До
Черкаського окружного адміністративного судубул. Шевченко, 245 м. Черкаси, 18002
Позивач:
Відповідач:
УДАI УМВС України в Черкаськiй областi
18000, м. Черкаси, вул. Л.Українки, 21
ПОЗОВНА ЗАЯВА
про визнання дій протиправними та зобов*язання вчинити дії
Цей позов поданий на підставі ст. 17 КАС України яка прямо визначає, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.
21травня 2013 року ОСОБОЮ_1 (надалі - позивач) було направлено скаргу до УДАI УМВС України в Черкаськiй областi на протиправні дії інспектора Жашківського ВДАІ Дзюменка В.В.
У скарзі зазначалось, що інспектор ВДАІ Дзюменко В.В. надав позивачу недостовірну інформацію на його усний запит, забороняв позивачу проводити відеофіксацію його розмови з інспектором Дзюменко В.В. та своїх дій, при цьому допускав зневажливий тон, грубість, неввічливе викладення зауважень та звернення на «ти» до позивача, як до учасника дорожнього руху, чим порушив низку норм чинного законодавства.
Зокрема, 2 квітня 2013 року близько 16:00 позивач рухався вулицею Давиденка у м. Жашків Черкаської області на власному автомобілі та став свідком зупинки іншого водія інспектором ДАІ. На внутрішнє суб*єктивне переконання позивача, вказаний водій нічого не порушив, тому позивач зупинився поблизу службового автомобіля ДАІ без порушення ПДР, та вирішив поцікавитись у працівника міліції, що ж порушив водій. Коли позивач вийшов зі свого автомобіля, інспектор відразу відпустив водія, та пішов до службового автомобіля. Свою розмову з інспекторами ДАІ позивач фіксував на відеокамеру. Відеозапис розмови розміщено в мережі інтернет за адресою
http://www.youtube.com/watch?v=xJ3ce4d1 ... e=youtu.be
Позивач підійшов до працівника ДАІ та звернувся до нього з усним запитом на інформацію, зазначивши питання «Чи являється ця ділянка дороги місцем концентрації ДТП?». Інспектор надав усну відповідь, якою підтвердив те, що запитувана ділянка дороги є місцем концентрації ДТП.
Одночасно інспектор ДПС ВДАІ Жашківського РВ УМВСУ Дзюменко В.В. наказував позивачу припинити відео зйомку, мотивуючи свою заборону тим, що його заборонено знімати на відео. Крім того, інспектор Дзюменко В.В. звертався до позивача на "ти" та допускав образливі репліки на адресу позивача.
У зв*язку з цим позивач звернувся із скаргою до УДАI УМВС України в Черкаськiй областi, у якій просив провести службове розслідування та притягнути до дисциплінарної відповідальності інспектора ДПС Дзюменка В.В., який допустив грубі порушення законодавства та вжити заходів дисциплінарного характеру до службових (посадових) осіб ДАІ, які вчинили дії, що порушують законодавство, та керівників підрозділу ДАІ, які допускають таку поведінку своїми працівниками при організації несення ними служби.
Листом №... від 6 липня 2013 року позивач отримав відповідь УДАI УМВС України в Черкаськiй областi на свою скаргу. Позивачу було повідомлено, що порушень вимог чинного законодавства з боку старшого інспектора ВДАІ Жашківського РВ УМВСУ в Черкаській області Дзюменка В.В. встановлено не було. Також у відповіді зазначено, що факти про наведений в скарзі зневажливий тон, грубість, неввічливість не знайшли свого об’єктивного підтвердження при цьому грубощів чи реплік, які могли б образити честь та гідність позивача не було. Також не було надано правової оцінки поведінці інспектора Дзюменко В.В., який вдарив по відеокамері, яку позивач тримав у руці.
Дії УДАI УМВС України в Черкаськiй областi щодо розгляду скарги позивача є протиправними з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч. 3 ст. 19 ЗУ "Про доступ до публічної інформації" Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
Стосовно відповіді інспектора ДПС Дзюменко В.В. на усний запит позивача про місця концентрації ДТП, то позивачем було направлено запит до УДАІ в Черкаській області та отримано відповідь за №... від ..., що у м. Жашків немає жодного місця концентрації ДТП (копія відповіді у додатках).
Таким чином інспектором Дзюменком В.В. було надано недостовірну інформацію громадянину України, що є грубим порушенням ст. 14 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", згідно з якою розпорядники інформації зобов'язані надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації. Таким чином інспектором Дзюбенком В.В. порушено гарантоване ст. 34 Конституції України право особи на інформацію.
Водночас згідно ст. 24 ЗУ "про доступ до публічної інформації" відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні порушень, зокрема, надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації.
Однак вказані обставини не були взяті до уваги УДАI УМВС України в Черкаськiй областi під час розгляду скарги позивача. УДАI УМВС України в Черкаськiй областi безпідставно вирішило, що інспектор Дзюменко діяв у межах чинного законодавства.
Далі - ніасилив, відрихтуєм іншим разом.