Проверил на своем деле бесполезность Омбудсменши. Ну и ладно, на будущее даже расчитывать на нее не буду.
Державний герб України
621/1706/16-п
3/621/373/16
П О С Т А Н О В А
іменем України
10 жовтня 2016 року м. Зміїв
Суддя Зміївського районного суду Харківської області Овдієнко В.В.
розглянувши матеріали, які надійшли від головного спеціаліста Відділу забезпечення діяльності регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, Узбекистан, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_3, б. 20, кв. 41, громадянина України, директора Зміївської ТЕС відокремленого підрозділу ПАТ "Центренерго", ідентифікаційний номер НОМЕР_1, до адміністративної відповідальності не притягувався,
за ч. 7 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення
в с т а н о в и в :
До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся ОСОБА_2 (вул. Леніна, буд. ЗАДРЕСА_1) зі зверненням стосовно порушення Зміївською тепловою електричною станцією публічного акціонерного товариства «Центренерго» (далі - Зміївська ТЕС) його права інформацію.
За результатами перевірки звернення потерпілого було встановлено наступне.
На підставі Закону України «Про доступ до публічної інформації» потерпілий звернувся до Зміївської ТЕС із запитом від 13.05.2015 р., в якому просив повідомити, які дії повинен вчинити споживач для встановлення квартирного засобу обліку холодної води, на підставі яких нормативних актів здійснюється нарахування за спожиту холодну воду, чи відповідає дійсності інформація, викладена у листі ПАТ "Центренерго" від 22.01.2015 року №22-06/3-330, чи має юридичну силу додаток №1 до договору "Про надання послуг з центрального опалення, постачання холодної та гарячої води, підігріву води, водовідведення" від 23.04.2015 року №0892.
Листом від 21.05.2015 р. № 25/471-2659 за підписом директора Зміївської ТЕС ОСОБА_1 потерпілому було повідомлено, що Зміївська ТЕС є відокремленим підрозділом ПАТ «Центренерго». Відповідно Зміївська ТЕС не є підприємством у розумінні статті 62 Господарського кодексу України. При цьому, на відповіді на порушені у запиті питання не надано.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до статті 1 Закону - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної формації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Таким чином, суттєвою ознакою публічної інформації у розумінні Закону України "Про доступ до публічної інформації" є її попередня фіксація. Тобто даний Закон регулює відносини щодо доступу до інформації, яка вже існує, і не вимагає у відповідь на запит створювати певну інформацію.
Із змісту запиту потерпілого від 13.05.2015 року вбачається, що для надання відповідні на порушені у ньому питання необхідно надати відповідні пояснення та роз'яснення, тобто створити інформацію.
Таким, чином запит потерпілого від 13.05.2015 року не є запитом на публічну інформацію в контексті Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Порядок розгляду запиту потерпілого регулюється Законом України "Про звернення громадян", а не Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Відповідно до статті 1 Закону України "Про звернення громадян" (далі - Закон) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно з частиною першою статті 15 Закону органи державної влади місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, ПАТ «Центренерго» є публічним акціонерним товариством, основним видом діяльності якого є вироблення електроенергії, частка акцій держави України в особі Фонду державного майна України якого становить 78,28 %. ПАТ «Центренерго» має відокремлені підрозділи, до яких входить Зміївська ТЕС.
Так, підпунктом 3.13.7. пункту 3.13. Статуту ПАТ «Центренерго», затвердженого загальними зборами акціонерів ПАТ «Центренерго» від 25.04.2014 р., (далі - Статут) зазначено, що товариство має право у встановленим законодавством України та цим Статутом порядку створювати на території України та за її межами філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які є юридичними особами, а також підприємства єдиним власником яких є товариство.
Пунктом 1.1. Положення про Зміївську ТЕС, затвердженого загальними зборами акціонерів ПАТ «Центренерго» від 25.04.2014 р. (протокол № 1), визначено, що Зміївська ТЕС є відокремленим підрозділом ПАТ «Центренерго». що здійснює свою діяльність на підставі чинного законодавства України, Статуту товариства, цього Положення.
Відповідно до другого абзацу пункту 2.1. вказаного Положення предметом діяльності теплової електростанції є здійснення виробництва та передачі (постачання) електричної та теплової енергії, а також інших видів господарської діяльності.
Таким чином, Зміївська ТЕС, як відокремлений підрозділ, представляє інтереси та виконує покладені на нього ПАТ «Центренерго» функції.
Відповідно до пункту 4.8.10 Положення про Зміївську ТЕС, затвердженого загальними зборами акціонерів ПАТ «Центренерго» від 25.04.2014 р. (протокол № 1), на теплову електростанцію покладаються обовязки, зокрема, щодо виконання зобовязань, передбачених нормами цього Положення, Статуту товариства, рішеннями органів управління ПАТ «Центренерго» та законодавством України.
Так, наказом виконуючого обовязки генерального директора ПАТ «Центренерго» ОСОБА_3 від 20.04.2015 р. № 55 було затверджено Інструкцію з діловодства а апараті управлінні ПАТ «Центренерго» та зобовязано директорів відокремлених підрозділів товариства привести внутрішні документи з діловодства у відповідність з положеннями Інструкції.
Відповідно до пункту 121 Інструкції з діловодства на Зміївській ТЕС публічного акціонерного товариства «Центренерго», затвердженої наказом Зміївської ТЕС від 14.07.2015 р. № 320, обовязковому розгляду директором ТЕС підлягають акти органів державної влади, доручення вищих посадових осіб, запити, звернення, а також кореспонденція від установ вищого рівня, рішення органів місцевого самоврядування, а також документи, які містять інформацію з основних питань діяльності підприємства і потребують вирішення безпосередньо директором.
З аналізу вищевказаних внутрішніх актів ПАТ «Центренерго» вбачається, що Зміївська ТЕС, її директор в межах покладених обовязків має право розглядати та надавати відповіді на звернення громадян.
Частиною першою статті 19 зазначеного Закону передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги та письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.
Однак, листом від 21.05.2015 р. № 25/471-2659 за підписом директора Зміївської ТЕС ОСОБА_1 потерпілому не надано відповіді на жодне з порушених у зверненні питання.
Таким чином, директором Зміївської ТЕС ОСОБА_1 звернення потерпілого було розглянуто з порушенням вимог статті 19 Закону України "Про звернення громадян".
Правопорушення вчинено 21.05.2015 року за місцем роботи: Балаклійське шосе, 2, сел. Комсомольське Зміївського району Харківської області, Зміївська теплова електрична станція публічного акціонерного товариства «Центренерго».
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1, в судове засідання не з'явився, подав клопотання з проханням розглянути матеріал за його відсутністю, просив закрити провадження у справі, оскільки на момент надходження матеріалу на розгляд суду минув встановлений ст. 38 КУпАП строк накладення адміністративного стягнення.
Вина ОСОБА_1 підтверджується даними протоколу про адміністративне правопорушення від 19.08.2016 року, в якому викладено обставини правопорушення; даними інформаційних запитів ОСОБА_2 від 13.05.2015 року та від 14.05.2015 року; даними повідомлення директора Зміївської ТЕС ПАТ "Центренерго" від 21.05.2015 року; даними звернення ОСОБА_2 до Уповноваженого ВР України з прав людини від 02.06.2015 року; даними запиту представника Уповноваженого - начальник управління з питань дотримання права на інформацію та права на звернення від 28.12.2015 року; даними наказу ПАТ "Центренерго" №58-К від 24.05.2012 року.
Ознайомившись з наданими матеріалами, дійшов наступного:
У відповідністю з ч. ч. 2, 3 ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.
У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи, але при наявності в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття.
У відповідністю з п. 7 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
В діях ОСОБА_1 вбачається склад неналежного розгляду звернення, за що встановлено відповідальність ч. 7 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Водночас, оскільки правопорушення було вчинено 21.05.2015 року, на час надходження матеріалу до суду минув встановлений ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення строк накладення стягнення, тому провадження в справі про адміністративне правопорушення належить закрити.
Керуючись ст. ст. 38, п. 7 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
п о с т а н о в и в :
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 7 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити.
На постанову може бути подана апеляція до апеляційного суду Харківської області через Зміївський районний суд протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/61879744