Іменем України
27 серпня 2009 року Замостянський районний суд м. Вінниці в складі: головуючого судді Сичука М.М., при секретарі Мургі Ю.В., за участю позивача ОСОБА_1.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора Літинського ВДАІ Коробки В.О. про визнання незаконною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, -
Встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом до інспектора Літинського ВДАІ Коробки В.О. про визнання незаконною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.
Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою від 21.06.2009 року його притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 121 КУпАП та накладено штраф в розмірі 340 гривень.
В постанові зазначено, що позивачем було порушено, п. 32.1 Є ПДР країни, а саме переобладнано мікроавтобус без узгодження з ДАІ встановивши багажник на даху мікроавтобуса.
У своєму поясненні у протоколі про адміністративне правопорушення позивач вказав, що будь-яких переобладнань, без узгодження з ДАІ він не проводив. Автомобіль був придбаний з багажником та у 2009 році пройшов технічний огляд. Більш того, за весь час його експлуатації неодноразово проходив технічний огляд і багажник ніким не був визнаний за переобладнання. Сам факт проходження технічного огляду свідчить про те, що переобладнань автомобіля не було.
Твердження інспектора про те, що мало місце переобладнання автомобіля є нічим іншим, як домислом не підтвердженим будь-якими фактичними даними.
Таким чином, позивач вважає, що він не порушував правил ПДР України, діяв згідно їх вимог і відповідно склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 1 ст. 122 КУпАП, у його діях відсутній.
Також позивач зазначає, що у постанові про притягнення його до адміністративної відповідальності в порушення ст. 283 КУпАП, не зазначено повний опис обставин вчинення правопорушення – чітко не зазначено в чому ж об’єктивно виразилось правопорушення в чому ж порушення вимог стандартів, правил і нормативів, що стосується безпеки дорожнього руху у зв’язку з багажником.
В зв’язку з цим, позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив суд постанову інспектора ВДАІ Літинського Коробки В.О. від 21.06.2009 року скасувати, а справу про адміністративне правопорушення щодо нього закрити, за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги повністю підтримав та просив суд задовольнити їх.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи, тому суд відповідно до вимог ст. 128 ч. 4 КАС України розглянув справу на підставі наявних в ній доказів.
Вислухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що слід скасувати оскаржувану постанову, оскільки судом встановлено, що в постанові зазначено порушення п. 32.1 ПДР України, а відповідно до п. 31.1 ПДР України, де зазначено, що забороняється експлуатація транспортних засобів згідно законодавством, у разі їх виготовлення або переобладнання з порушенням стандартів, правил і нормативів, що стосується безпеки дорожнього руху, якщо вони не пройшли державного технічного огляду або не мають талона про його проходження, у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами.
Таким чином, судом встановлено, що належний транспортний засіб пройшов технічний огляд у 2009 році, тобто вказаний автомобіль відповідає всім стандартам по обладнанню.
Також, судом встановлено, що при винесенні постанови інспектором ДАІ не було дотримано вимог ст. 283 КУпАП, а саме в постанові повинно міститися: опис обставин, установлених при розгляді справи, що в даному випадку є відсутнім.
Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що відповідачем не доведено, що позивачем порушено вимоги ПДР України.
На підставі викладеного вище суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Виниклі правовідносини врегульовано ст. ст. 9, 283 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 11, 71, 128, 159, 161, 163 КАС України, ст. ст. 9, 247, 258, 283, 285, 288 КУпАП, п. 13.4 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України, затвердженої Наказом МВС України від 13.11.2006р. за № 1111, -
Постановив:
Позов ОСОБА_1 до інспектора Літинського ВДАІ Коробки В.О. про визнання незаконною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності задовольнити.
Визнати дії інспектора Літинського ВДАІ Коробка В.О. протиправними.
Скасувати постанову інспектора Літинського ВДАІ Коробка В.О. від 21 червня 2009 року по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1
Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду на протязі 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. ================================= но данная постанова не показатель т.к. ответчик не явился в суд. а не явился т.к. в корне багажник не является "частью кузова", а навесная деталь. переоборудование предпологает установку деталей кузова..., а не просто деталей... но закон никому не писан, на практике инспектор - высшая инстанция.
|