиненого правопорушення», - пише Міністерство юстиції.
Очевидно, що незаконно доставляючи автомобілі на штрафмайдачник, та вимагаючи гроші за їх повернення, працівники ДАІ та причетні до них приватні структури істотно порушують конституційні права громадян, та ганьблять репутацію державної влади. Така діяльність суперечить бажанню керівництва держави формувати демократичне суспільство де основною цінністю є права громадянина.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 1, 5, 7, 20 Закону України «Про звернення громадян»,
ПРОШУ:
1. Провести розслідування по фактам викладеним в заяві, та притягнути до відповідальності осіб, які винні в порушенні законодавства.
2. В передбачений законом строк, письмово повідомити мене про результати розгляду даної заяви.