Жалобы на незаконную остановку транспортного средства (примеры, ответы ГАИ и прокуратуры)
Начальнику УДАІ в м. Донецьку пр. Павших Комунарів, 75, 83023
П.І.Б. АДРЕСА
СКАРГА НА НЕЗАКОННІ ДІЇ СПІВРОБІТНИКА ДПС
«23» листопада 2009 р., в 3 години 32 хвилини на перехресті б-ра Шевченка та вул. 50-Гвардійської девізії під час керування транспортним засобом ______________ державний номер _________________ мене було зупинено співробітником ДПС Бороха Константином Семеновичем (№ посвідчення 057801, № нагрудний жетон № 0268, патрульний автомобіль Skoda Octavia державний номер 05 1639) Зазначений співробітник ДАІ не представився, на протиріччя вимогам ч.2 ст.5 Закону України «Про міліцію», і усі вказані відомості про нього стали відомі вже у процесі подальшого спілкування. Коли я, забажавши реалізувати своє право, передбачене ч.1 ст.16 Закону України «Про дорожній рух», п.2.14 «в» ПДР, зна¬ти причину зупинки транспортного засобу, задав це питання працівнику ДАІ, то отримав відповідь: «Проверка документов». Після того, як я передав співробітнику міліції свої документи (посвідчення водія, технічний паспорт на автомобіль, талон до посвідчення водія), він зажадав щоб я вийшов з машини і відкрив багажник. Без двох свідків і протоколу огляду я відмовився це зробити на підставі ст. 60 Конституції України, після поступили погрози в мою адресу. Зазначені дії співробітника міліції я вважаю незаконними з таких підстав. У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Поста¬новою KM України від 14 квітня 1997 р. № 341), а саме п. 5 ч. 5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право: зупи¬няти транспортні засоби у разі порушення вимог правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднен¬ня довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони ви¬користовуються з протиправною метою. Як видно з наведеного, цей перелік є вичерпним. Ніяких інших підстав для зупинки транспортного засобу зазначене Положення не знає і це недаремно. У відповідності до ст. 11 Закону України «Про міліцію», міліція має право: перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання що¬до додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію. Тобто єдиною підставою для перевірки документів особи може бути підозра щодо громадянина у вчиненні ним право¬порушення. Мені про будь-які підозри про вчинені мною пра¬вопорушення співробітником міліції повідомлено не було. У відповідності до ст.19 Конституції України, посадові (службові) особи органів державної влади можуть діяти ви¬ключно у межах, способом та у порядку, що прямо передбачені законом. Своїми діями співробітник міліції порушив вимоги пунктів 6.25, 7.2, 7.3, 15.5 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служ¬би Державтоінспекції МВС України (затвердженої Наказом МВС від 27.03.2009 № 111) щодо забезпечення безперебійного руху транспортних засобів. Вочевидь, що безпричинні або з тих причин, що не передбачені законодавством, зупинки транспортного засобу, порушують законодавство, нормативні документи, які регулю¬ють діяльність підрозділів ДПС та МВС взагалі, а також пору¬шують мої права, як учасника руху. На підставі викладеного, керуючись статей 5-7 Закону України «Про звернення громадян», ПРОШУ: 1) Вжити заходів дисциплінарного характеру до службової особи ДАІ, яка вчинила дії, що порушують законодавство, та керівників підрозділу ДАІ, які допускають такі порушення працівниками при організації несення ними служби. 2) Дати відповідь у порядку та у терміни, передбачені ст.20 Закону України «Про звернення громадян». «23» листопада 2009 р. ________________
Прокурору м.Донецька Ольмезову Олександру Дмитровичу вул.Артема, д. 61, м.Донецьк, 83055
П.І.Б. АДРЕСА тел.: __________
ЗАЯВА ПРО ЗЛОЧИН
«23» листопада 2009 р., в 03 години 32 хвилини на перехресті б-ра Шевченка та вул. 50-Гвардійської девізії під час керування транспортним засобом ______________ державний номер ____________мене було зупинено співробітником ДПС Бороха Константином Семеновичем (№ посвідчення 057801, № нагрудний жетон № 0268, патрульний автомобіль Skoda Octavia державний номер 05 1639) Зазначений співробітник ДАІ не представився, на протиріччя вимогам ч.2 ст.5 Закону України «Про міліцію», і усі вказані відомості про нього стали відомі вже у процесі подальшого спілкування. Коли я, забажавши реалізувати своє право, передбачене ч.1 ст.16 Закону України «Про дорожній рух», п.2.14 «в» ПДР, зна¬ти причину зупинки транспортного засобу, задав це питання працівнику ДАІ, то отримав відповідь: «Проверка документов». Після того, як я передав співробітнику міліції свої документи (посвідчення водія, технічний паспорт на автомобіль, талон до посвідчення водія), він зажадав щоб я вийшов з машини і відкрив багажник. Без двох свідків і протоколу огляду я відмовився це зробити на підставі ст. 60 Конституції України, після поступили погрози в мою адресу. Зазначені дії співробітника міліції я вважаю незаконними з таких підстав. У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Поста¬новою KM України від 14 квітня 1997 р. № 341), а саме п. 5 ч. 5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право: зупи¬няти транспортні засоби у разі порушення вимог правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднен¬ня довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони ви¬користовуються з протиправною метою. Як видно з наведеного, цей перелік є вичерпним. Ніяких інших підстав для зупинки транспортного засобу зазначене Положення не знає і це недаремно. У відповідності до ст. 11 Закону України «Про міліцію», міліція має право: перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання що¬до додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію. Тобто єдиною підставою для перевірки документів особи може бути підозра щодо громадянина у вчиненні ним право¬порушення. Мені про будь-які підозри про вчинені мною пра¬вопорушення співробітником міліції повідомлено не було. У відповідності до ст.19 Конституції України, посадові (службові) особи органів державної влади можуть діяти ви¬ключно у межах, способом та у порядку, що прямо передбачені законом. Своїми діями співробітник міліції порушив вимоги пунктів 6.25, 7.2, 7.3, 15.5 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служ¬би Державтоінспекції МВС України (затвердженої Наказом МВС від 27.03.2009 № 111) щодо забезпечення безперебійного руху транспортних засобів. Вочевидь, що безпричинні або з тих причин, що не передбачені законодавством, зупинки транспортного засобу, порушують законодавство, нормативні документи, які регулю¬ють діяльність підрозділів ДПС та МВС взагалі, а також пору¬шують мої права, як учасника руху. Вважаю, що таке істотне порушення вимог законодав¬ства щодо громадянина з боку співробітника міліції є переви¬щенням з його боку службових повноважень, а отже, утворює склад злочину, передбаченого ч.І ст.365 КК України. З іншого боку, допущення керівництвом відповідного підрозділу ДАІ таких порушень з боку працівників останнього, є службо¬вою недбалістю, що утворює склад злочину, передбаченого ч.І ст.367 КК України. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 95, 97 КПК України, ст.ст. 5-7 Закону України «Про звернення громадян»,
ПРОШУ: 1) Вжити заходи відносно працівника міліції. 2) Дати відповідь у порядку та у терміни, передбачені ст.20 Закону України «Про звернення громадян».
«23» листопада 2009р. ________________
|