Уже выкладывал, но в связи с техпроблемами сайта ответ Омбудсмана канул в лету.
Обращение было таким:
Цитата:
Уповноваженому Верховної Ради України
з прав людини
Карпачовій Ніні Іванівні
01008, м. Київ,
вул.Інститутська, 21/8
тел. +38-044-253-2203
Кравченка Мирослава Леонідовича
.....
З В Е Р Н Е Н Н Я
03.08.2010 набрав чинності Закон України "Про судоустрій і статус суддів". Даний закон прийнято у другому читанні, хоча було розглянуто лише 550 з 1700 поправок та зауважень.
Більше того, був цілковито проігнорований висновок Головного юридичного управління (Зауваження до проекту Закону України «Про судоустрій і статус суддів», реєстраційний № 6450 - URL:
http://gska2.rada.gov.ua:7777/pls/zweb_ ... 401=169469) у якому чітко заявлялось про невідповідність положень Проекту Закону «Про судоустрій і статус суддів» положенням Конституції України.
Голова Верховного Суду України В. Онопенко у листі від 12.07.2010 року до Президента України В.Ф.Януковича (
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... 0002700-10) вказав на ряд суттєвих недоліків та суперечність ряду положень прийнятого Закону України засадам Конституції України та виразив прохання застосувати право вето. Втім, Гарант Конституції не дослухався до зазначених аргументів.
Згідно ст. 150 Конституції України громадяни України, нажаль, не мають права направляти конституційні подання до Конституційного суду України щодо питань визнання неконституційними окремих положень Законів України. Втім, таким правом наділений Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.
У зв’язку наведеним вище,
ПРОШУ:
1. Ознайомитись з аргументами щодо визнання неконституційними деяких положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (дивись додаток «Проект Конституційного подання»).
2. У разі згоди з наведеними підставами скористатись правом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини і звернутись до Конституційного Суду України з метою захисту прав і свобод, яких позбавлено ч.2 підпункту 61 пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів", а саме права на апеляційне оскарження рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.
ДОДАТКИ:
1. Проект Конституційного подання щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI – 1 аркуш.
Цитата:
ПРОЕКТ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПОДАННЯ
щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень
Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI
Відповідно до статей 147, 150, 152 Конституції України звертаємося до Конституційного Суду України з конституційним поданням про визнання неконституційними окремих положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI (Офіційний вісник України вiд 30.07.2010 - 2010 р., / № 55/1 /, стор. 7, стаття 1900, код акту 52172/2010).
Підставою для визнання неконституційним ч.2 підпункту 61 пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI (далі - Закон N 2453-VI ) є невідповідність ч.3 ст.22 Конституції України.
Законом N 2453-VI внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України.
Зокрема ч. 2 ст. 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України позбавляє громадян права на апеляційне оскарження рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності. Право на апеляційне оскарження у зазначеній категорії справ було присутнім у попередній редакції Кодексу адміністративного судочинства України.
У той же час ч.3 ст.22 Конституції України гарантує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Таким чином, ч.2 підпункту 61 пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Закону N 2453-VI звужує обсяг прав громадян, що суперечить статті ч.3 ст.22 Конституції України.
Виходячи з наведеного, прошу Конституційний Суд України:
1. Визнати ч.2 підпункту 61 пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI (далі - Закон N 2453-VI ) таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним).
Ответ на запрос:
Посмотреть оригинал в высоком качествеИ потом меня натолкнули продолжить переписку в технике информационных запросов. Вот что улетело:
Цитата:
Уповноваженому Верховної Ради України
з прав людини
Карпачовій Ніні Іванівні
01008, м. Київ,
вул.Інститутська, 21/8
тел. +38-044-253-2203
Кравченка Мирослава Леонідовича
...
ЗАПИТ
щодо надання письмової інформації
№ОМ-01/101123
03.08.2010 набрав чинності Закон України "Про судоустрій і статус суддів".
Законом України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010 № 2453-VI (далі - Закон N 2453-VI ) внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України.
Зокрема додана до КАС України Законом N 2453-VI ч.2 ст.171-2 Кодексу адміністративного судочинства України позбавляє громадян права на апеляційне оскарження рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.
Право на апеляційне оскарження у зазначеній категорії справ було присутнім у попередній редакції Кодексу адміністративного судочинства України.
У той же час ч.3 ст.22 Конституції України гарантує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до ч.4 ст.29 ЗУ «Про інформацію» доступ до інформації забезпечується шляхом безпосереднього її надання заінтересованим громадянам, державним органам та юридичним особам.
Відповідно до ст.32 ЗУ «Про інформацію» щодо надання письмової або усної інформації у цьому Законі розуміється звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.
Відповідно до ст.33 ЗУ «Про інформацію» термін вивчення запиту на предмет можливості його задоволення не повинен перевищувати десяти календарних днів. Протягом вказаного терміну державна установа письмово доводить до відома запитувача, що його запит буде задоволено або що запитуваний документ не підлягає наданню для ознайомлення.
На підставі викладеного вище, а також керуючись ст. 9, 10, 32, 33 Закону України «Про інформацію»,
ПРОШУ:
1. Зазначити, чи на Вашу думку вбачається порушення ст.22 Конституції України у змінах до КАС України, а саме ч.2 ст.171-2, що були внесені на підставі Закону N 2453-VI?
23.11.2010