я вчерась накрапал бумажечку Лавриновичу.
Міністру юстиції України
Лавриновичу Олександру Володимировичу
01001 м.Київ, вул.Городецького, 13
ЗАПИТ № 9
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі громадяни мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Згідно ст. 32 Закону України «Про інформацію» під запитом щодо надання письмової або усної інформації у цьому Законі мається на увазі звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.
Стаття 10 Закону України «Про інформацію» зазначає, що право на інформацію забезпечується зокрема: обов'язком органів державної влади, а також органів місцевого і регіонального самоврядування інформувати про свою діяльність та прийняті рішення;
Згідно "Положення про Міністерство юстиції України" Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006р. N1577 основними завданьнями Мін’юсту є: “…проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів…”; “...експертне забезпечення правосуддя...”; та “розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду”, а також Мін’юст
“4. здійснює правову експертизу (готує висновки) щодо відповідності Конституції та законам України, вимогам нормопроектувальної техніки проектів законів, інших актів законодавства, що подаються на розгляд Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, а також нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим”;
“10. організовує у межах своїх повноважень виконання актів законодавства та здійснює контроль за їх реалізацією”;
“48. організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції і пов’язані з роботою управлінь юстиції, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, вживає відповідних заходів“.
Моє питання стосується Статей №№ 268 та інших статей КУпАП, де розглядається термин «особа, яка притягається до адміністративної відповідальності».
Джерело: Сайт Верховной Ради (
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... 7898036199)
Зміст:
Глава 21 ОСОБИ, ЯКІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ПРОВАДЖЕННІ В
СПРАВІ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності
{ Положення частини першої статті 268, за яким обмежується право на вільний вибір особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, як захисника своїх прав, крім адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи втратили чинність як такі, що є неконституційними на підставі Рішення Конституційного Суду N 13-рп/2000 ( v013p710-00 ) від 16.11.2000 }
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
При розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 44, статтями 51, 146, 160, 160-2, 173, частиною третьою статті 178, статтями 185, 185-1, статтями 185-7 і 187 цього Кодексу, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов'язковою. У разі ухилення її від явки на виклик органу внутрішніх справ або судді районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду цю особу може бути органом внутрішніх справ (міліцією) піддано приводу.
Законами України може бути передбачено й інші випадки, коли явка особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, в орган (до посадової особи), який вирішує справу, є обов'язковою. { Стаття 268 із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР N 316-11від 29.05.85, N 4452-11 від 21.08.87, N 7445-11 від 27.04.89, N 8918-11 від 07.03.90, N 9166-11 від 04.05.90, N 647-12 від 18.01.91, Законами N 386/96-ВР від 01.10.96, N 2342-III ( 2342-14 ) від 05.04.2001, N 2635-IV ( 2635-15 ) від 02.06.2005, N 1508-VI ( 1508-17 ) від 11.06.2009, N 2453-VI ( 2453-17) від 07.07.2010, N 2808-VI ( 2808-17 ) від 21.12.2010 }
Керуючись ст. ст. 9, 10, 32, 33 Закону України «Про інформацію» та "Положенням про Міністерство юстиції України" Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006р. N1577
прошу письмово надати мені роз’ясненя щодо ДВОХ питань:
1. Надати тлумачення особи, яка зветься «особа, яка притягається до адміністративної відповідальності»?
2. У який саме момент громадянин України набуває статусу «особи, яка притягається до адміністративної відповідальності»?
Напріклад:
а. У момент пред'явлення посадовою особою звинувачення громадянинові у вчиненні адміністративне правопорушення.
б. У момент початку складання посадовою особою Протоколу про адміністративне правопорушення відносно громадянина.