В двух словах о произошедшем, на человека составили протокол ст. 130, сразу же водитель позвонил человеку который приехал дабы забрать автомобиль, инспектор же в это время вызвал эвакуатор, на что водитель собственник авто ответил т.к. протокол оформлен и постановление вынесено, а авто припарковано и не мешает движению то он не дает своего согласия на эвакуацию о чем была сделана запись в протоколе. На что инспектор в грубой форме ответил что машину поедет только на штраф-площадку. Соответственно позвонили на горячую линию там долго уходили от ответа но все-таки признали что автомобиль может забрать другой водитель если он имеет право управления, предложили передать трубку инспектору который руководил погрузкой авто на что но в грубой форме ответил “Мне никто ничего не говорил и общаться не буду!”
Покопавшись по форуму решили написать жалобу в ГАИ но это скорее всего будет просто ай-яй-яй для этого инспектора с письменной отмазкой о том что наказали. Что посоветуете, подавать ли дальше в прокуратуру и суд? Как вариант еще есть мысль о том что-бы отправить информационный запрос почему инспектор так поступил.
Вот что пока получилось, посмотрите пожалуйста если что не так поправьте.
Департамену ДАІ МВС України
Громадянина України
Скарга на дії інспектора ВДАІ лейтенанта міліції
19.01.2011 працівником ДАІ …... було незаконно доставлено автомобіль (марка номер) на штрафмайданчик за адресою вул. Такі дії інспектора () є незаконними за таких підстав. 19.01.2011 працівником ДАІ () складено відносно мене протокол про адміністративне правопорушення серії (), а також винесено постанову в справі про адміністративне правопорушення серії () від (), якою мене було притягнуто до адміністративної відповідальності. Згідно частини першої 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що у разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено визначені Кодексом правопорушення, працівник Державної автомобільної інспекції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля — евакуатора. Зазначена норма пов’язує тимчасове затримання транспортного засобу з низкою правопорушень, у вчиненні яких є підстави вважати водія винним. Це, зокрема, правопорушення передбачені частинами першою, другою, третьою, п'ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 126, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130, статтями 132-1, 206-1, Кодексу, працівник Державної автомобільної інспекції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення. Але слід звернути увагу на те, що закон не надає працівнику Державтоінспекції права вибору щодо того, який саме захід застосувати при виявленні правопорушення – заблокувати транспортний засіб правопорушника чи доставити його за допомогою евакуатора для зберігання на спеціальний майданчик або стоянку. Законом встановлено, що тимчасове затримання транспортного засобу шляхом доставлення його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, в тому числі за допомогою евакуатора, можливе лише в тому разі, якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху (частина перша статті 2652 Кодексу, стаття 52-1 Закону України «Про дорожній рух»). Необхідно також враховувати, що згідно з пунктом 8.1. Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26 лютого 2009р. №77 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 квітня 2009р. За №374/16390), вважається, що транспортний засіб створює значні/суттєві перешкоди дорожньому руху, якщо він робить неможливим рух транспортних засобів проїзною частиною автомобільної дороги. Згідно частини другої статті 2652 Кодексу, У разі тимчасового затримання транспортного засобу працівник Державтоінспекції зобов’язаний надати особі можливість повідомити про тимчасове затримання транспортного засобу та своє місцезнаходження іншу особу за власним вибором і вжити заходів щодо повернення автомобіля до місця постійної дислокації. Згідно вище сказаного, була повідомлена особа за для повернення автомобіля до місця постійної дислокації. Але інспектор () керуючи діями водія євакуатора заблокував виїзд транспортного засобу зауваживши що транспортний засіб буде доставлено тільки на штраф-майданчик. При цьому, необхідно враховувати і те, що згідно з Порядком тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках та стоянках, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008р. №1102, у разі можливості усунення адміністративного правопорушення на місці його виявлення, доставлення автомобіля на спеціальний майданчик чи стоянку не здійснюється, отже оскільки працівником ДАІ () була вирішена адміністративна справа, шляхом винесення постанови про адміністративне правопорушення, то і підстав для подальшого затримання транспортного засобу не було. Окремо слід наголосити, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8 Конституції України), відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Тому при прийнятті рішення про тимчасове затримання транспортного засобу чи доставлення його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, працівник Державтоінспекції повинен виходити з того, що здійснення владних управлінських функцій передбачає не лише формальне, буквальне дотримання вимог законодавства, а і врахування принципу верховенства права, зокрема, принципу пропорційності, як його складової. Так, відповідно до статті 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Згідно зі статтею 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Отже, втручання з боку посадових осіб держави у реалізацію конституційних прав власника має бути пропорційним ступеню суспільної загрози від вчиненого правопорушення. Отже, при реалізації інспектором () своїх повноважень не були враховані наведені критерії законності та обґрунтованості рішення. Хочу зазначити, що незаконна діяльність щодо затримання транспортного засобу стане предметом розгляду у відповідному суді, а також підставою для звернення в органи прокуратури з заявою про злочин у порядку Кримінально-процесуального кодексу України. На підставі вищевикладеного прошу: 1. Провести службове розслідування по факту. 2. Притягнути інспектора ….. міліції …. до дисциплінарної відповідальності. 3. Про результат перевірки, та прийнятих мірах прошу надати мені письмову відповідь у зазначений законодавством термін на адресу відправника.
Заранее спасибо.
_________________ После смерти души ГАИшников остаются на своих рабочих местах, на дорогах, на постах, в рабочих кабинетах. Разница лишь в том, что они не могут никого ни тормознуть, ни оштрафовать, ни взять взятку...... Это и есть их АД.
|