Цитата:
Начальнику Департамента Державної
автомобільної інспекції МВС України
Лозовому В.М.
04171, м. Київ, вул. Лук’янівська, 62
тел. 0 (44) 272-46-59
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Часто інспектори ДПС при складанні протоколу за перевищення швидкості мотивуються показаннями приладів „Беркут”, „Радіс”, „Сокол”, „Искра-1”, тобто таких, що не мають функцій фото-, відео-, кінозйомки, і відповідно не маючих жодних доказів належності швидкості зафіксованої цими приладами до автомобіля, який був зупинений. Тим самим порушуючи вимогу розпорядження МВС України № 466 від 21.05.2009 року пункт 1.6, в якому кажеться: „Виключити випадки складання відносно водіїв транспортних засобів адміністративних протоколів без доведення їхньої вини чи достатніх доказів допущення ними порушень ПДР (фото-, відеоматеріалів, показів свідків тощо”.
Також майже завжди інспектори ДПС при несенні служби ховаються самі, або ховають службовий автомобіль за зелені насадження, паркани, інші припарковані на узбіччі автомобілі, на дорогах виїзду з прилеглої території (АЗС, подвір’я житлових будинків, тощо), що унеможливлює побачити інспектора ДПС раніше того моменту коли автомобіль порівняєть з ним. Тим самим порушуючи вимогу розпорядження МВС України № 466 від 21.05.2009 року пункт 1.2, в якому кажеться: „Не допускати випадків здійснення контролю за дотриманням водіями правил дорожнього руху із місць, закритих для візуального огляду учасникам дорожнього руху (об'єкти дорожнього сервісу, зелені насадження тощо).”, а також Наказ МВС України № 111 від 27.03.2009 року п.п. 24.1.5., в якому кажеться „При проведенні відпрацювань, якщо маршрут патрулювання не визначено карткою, вибирати місце несення служби таким чином, щоб знаходитися в межах чіткої видимості для всіх учасників дорожнього руху і мати можливість для своєчасного припинення правопорушення.”.
У ст. 19 Конституції України говориться, що „Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.”. Згідно ст. 11 Закону України „Про Міліцію” інспекторам ДПС дозволяється зупиняти транспортні засоби в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою, а також використовувати передбачені нормативно-правовими актами технічні засоби, в тому числі засоби фото- і відеоспостереження, для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху. В Наказі МВС України № 33 від 01 березня 2010 року затверджений перелік засобів, які мають функції фото-, відео зйомки, а саме: „Рапира”, „Визир”, „Визир 03”, „Арена”, „TruCAM”. Як видно цей перелік є вичерпним.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Стаття 10 Закону України „Про інформацію” зазначає, що право на інформацію забезпечується зокрема: обов'язком органів державної влади, а також органів місцевого і регіонального самоврядування інформувати про свою діяльність та прийняті рішення;
Згідно ст. 32 Закону України „Про інформацію” під запитом щодо надання письмової або усної інформації у цьому Законі розуміється звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.
У ст. 33 Закону України „Про Інформацію” кажеться, що термін вивчення запиту на предмет можливості його задоволення не повинен перевищувати десяти календарних днів, а задоволення запиту здійснюється протягом місяця, якщо інше не передбачено законом.
Керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 10, 22, 32, 33 Закону України „Про інформацію”, ст. 5 Закону України „Про боротьбу з корупцією” прошу письмово, своєчасно, надати повні та змістовні відповіді з відповідними посиланнями на нормативно-правові акти на такі питання:
1. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання порушувати вимоги Розпорядження МВС України № 466 від 21.05.2009 року пункт 1.6 складаючи протоколи про адміністративні правопорушення на основі показів технічних засобів для визначення швидкості руху „Беркут”, „Радіс”, „Сокол”, „Искра-1”?
2. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання порушувати вимоги Розпорядження МВС України № 466 від 21.05.2009 року пункт 1.2, а також Наказ МВС України № 111 від 27.03.2009 року п.п. 24.1.5.?
3. Чи мають право інспектори ДПС на службовому автомобілі без увімкнення проблискового маячка синього або червоного кольору порушувати правила дорожнього руху (зупиняти та паркувати автомобіль на пішохідному переході та ближче 10 метрів до нього, на зупинках громадського транспорту або ближче 30 метрів до них, на тротуарах, на дорогах з круговим рухом, на виїздах з прилеглої території або ближче 10 метрів до них та ін.)
4. Чи мушу я виконувати вимоги інспектора ДПС, якщо він перед тим, як зупинити моє авто сам порушував вимоги правил дорожнього руху або Розпорядження МВС України № 466 від 21.05.2009 року або Наказ МВС України № 111 від 27.03.2009 року або Закони України або Конституцію України?
5. Чи маю Я право, як водій, або як пішохід проводити фото-, відео-, кінозйомку інспекторів ДПС під час виконання їми своїх службових обов’язків?
6. Чи має право інспектор ДПС забороняти або перешкоджати мені проводити фото-, відео-, кінозйомку виконання їм своїх службових обов’язків?
7. Які можуть бути мої дії, як громадянина України, коли Я бачу порушення правил дорожнього руху з боку працівників ДАІ?
8. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання зупиняти транспортні засоби з причин (наприклад: перевірка документів, відпрацювання району, проведення цільових операцій та ін.), які не вказані в п.п. ст. 11 Закону України „Про Міліцію” тим самим перевищуючи свої службові повноваження порушуючи вимоги Закону України „Про міліцію” та Конституцію України?
9. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання використовувати для фото-, відеофіксації порушення правил дорожнього руху побутові відео-, фотокамери марки „Самсунг”, „Соні” і т.п., а також власні мобільні телефони тим самим порушуючи п.п. 21 ст. 11 Закону України „Про Міліцію”, Наказ МВС України № 33 та Конституцію України?
10. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання фотографувати або знімати мене на відео під час спілкування з ними тим самим порушуючи мої конституційні права, а саме ст. 32 Конституції України в якій говориться: „Ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.”?
11. Чи повинен інспектор ДПС, після зупинки транспортного засобу на підставі підозри того, що дане авто може знаходитися в розшуку, і заявивши про це водію, підтвердити дану підозру документально (згідно Наказу МВС України 111 від 27.03.2009 п.п. 12.5. він має мати при собі список транспортних засобів, оголошених у розшук за останню добу, із зазначенням марки, державного реєстраційного номера, кольору, ідентифікаційного номера кузова, шасі (рами), особливих прикмет;)?
12. Чи дозволяється інспекторам ДПС незалежно від їхньої посади та звання порушувати вимоги Наказу МВС України № 111 від 27.03.2009 п.п. 28.5. називаючи водію, після зупинки його транспортного засобу, причину зупинки: „подібний автомобіль знаходиться в розшуку, перевірка документів”, якщо ІДПС має підозру, що автомобіль знаходиться в розшуку або використовується з протиправною метою?
13. Чи має право інспектор ДПС зупиняти транспортні засоби та проводити перевірку документів водія під приводом того, що даний автомобіль нібито знаходиться в розшуку, але не маючи орієнтування на даний автомобіль згідно п.п. 12.5. Наказу МВС України № 111 від 27.03.2009 року?
14. Чи повинен інспектор ДПС пред’явити мені на мою вимогу дислокацію маршрутів патрулювання і постів або карту маршруту патрулювання, які він мусить мати при собі та дотримуватись згідно п.п. 6.3. та п.п. 10.6. Наказу МВС України № 111 від 27.03.2009 року для того щоб Я впевнився в тому, що інспектор ДПС в даний момент дійсно знаходиться при виконанні службових обов’язків та на посту, який не суперечить маршруту патрулювання та дислакацї затвердженої його керівництвом?
10.09.2010р.
Вот, добавил пункт 14. сформулировано возможно немного по рагульному... но как смог. Хотя ответ заранее знаю, скажут, что не обязаны ничего показывать, это служебная документация.
Вобщем отправил 10.09.2010, будем ждать ответа.
