цитата:
Домофон як лохотрон або як дурять домофонні компаніїЗ Києва на регіони перекинулася домофонна лихоманка. Ніби гарна та корисна річ – домофон, а тим більше відеодомофон, але в український реалізації він схожий на шахрайство та примусові послуги.
По-перше, «задоволення» це в середньому вартуватиме 200-300 гривень. Але двері та домофон, як правило, повністю або частково залишаються у власності домофонної фірми, і мешканці під’їзду не отримують на руки документи про право власності на домофони та двері, а отримують угоди про обслуговування домофону. Тому потім їм слід довічно(!) вносити щомісячну абонентну плату за технічне обслуговування (якщо це їхня власність, то чому я маю платити за її технічне обслуговування?) та за користування дверима, аудіо- чи відеотрубками. Але тоді за що з людей взяли кошти, які одразу окуповують і двері, і домофони?
По-друге, домофонні фірми стверджують, що для встановлення домофону достатньо згоди більшості мешканців під’їзду. Але насправді всі власники квартир є співвласниками допоміжних приміщень (під’їзд, сходи і т.д.) і технічного обладнання (вхідні двері, замки і т.д.) всього дому. Тому без згоди 100% власників квартир не можна здійснювати дії зі встановлення домофону, оскільки це обмежує їх право власності в частині користування і розпорядження майном.
Для того, щоб не бути звинуваченими в тому, що права мешканців домофонна компанія не обмежує, їм надають БЕЗКОШТОВНИЙ ключ. Але ключ видають один-два на квартиру, а не кожному члену родини, яка не підключилася до домофону. І вимагають за додатковий ключ по 15-24 гривень.
Крім того часто проводять опитування по-квартирне, а не загальні збори всіх дорослих мешканців під'їзду.
По-третє, ті, хто не підключився при встановленні дверей, “розкручуються” на додаткові кошти потім, і для них вартість “встановлення” домофону вже може перевищити 300 гривень. Хоча обладнання домофону може бути в 3-х метрах від вашої двері, а трубка коштує лише 20 грн.
По-четверте, домофони сторонніх компаній, як правило, підключаються до електричної мережі будинку без окремого лічильника. В підсумку мешканці будинку сплачуюють і за домофон, і за світло для домофону як за утримання будинку, хоча це має оплачувати домофонна компанія по своїм лічильниками. Дивіться Лист НКРЕ від 19.10.2009 N 6881/09/17-09.
По-п’яте, більшість мешканців не відають, що у разі відсутності електрики домофонні двері не зачиняються на замок, на відміну від двері з механічним кодовим замком. Оскільки у нас чомусь встановлюють безакумуляторні (без UPS) домофони
http://www.marazm.org.ua/house/7_88.html