всем доброго времени суток! речь пойдет об угрозе проведения замеров светопропускающей способности стекол автомобилей и планируемых штрафах, о чем было написано здесь:
http://roadcontrol.org.ua/node/759. очевидно, что нужно будет защищаться, в связи с чем хочу поделиться некоторыми мыслями на сей счет.
можно много написать о ГОСТ 5727-88 и ГОСТ 27902, которые регламентируют условия проверки светопропускания, как то:
Цитата:
испытания должны проводиться при следующих условиях:
температура____________________________ (20±5) С;
давление_______________________________ от 8б до 106 кПа;
относительная влажность воздуха________ (60±:20)%
Светопропускание плоских многослойных стекол проверяют на изделиях или образцах, гнутых многослойных стекол - на образцах, вырезанных из плоской части изделий.
Светопропускание гнутых закаленных стекол проверяют на образцах из исходного стекла, плоских - на образцах исходного стекла, имеющих ту же толщину, что и закаленные стекла, или изделиях. Размеры испытуемых образцов могут быть любыми.
Светопропускание ветровых стекол автотранспорта с полосой затемнения проверяют на образцах, вырезанных из зоны В для легковых машин и зоны 1 для прочих видов автотранспорта.
Измерение проводят в трех точках каждого образца.
За величину светопропускания принимают среднее арифметическое результатов измерений трех образцов.
но надо ли? насколько я понимаю, это пригодится только во время прохождения государственного технического осмотра автомобиля, и вот, почему. начнем с главного для каждого автомобилиста Закона -
"Про дорожній рух"Цитата:
Стаття 1. Завдання Закону України про дорожній рух
Закон регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та
його безпеки, визначає права, обов'язки і відповідальність
суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших
центральних органів державної виконавчої влади, об'єднань,
підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та
господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів
державної виконавчої влади та об'єднань).
Стаття 2. Законодавство про дорожній рух
Законодавство про дорожній рух складається з цього Закону та
актів законодавства України, що видаються відповідно до нього.
т.е. данный Закон - главный для нас. идем дальше.
Цитата:
Стаття 35. Державний технічний огляд транспортних засобів
Транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі, а
також причепи (напівпричепи) до них підлягають обов'язковому
державному технічному огляду в порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України. Перевірка технічного стану транспортних засобів
проводиться виключно акредитованими в установленому порядку
суб'єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію.
Під час проведення державного технічного огляду працівниками
Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України
здійснюється контроль за наявністю полісів обов'язкового
страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка")
(крім осіб, які відповідно до закону звільнені від цього виду
обов'язкового страхування), внесенням власниками транспортних
засобів обов'язкових платежів, у тому числі податку з власників
транспортних засобів, сплатою штрафів, за порушенням правил, норм
і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху, а також за
своєчасністю проходження медичного огляду водіями.
итак. государственный технический осмотр автомобилей проводится работниками ГАИ в порядке, установленном КабМином. обратимся к этому порядку.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ, П О С Т А Н О В А від 9 липня 2008 р. N 606 "
Про затвердження Порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів":
Цитата:
1. Цей Порядок визначає процедуру та організаційні засади проведення державного
технічного огляду (далі - техогляд) колісних транспортних засобів (далі - засоби),
зареєстрованих підрозділами Державтоінепекції,
2. Дія цього Порядку поширюється на всіх фізичних на юридичних осіб, які є
власниками засобів чи експлуатують їх. Уповноважені власниками засобів особи
виконують їх обов'язки та реалізують їх права у межах своїх повноважень.
4. Техогляд засобів - комплекс заходів державного контролю за їх технічним станом,
правомірністю експлуатації, сплатою власниками засобів податку з власників
транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та штрафів за адміністративні
правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху.
5. Техогляд засобів передбачає:
перевірку технічного стану засобів суб'єктами господарювання;
6. Основними завданнями техогляду є:
проведення перевірки відповідності конструкції, обладнання та технічного стану засобів вимогам
законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки;
22. Техогляд засобів незалежно від форми власності проводиться з такою періодичністю:
3) один раз на два роки - засоби, призначені для перевезення пасажирів з кількістю місць для
сидіння не більш як дев'ять з місцем водія включно та для перевезення вантажів з максимально
дозволеною масою до 3,5 тонни, а також мотоцикли та інші механічні транспортні засоби
из чего резюмируем:
анализ технического состояния легкового автомобиля, соответствие его систем требованиям и стандартам проводится один раз в два года - во время прохождения государственного технического осмотра автомобиля.также стоит отметить, что возможность проверки технического состояния автомобиля на дороге, которую ранее предусматривали ПДД Украины,
убраны из Правил Постановлением №395 Кабинета Министров Украины от 22.04.2009 г.
кроме этого, стоит вспомнить Закон Украины "О милиции":
Цитата:
Стаття 5. Діяльність міліції та права громадян
Міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній
відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини або вказівки
службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних
дій або бездіяльності міліції.
и, напоследок, Конституцию Украины:
Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази. исходя из всего этого считаю, что техническое состояние автомобиля, уже прошедшего техосмотр и имеющего действующий талон о его прохождении, ПРИНУДИТЕЛЬНО
не может быть проверено во время действия имеющегося талона ни на дороге, ни на СТО. Вам могут НЕЗАКОННО ПРЕДЛОЖИТЬ "провериться", но не вправе Вас к этому ПРИНУЖДАТЬ.
прошу прокомментировать данный труд тех форумчан, которые имеют необходимые теоретические и\или практические юридические знания и навыки. спасибо. фух
