Выношу в отдельную тему. Этот запрос, но в несколько ином виде, есть на форуме в разных темах. Я его немного подредактировал и внёс пару провокативных ноток.
Давайте вместе его подчистим. Просьба подключиться руководству ДК, юристам и лицам, шарящим в ... этом
. Просьба не уходить в полемику и писать по существу. Что не так, что можно удалить, что привнести, где подправить.Відповідно до ст.20 Закону України «Про міліцію» працівник міліції є представником державного органу виконавчої влади.
Статтею 19 Конституції України встановлено обов’язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Стаття 5 Закону України «Про міліцію» встановлює, що «міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом.» У відповідності до ст.4 цього закону "правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішніх справ України...».
Частиною 6 статті 7 Закону України «Про міліцію» визначено, що у своїй діяльності міліція підпорядковується Міністерству внутрішніх справ України. Права і обов’язки, організація роботи та структура підрозділів міліції визначаються положеннями, які затверджуються Міністром внутрішніх справ України відповідно до цього Закону. Отже, накази, видані Міністерством внутрішніх справ України, є обов’язковими для виконання працівниками міліції.
Відповідно до п.12 ст.10 Закону України «Про міліцію» міліція відповідно до своїх завдань зобов’язана забезпечувати в межах своєї компетенції безпеку дорожнього руху, додержання законів, правил та нормативів у цій сфері, п.21 ст.11 зазначеного закону надає їм право використовувати передбачені нормативно-правовими актами технічні засоби, в тому числі засоби фото- і відеоспостереження, для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху.
Перелік технічних засобів, що використовуються в підрозділах Державтоінспекції МВС для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху затверджено наказом Міністрерства внутрішніх справ від 01.03.2010 р. №33, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.03.2010 р. за №262/17557. Ним передбачено використання лише трьох видів спеціальних автоматичних засобів, які працюють в автоматичному режимі, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису: ВИЗИР, АРЕНА, TruCAM.
Завдання та функції працівників підпрозділів ДПС ДАІ МВС визначаються Інструкцією з питань діяльності підрозділів дорожно-патрульної служби Державтоінспекції МВС, затвердженої наказом Міністрерства внутрішніх справ від 27.03.2009 р. №111, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.04.209 р. за №576/16592. Підпунктами 12.3.4 п.12.7 цієї інструкції з метою фіксації порушення передбачено застосування такого тактичного засобу, як використання працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, які мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.
Згідно п.19.2 цієї ж інструкції забороняється застосування технічних засобів та приладів, які не сертифіковані, не сертифіковані в Україні та які не пройшли метрологічної повірки або мають свідоцтво про таку повірку, термін дії якого минув.
Пряма заборона використовувати під час несення служби технічні засоби та прилади, які не сертифіковані в Україні та не пройшли повірку або мають свідоцтво про повірку, термін дії якого минув, міститься також у п.17.10. Інструкції №111. При цьому Інструкція №111 не зазначає, що зазначена заборона діє лише для окремого виду (особливого призначення) технічних засобів та приладів, наприклад, для вимірювання показників швидкості.
Побутові камери також підлягають обов’язковій сертифікації згідно наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №28 від 01.02.2005р., зареєстрованого в Мінюсті 04.05.2005р. за №466/10746, а накопичені бази данних, їх перенос на інші носії для подальшого використання у якості доказової бази, мають бути захищені та сертифіковані відповідним чином згідно ст.24 Закону про захист персональних даних № 2297-VI від 01.06.2010 Вважаю, що використання працівниками ДАЇ МВС України фото- та відеокамер будь яких фірм виробників при здійсненні своїх службових повноважень під час несення служби,та фіксування цими засобами порушень ПДР є порушенням чинних нормативно-правових актів, перевищенням влади та службових повноважень.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Стаття 6 Закону України «Про інформацію» зазначає, що право на інформацію забезпечується зокрема: обов'язком органів державної влади, а також органів місцевого і регіонального самоврядування інформувати про свою діяльність та прийняті рішення.
Згідно ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Керуючись ст. ст. 6, 9 Закону України «Про інформацію», ст. ст. 5,19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»,
прошу письмово надати відповідь на такі питання:
1.Чи є законним використання в підрозділах Державтоінспекції фотоапаратів, відеокамер, алкотестерів тощо різних виробників, які не внесені до переліку технічних засобів, що використовуються співробітниками ДАІ, для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху; якщо дозволяється, то яким нормативним актом це регламентується;
2.Чи є законним використання відеокамер різних виробників, які не внесені до переліку технічних засобів, що використовуються співробітниками ДАІ, для безперервної зйомки дорожнього руху, водіїв, пішоходів, природи та довкілля; якщо дозволяється, то яким нормативним актом це регламентується;
3.Чи дозволяється працівникам Державтоінспекції України використовувати приватні мобільні телефони, фотоапарати та відеокамери тощо для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху ?
4.Чи дозволяється працівникам МВС Державтоінспекції України використовувати спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації, а саме відеокамери у вигляді брелків, ручок, кліпси з функціями фото-відео запису для виявлення та фіксування порушень правил дорожнього руху, під час звернення до водіїв ?
5. Чи дозволено при розгляді справ про адміністративні правопорушення в підрозділах Державтоінспекції використовувати докази у вигляді фото- відео-матеріалів, отриманих з технічних засобів, які не мають сертифікату відповідності та не внесені до переліку технічних засобів, що використовуються співробітниками ДАІ - з фотоапаратів, відеокамер, в тому числі приватних, а також з засобів негласного отримання інформації?
Прошу надіслати відповідь на інформаційний запит за вказаною адресою.