LMD-Star писал(а):
Статья немного древняя от 09.07.2014 10:44
Видать Боксёр во всём разобрался и сказал - ПЛАТИТЬ ФСЕМ! и неипёт.
Может ИЗ Боксёру отправить, не соизволит ли он оплатить поверку счётчиков. ?
Цитата:
КМДА продовжила термін повірки приладів обліку води до нового року
Повірка водомірів: місія нездійсненна
Кияни не впоралися із завданням, яке у червні поставили перед ними комунальники. А завдання було таке. На дверях під’їздів будинків з’явились оголошення, у яких ішлося, що всі мають терміново повірити лічильники води (звісно, у кого вони є).
Тому ж, хто до 1 липня цього не зробить, оплата за водопостачання нараховуватиметься за нормами. А вони у нас, як відомо, чи не вполовину вищі від реальної кількості води, яку родина споживає. У кого є лічильники, той підтвердить це. Тож кому хочеться платити більше?
У стислі терміни
Багато киян притьмом кинулися повіряти лічильники. А оскільки такі послуги у столиці надають лише три організації, то не дивно, що сформувалась величезна черга. Кажуть, аж на три місяці вона розтяглася. Ті ж, хто «розкачався» останніми днями, навіть запанікували і вже ладні замість повіряти старі встановити нові лічильники, аби тільки уникнути нарахування оплати за нормами.
Переляку додало й підвищення вартості комунальних послуг. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, затвердила нові тарифи для населення, зокрема й для киян. З 1 липня за централізоване холодне водопостачання та водовідведення вони платитимуть 7 гривень 46 копійок (за кубометр) з ПДВ замість 3 гривень 18 копійок, які сплачували до 1 липня. У Київводоканалі зауважують, що, за підрахунками фахівців, саме такий тариф об∂рунтований, тобто містить повну окупність виробництва послуг, а також інвестиційну складову. А що там скажуть про ту неочікувано масову повірку лічильників, навіщо такий поспіх? За інформацією директора департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА Дмитра Новицького, зараз у столиці більше 1 мільйона лічильників води, 689 тисяч з них потребують повірки. Але ж не притьмом за місяць!
— Жодної заяви від Київводоканалу про те, що лічильники потрібно повірити негайно, немає, — відповіла на запитання «Урядового кур’єра» радник Київводоканалу з інформаційної політики Вікторія Яковлєва. — Це ініціатива панів із ЖЕКів. Як ви знаєте, підвищуються тарифи. До того ж, уже прийнято рішення, що обслуговуватиме всі внутрібудинкові мережі і все, що з ними пов’язано, Київводоканал. Тобто переходимо на прямі договори з мешканцями. Тому масовий психоз, вибачте за грубе слово, почався після того, як ЖЕКи вирішили влаштувати таку велику кампанію. Вона не продумана, не забезпечена ресурсами. Кожен повинен знати і, вочевидь, знає, що як тільки «виповнюється» 3-4 роки його лічильнику води, його треба повіряти. Нині Київводоканал напрацьовує технологію переходу на прямі договори, думаю, найближчим часом її буде опубліковано. Все буде зроблено централізовано, потрібно, щоб були певні потужності для повірки, щоб це робили визначені люди, можливо, логічно буде вивісити оголошення в під’їзді про те, що, наприклад, сьогодні у вас буде повірка лічильників і їх не треба знімати.
За словами Вікторії Яковлєвої, початок переходу на прямі договори Київводоканалу з мешканцями заплановано орієнтовно на початок серпня. А поки цього не відбулося, і обслуговувати внутрібудинкові мережі продовжують ЖЕКи. Цікаво, чи нараховуватимуть вони оплату за водопостачання і водовідведення «за нормами», якщо до 1 липня лічильник не був повірений? Загалом так і робиться, якщо лічильник не пройшов повірку, але ж не в такій ситуації, коли всьому Києву дали лише місяць, який і зробив місію з повірки водомірів нездійсненною!
Що ж збираються робити ЖЕКи? Ми спробували додзвонитися до диспетчера одного з них. Правду кажучи, змарнували кілька годин робочого часу, натискаючи кнопки телефону, але нічого не вийшло. У слухавці постійно лунали довгі гудки! Чи то диспетчера в робочий час не було на робочому місці, чи то він вирішив не відповідати на дзвінки…
Втім, у КМДА термін повірки лічильників подовжили до кінця року. Ті споживачі, які не встигли пройти повірку до вступу у дію нових тарифів, зможуть пройти цю процедуру до 1 січня 2015 року. Таке рішення, як повідомила прес-служба КМДА, було прийнято 27 червня під час робочої наради на чолі з першим заступником голови КМДА Богданом Дубасом.
Директор департаменту житлово-комунальної інфраструктури Дмитро Новицький зауважив, що споживач має сплачувати лише за спожиту послугу, тому варто здійснювати облік енергоносіїв. Зрозуміло, що організації, які мають ліцензію на виконання повірки, не зможуть зробити це за короткий час. Саме тому виник ажіотаж серед населення. Для квартирних засобів обліку води міжповірочний інтервал становить 3-4 роки, залежно від типу лічильника, про що зазначається у паспорті на прилад обліку. Ті водоміри, у яких вийшов строк експлуатації, слід не повіряти, а взагалі замінити.
Лічильник можна не знімати
Киянка Марта Василівна встигла повірити лічильники, для цього довелося їх знімати і ставити на місце. Це зробив сантехнік, його послуги обійшлися у 100 гривень за кожен лічильник. Безумовно, для киян дуже зручно було б повірити водомір, обійшовшись без послуг сантехніка. У Київводоканалі є для цього спеціальний прилад, компактна мобільна проливна установка АС-П: викликаєте фахівця, він приходить із цим обладнанням і повіряє водомір просто у вас у квартирі, не знімаючи його. Ця процедура займає приблизно півгодини.
Електронне обладнання дає змогу операторові-контролеру приєднатися до лічильника, встановленого на трубі холодного або гарячого водопостачання, і провести повірку, результати якої одразу передаються в Укрметртестстандарт. Протягом кількох днів дані проходять обробку, потім інформація з’являється на особових рахунках клієнтів ТОВ «Водоканал-сервіс».
Вартість повірки одного лічильника — 81 гривня 20 копійок (за умови повірки не менш як 20 засобів обліку в одному багатоквартирному будинку або кількох будинках, розміщених поряд).
За словами Вікторії Яковлєвої, на цю послугу нині великий попит. Причина в тому, що такий прилад лише один у Києві, і охопити ним усі квартири у столиці фактично неможливо. Однак можна «записатися» на цю послугу.
— Ми працюємо над тим, щоб закупити таких приладів більше. Проблема в тому, що вони дорогі. Однак ми це робимо, тому що вони дуже зручні і економлять час мешканців. У нас у Київводоканалі є служба «Водоканал-сервіс», яка надає ці послуги. Однак враховуючи кількість заявок, не можемо виїжджати до одного клієнта. Тож збираємо заявки, щоб з одного будинку їх було хоча б півтора десятка. Тому треба дружити із сусідами, об’єднатися для цієї справи з ними, — радить Вікторія Яковлєва. — Не важливо, в одному парадному чи різних, можливо, навіть у сусідніх будинках. Але щоб не було такого, що фахівець приїхав в одну квартиру в одному районі, потім їде повіряти ще в одну квартиру вже в інший район. Це не раціонально і не можливо. І ще. На сайті «Водоканал-сервісу» є номери телефонів, можна подзвонити і залишити заявку. Так само можна підійти чи подзвонити безпосередньо у Київодоканал і теж залишити заявку — ми її передамо, і її поставлять у графік.
Хто платить за повірку?
Це ще одне дискусійне питання. Бо ж у ст. 28 п. 2 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» зазначено: «Засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через міжповірочні інтервали, порядок встановлення яких визначається нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади у сфері метрології. Підприємства, організації та фізичні особи зобов’язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку».
А в п. 3 цієї самої 28 статті цього самого закону йдеться, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, що належать фізичним особам, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, здійснюється за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги (тобто ЖЕКи, ЖБК, ОСББ).
Отже, виявляється, споживачі не повинні платити за повірку водомірів? Та, на жаль, не все так просто. Бо, як зауважують комунальники, вони можуть взяти на себе ці витрати тільки в тому разі, якщо вартість повірки включена в тариф. А вона, як виявляється, не включена, а тому оплачувати повірку мають споживачі.
Добре, вони заплатять. Тут виникає запитання: чому ж органи, які формують і затверджують тарифи, ідуть на порушення закону? Мабуть, щоб усе було правильно, варто було б внести відповідні зміни до тарифів, і хай експлуатуючі організації, як і належить за нормативним актом, самі переймаються повіркою лічильників. І несуть за це відповідальність.
До речі. Трапляється, що лічильники крутяться в зворотний бік. Такі прилади обліку однозначно потрібно міняти на нові.
Два варіанти повірки приладів обліку
♦ З демонтажем. Триває не більше місяця. При цьому споживач сплачує за воду згідно із середньомісячними показниками лічильника. Організація, яка здійснює повірку, має надати відповідний сертифікат.
♦ Без демонтажу. Ліцензована фірма проводить повірку відразу на місці. А сертифікат виконавець повірки надсилає до споживача з подальшою фіксацією сертифікату в ЖЕКу.