ДБН В.2.3 - 4 - 20005 ДОРОЖНІЙ ОДЯГ
5.1 Дорожній одяг повинен включати покриття, основу, а при необхідності - до-даткові прошарки, що відрізняються за функціональним призначенням.
5.2 За механічними властивостями дорожній одяг слід поділяти на два види:
жорсткий та нежорсткий. До жорсткого слід відносити дорожній одяг, покриття та ос-нова якого спроможні працювати на розтягування, а їх міцність та жорсткість практи-чно не залежать від температури, вологості, тривалості дії навантаження (змінюються не більше ніж на 15 % із зміною цих величин на всьому можливому діапазоні умов ек-сплуатації) і які на протязі всього терміну служби зберігають суцільність. Жорстким є одяг, що має цементобетонне монолітне покриття; збірне покриття із цементобетон¬них і армобетонних плит; асфальтобетонне покриття на основі з цементобетону. До нежорстких слід відносити всі інші конструкції дорожніх одягів.
5.3 В залежності від строку служби та рівня надійності дорожні одяги поділяю-ться на три типи: капітальні, полегшені та перехідні. При виборі типу дорожнього одягу виходять із інтенсивності руху, складу транспортного потоку, вимог безпеки і комфортності руху, природних умов та техніко-економічних розрахунків.
5.4 Типи дорожніх одягів, основні матеріали покриттів і область їх використання наведені в таблиці 5.1.
5.5 Дорожній одяг проектують з урахуванням надійності - ймовірності безвідмовної роботи конструкції протягом наміченого строку експлуатації до капі-тального ремонту. Кількісним показником надійності є рівень надійності, що являє собою частку довжини (чи площі по смугах накату) ділянок без пошкоджень і дефор-мацій, пов'язаних з втратою міцності конструкцій, в загальній довжині ділянки доро¬ги, яка розглядається. Розрахункові рівні надійності дорожніх одягів наведені в таб¬лиці 5.2
