Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду (стаття 7).
подправляй под свою историю
Начальнику
відділу Державної виконавчої служби
_______________ міського (міськрайонного) управління юстиції
в _________________________ області
від кого (Ваше ПІБ повністю)
адреса
у виконавчому провадженні по виконанню
постанови по справі про адміністративне
правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р.,
винесена інспектором ДПС відділення ДАІ з обслуговування м. _________
ПІБ інспектора,
резолютивна частина – накладення штрафу в сумі ______ грн.
Скарга
про незаконні дії державного виконавця ПІБ
(в порядку статтей 1, 3, 4, 5, 7 Закону України «Про звернення громадян»)
Статтею 4 закону «Про звернення громадян» встановлено, що до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких, зокрема, незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
За статтею 5 закону звернення адресуються, зокрема, державному органу або посадовій особі, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненні питань.
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду (стаття 7).
Державним виконавцем ПІБ «__»_____ 201_ р. було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження за вказаним виконавчим документом. Постанову про відкриття виконавчого провадження я отримав «___»______ 201__ р. Даною постановою на мене покладено незаконний обов’язок сплати розміру штрафу, що перевищує вдвічі, ніж передбачено виконавчим документом.
Вважаю постанову державного виконавця незаконною, оскільки вона винесена на суму боргу, що становить подвійний розмір штрафу, що був накладений на мене постановою про адміністративне правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р. Інспетором ДАІ було накладено штраф в сумі _____ грн. Виконавче провадження відкрито на подвійну суму штрафу, а саме на ______ грн.
Так, в частині 2 статті 308 КУпАП вказано: «У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу». Частина 1 цієї ж статті 308 передбачає, що у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП (15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу), постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. Отже, очевидно, що в ч. 2 ст. 308 КУпАП йде мова про примусове виконання саме органами державної виконавчої служби.
Тобто лише в порядку примусового виконання постанови про накладення штрафу органами державної виконавчої служби може бути стягнутий подвійний розмір штрафу, вказаний у виконавчому документі та ст. 308 КУпАП. Діяльність органів державної виконавчої служби регулюється виключно Законом України «Про виконавче провадження».
Статтею 32 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що заходами примусового виконання рішень є:
а) звернення стягнення на кошти та інше майно боржника,
б) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника.
Державний виконавець ПІБ не мав права виносити постанову про відкриття виконавчого провадження на суму боргу, що відповідає подвійному розміру штрафу, оскільки передбачити наперед, що виконавчий документ буде виконаний саме в примусовому порядку він не може, тому що сам же в постанові про відкриття виконавчого провадження надає 7-денний строк для добровільного виконання. При цьому, навіть пропущення 7-денного строку для добровільної оплати не буде свідчити, що виконавчий документ буде виконаний в примусовому порядку.
Враховуючи викладені обставини винесена постанова про відкриття виконавчого провадження від ____ 201_ р. за виконавчим документом – постановою по справі про адміністративне правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р., винесена інспектором ДПС відділення ДАІ з обслуговування м. _________ ПІБ, є НЕЗАКОННОЮ.
Враховуючи викладені обставини, на підставі наданих Вам повноважень відповідно до ч. 2 статті 83 Закону України «Про виконавче провадження» прошу скасувати незаконну постанову про відкриття виконавчого провадження.
«___»___________ 201__ р. підпис
Якщо начальник ДВС відмовить у задоволенні скарги, тоді крок третій.
Крок третій – подання скарги (позовної заяви) до суду. Відразу слід зазначити, що строк для оскарження становить 10 днів з дня отримання постанови про відкриття виконавчого провадження. У разі пропуску даного строку без поважних причин суд відмовить Вам у прийнятті скарги чи адміністративної позовної заяви.
Як зазначалось боржник має право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби виключно в судовому порядку.
Ч. 4, 5 статті 82 Закону «Про виконавче провадження» передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами до суду, який видав виконавчий документ.
Рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб) можуть бути оскаржені до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.
Розділом 7 «Судовий контроль за виконанням судових рішень», а саме статтею 383 Цивільного процесуального кодексу встановлено, що учасники виконавчого провадження та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їх права чи свободи. Ключові слова тут виділені – це «.. під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього кодексу..» (тобто Цивільного процесуального кодексу України). Як Ви розумієте, в більшості випадків ми маємо справу із постановою інспектора ДАІ, що не є судовим рішенням. Хоча певні справи про притягнення до адміністративної відповідальності вирішує місцевий загальний суд (див. Розділ Порушення на автодорозі та розміри штрафів) і в такому випадку випадку слід подавати скаргу саме до місцевого загального суду, який притягнув водія до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Ч. 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України вказує, що учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Так, дії (бездіяльність) державного виконавця можуть бути оскаржені до місцевого загального суду або до окружного адміністративного суду. При цьому до місцевого загального суду необхідно подавати скаргу, а до окружного адміністративного суду – адміністративну позовну заяву.
Якщо Ви подаєте скаргу до місцевого загального суду, то необхідно керуватись вимогами ч. 4 ст. 82 Закону України «Про виконавче провадження», а також статтями 383 - 386 Цивільного процесуального кодексу України.
Якщо подаєте документи до місцевого адміністративного суду, то слід керуватись ч. 5 ст. 82 Закону України «Про виконавче провадження», статтями 6, 17, ч. 2 ст. 18, статтями 104-106, 181 Кодексу адміністративного судочинства України.
Висновок:
1. Якщо штраф був накладений на Вас інспектором ДАІ, то в такому випадку необхідно подавати адміністративну позовну заяву про визнання дій державного виконавця незаконними до окружного адміністративного суду. Окружні адміністративні суди знаходяться в обласних центрах (напр. Одеський окружний адміністративний суд, Київський окружний адміністративний суд), а також окремо в м. Києві та Севастополі.
2. Якщо штраф був накладений судом, тоді необхідно подавати скаргу про визнання дій державного виконавця незаконними до місцевого загального суду, який наклав на Вас штраф.
Окрім вищесказаного, статтею 181 КАС України встановлено, що позовну заяву може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів. Відповідачем у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби є відповідний орган державної виконавчої служби.
Адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі.
Статтею 385 ЦПК України також встановлено, що скаргу може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав чи свобод. Пропущений з поважних причин строк для подання скарги може бути поновлено судом.
Тобто в будь-якому випадку строк для оскарження до суду становить 10 днів і у разі пропуску даного строку без поважних причин суд відмовить Вам у прийнятті скарги чи адміністративної позовної заяви.
Якщо штраф був накладений на Вас місцевим судом, а Ви подасте адміністративну позовну заяву на незаконні дії державного виконавця до окружного адмінсуду, і навпаки, якщо штраф був накладений інспектором ДАІ, а Ви подасте скаргу до місцевого загального суду, то в таких випадках Вам відмовлять у прийнятті до розгляду відповідно позовної заяви чи скарги. (див. наприклад Ухвалу Вищого адміністративного суду України від 01.09.2010 р.)
Зразок скарги
До ____________ міськрайонного суду
__________________ області
скаржник: Ваше ПІБ
адреса
особи, дії яких оскаржуються: Державний виконавець Відділу Державної виконавчої служби
міського (міськрайонного) управління юстиції
ПІБ
адреса (вказуєте адресу відділу ДВС)
Начальник Відділу Державної виконавчої служби
міського (міськрайонного) управління юстиції
ПІБ
адреса (вказуєте адресу відділу ДВС)
реквізити виконавчого документу:
постанова по справі про адміністративне
правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р.,
винесена інспектором ДПС відділення ДАІ
з обслуговування м. _________
ПІБ інспектора,
резолютивна частина – накладення штрафу в сумі ______ грн.
Скарга
про визнання дій державного виконавця та начальника відділу ДВС
незаконними та зобов’язання вчинитипевні дії
Я, ПІБ, «___» _____ 201_ р. отримав поштою з відділу ДВС постанову про відкриття виконавчогопровадженя. Оскільки дана постанова являється незаконною, я звернувся усно до державного виконавця ПІБ щодо питання скасування даної постанови у зв’язку з її невідповідністю Закону України «Про виконавче провадження» та ст. 308 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Однак державний виконавець відмовив мені. Далі відповідно до закону України «Про звернення громадян» я подав скаргу щодо незаконних дій державного виконавця начальнику відповідного відділу ДВС ПІБ. Начальник ДВС розглянувши мою скаргу виніс відмовив в її задоволенні.
Вважаю такі дії державного виконавця ПІБ та начальника відділу Державної виконавчої служби _______________ міського (міськрайонного) управління юстиції ПІБ незаконними.
Так, державним виконавцем ПІБ «__»_____ 201_ р. було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом – постановою про адміністративне правопорушення від ____ 201_ р. серія __ № ________, винесеною інспектором ДПС відділення ДАІ ПІБ, та якою на мене було накладено штраф в сумі ______ грн. Як я вказав, постанову про відкриття виконавчого провадження я отримав «__»______ 201__ р.
Постанова державного виконавця про відкриття виконавчого провадження винесена на суму боргу, що становить подвійний розмір штрафу, що був накладений на мене постановою про адміністративне правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р.
Тобто, інспетором ДАІ було накладено штраф в сумі _____ грн., а виконавче провадження відкрито на подвійну суму штрафу, а саме на ______ грн., що є неправомірними діями виконавця.
Так, в частині 2 статті 308 КУпАП вказано: «У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу». Частина 1 цієї ж статті 308 передбачає, що у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП (15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу), постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. Отже, очевидно, що в ч. 2 ст. 308 КУпАП йде мова про примусове виконання саме органами державної виконавчої служби.
Тобто лише в порядку примусового виконання постанови про накладення штрафу органами державної виконавчої служби може бути стягнутий подвійний розмір штрафу, передбачений ч. 3 ст. 308 КУпАП. Діяльність органів державної виконавчої служби регулюється виключно Законом України «Про виконавче провадження».
Статтею 32 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що заходами примусового виконання рішень є:
а) звернення стягнення на кошти та інше майно боржника,
б) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника.
Державний виконавець ПІБ не мав права виносити постанову про відкриття виконавчого провадження на суму боргу, що відповідає подвійному розміру штрафу, оскільки передбачити наперед, що виконавчий документ буде виконаний саме в примусовому порядку він не може, тим більше сам же в постанові про відкриття виконавчого провадження надав мені 7-денний строк для добровільного виконання. При цьому, навіть пропущення 7-денного строку для добровільної оплати не буде свідчити, що виконавчий документ буде виконаний в примусовому порядку. Для наявності факту примусового виконання постанови органи державної виконавчої служби повинні мати, наприклад, а) акт арешту та опису Вашого майна, відповідні докази реалізації цього майна та докази зарахування коштів від такої реалізації Вашого майна в рахунок штрафу за адмінправопорушення, б) докази стягнення грошових коштів із заробітної плати чи іншого доходу, як це визначено главою 4 «Загальний порядок звернення стягнення на майно боржника» та главою 6 «Звернення стягнення на заробітну, пенсію, стипендію та інші доходи боржника» Закону України «Про виконавче провадження». Таких доказів державний виконавець та його керівник не мають.
Начальник ДВС не скористався повноваженнями відповідно до ч. 2 статті 83 Закону України «Про виконавче провадження» та не скасував незаконну постанову про відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладені обставини винесена постанова про відкриття виконавчого провадження від ____ 201_ р. є НЕЗАКОННОЮ, а тому підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, відповідно до вимог статті 308 КУпАП, ст.ст. 32, 82, глав 4, 6 Закону України «Про виконавче провадження», ст.ст. 383 - 386 Цивільного процесуального кодексу України, ст. 307, 308 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
Прошу суд:
Визнати незаконними дії державного виконавця ПІБ по винесенню постанови про відкриття виконавчого провадження від «___»____201_ р. щодо зазначення в цій постанові суми боргу, що становить подвійний розмір штрафу, що був накладений на мене постановою про адміністративне правопорушення серія ____ № _____ від «__»____201_ р. інспектором ДПС відділення ДАІ з обслуговування м. _________ ПІБ, Визнати незаконними дії начальника відділу Державної виконавчої служби _____________ міського (міськрайонного) управління юстиції ПІБ щодо нескасування постанови про відкриття провадження від «___»____201_ р. підпорядкованого йому державного виконавця ПІБ. Зобов’язати державного виконавця ПІБ та начальника відділу Державної виконавчої служби _____________ міського (міськрайонного) управління юстиції ПІБ скасувати неправомірну постанову про відкриття виконавчого провадження від ______ 201_ р., Стягнути з відділу Державної виконавчої служби _____________ міського (міськрайонного) управління юстиції на мою користь сплачені мною судовий збір 3,4 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи 37 грн.
Додатки: копія мого паспорту, копія постанови про відкриття виконавчого провадження від «___»_____ 201_ р., копія постанови про адміністративне правопорушення серія ____ № _____ від «__»____201_ р., копія скарги начальнику відділу ДВС від ________ р., копія відповіді начальника відділу ДВС про відмову в задоволенні скарги від __________ р. Квитанція про сплату судового збору 3,4 грн., Квитанція про сплату витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи 37 грн.
«____» ________ 2011 року ________________
Зразок адміністративної позовної заяви
До ____________ окружного адміністративного суду,
адреса суду
позивач: ________________________________
проживаю: індекс, м. ______________,
вул. ______________, буд. ___, кв. ___
тел. __________
відповідач: Відділ Державної виконавчої служби
міського (міськрайонного) управління юстиції
ПІБ
адреса ДВС
адреса: ____________________________
телефон не відомо
Адміністративна позовна заява
про визнання дій державного виконавця та начальника відділу ДВС
незаконними та зобовя’язання вчинитипевні дії
Я, ПІБ, «___» _____ 201_ р. отримав поштою з відділу ДВС постанову про відкриття виконавчогопровадженя. Оскільки дана постанова являється незаконною, я звернувся усно до державного виконавця ПІБ щодо питання скасування даної постанови у зв’язку з її невідповідністю Закону України «Про виконавче провадження» та ст. 308 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Однак державний виконавець відмовив мені. Далі я подав скаргу на дії державного виконавця начальнику відповідного відділу ДВС ПІБ. Начальник ДВС розглянувши мою скаргу виніс постанову про відмову в задоволенні скарги.
Вважаю такі дії державного виконавця ПІБ та начальника відділу Державної виконавчої служби _______________ міського (міськрайонного) управління юстиції ПІБ незаконними.
Так, державним виконавцем ПІБ «__»_____ 201_ р. було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом – постановою про адміністративне правопорушення від ____ 201_ р. серія __ № ________, винесеною інспектором ДПС відділення ДАІ ПІБ, та якою на мене було накладено штраф в сумі ______ грн. Як я вказав, постанову про відкриття виконавчого провадження я отримав «__»______ 201__ р.
Постанова державного виконавця про відкриття виконавчого провадження винесена на суму боргу, що становить подвійний розмір штрафу, що був накладений на мене постановою про адміністративне правопорушення серія ___ № _______ від __________201_ р.
Інспетором ДАІ було накладено штраф в сумі _____ грн. Виконавче провадження відкрито на подвійну суму штрафу, а саме на ______ грн., що є неправомірними діями виконавця.
Так, в частині 2 статті 308 КУпАП вказано: «У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу». Частина 1 цієї ж статті 308 передбачає, що у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП (15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу), постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. Отже, очевидно, що в ч. 2 ст. 308 КУпАП йде мова про примусове виконання саме органами державної виконавчої служби.
Тобто лише в порядку примусового виконання постанови про накладення штрафу органами державної виконавчої служби може бути стягнутий подвійний розмір штрафу, передбачений ч. 3 ст. 308 КУпАП. Діяльність органів державної виконавчої служби регулюється виключно Законом України «Про виконавче провадження».
Статтею 32 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що заходами примусового виконання рішень є:
а) звернення стягнення на кошти та інше майно боржника,
б) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника.
Державний виконавець ПІБ не мав права виносити постанову про відкриття виконавчого провадження на суму боргу, що відповідає подвійному розміру штрафу, оскільки передбачити наперед, що виконавчий документ буде виконаний саме в примусовому порядку він не може, тим більше сам же в постанові про відкриття виконавчого провадження надав мені 7-денний строк для добровільного виконання. При цьому, навіть пропущення 7-денного строку для добровільної оплати не буде свідчити, що виконавчий документ буде виконаний в примусовому порядку. Для наявності факту примусового виконання постанови органи державної виконавчої служби повинні мати, наприклад, а) акт арешту та опису Вашого майна, відповідні докази реалізації цього майна та докази зарахування коштів від такої реалізації Вашого майна в рахунок штрафу за адмінправопорушення, б) докази стягнення грошових коштів із заробітної плати чи іншого доходу, як це визначено главою 4 «Загальний порядок звернення стягнення на майно боржника» та главою 6 «Звернення стягнення на заробітну, пенсію, стипендію та інші доходи боржника» Закону України «Про виконавче провадження». Таких доказів державний виконавець та його керівник не мають.
Начальник ДВС не скористався повноваженнями відповідно до ч. 2 статті 83 Закону України «Про виконавче провадження» та не скасував незаконну постанову про відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладені обставини винесена постанова про відкриття виконавчого провадження від ____ 201_ р. є НЕЗАКОННОЮ, а тому підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, відповідно до вимог статті 308 КУпАП, ст.ст. 32, 82 глав 4, 6 Закону України «Про виконавче провадження», ст.ст. 104-106, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 307, 308 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
Прошу суд:
Визнати незаконною дію Відділу Державної виконавчої служби _____________ міського (міськрайонного) управління юстиції, а саме державного виконавця ПІБ, по винесенню постанови про відкриття виконавчого провадження від «___»____201_ р. щодо зазначення в цій постанові суми боргу, що становить подвійний розмір штрафу, що був накладений на мене постановою про адміністративне правопорушення серія ____ № _____ від «__»____201_ р. інспектором ДПС відділення ДАІ з обслуговування м. _________ ПІБ, 2. Зобов’язати Відділ Державної виконавчої служби _____________ міського (міськрайонного) управління юстиції ПІБ скасувати неправомірну постанову про відкриття виконавчого провадження від ______ 201_ р.
Додатки: копія мого паспорту, копія постанови про відкриття виконавчого провадження від «___»_____ 201_ р., копія постанови про адміністративне правопорушення серія ____ № _____ від «__»____201_ р., копія скарги начальнику відділу ДВС від ________ р., копія відповіді начальника відділу ДВС про відмову в задоволенні скарги від __________ р., квитанція про сплату судового збору в сумі 3,4 грн.
«____» ________ 2011 року
автор ЮДВ. ______________
|