ОСМОТР-визуально осмотреть без заглядывания внутрь; ДОСМОТР- осмотр салона, багажника ничего не трогая; ОБЫСК- осмотр салона,багажника , вещей руками.(проводится только с разрешения суда,прокурора при возбуждении уголовного дела).ст 183,184 УПК.
ПДР:
2.4. На вимогу працівника міліції водій повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також: в) дати можливість оглянути транспортний засіб відповідно до законодавства за наявності на те законних підстав.
Громадянським Кодекс:
Стаття 311. Право на недоторканність житла
1. Житло фізичної особи є недоторканним. 2. Проникнення до житла чи до іншого володіння фізичної особи, проведення в ньому огляду чи обшуку може відбутися лише за вмотивованим рішенням суду.
Тобто "оглядати" повинні тільки ззовні, не проникаючи "до іншого володіння фізичної особи".
продовження може бути приблизно таким:
Начальнику ВДАІ в Кіровоградській області ............................................................
Інформаційний запит
Звернутися з цим запитом до Вас мене змусили наступні події, які сталися на вул.Полтавській в м. Кіровограді.
10.10. 2010 року близько 19 год. 57 хв. я рухався автомобілем МОИМ, державний номерний знак МОЙ, з швидкістю близько 60 км/год по вул. такой-то в м.Кіровоград, не виконуючи будь-яких маневрів, з паском безпеки, не створюючи перешкод іншим учасникам руху та сумлінно виконуючи інші вимоги Правил дорожнього руху. В цей час я був зупинений інспектором ДПС Гасленко Юрієм Володимировичем, № жетону КД0211. Інспектор безпідставно зупинив мене та безапеляційно заявив, що характер мого руху викликав в нього підозру. Я запитав інспектора, яким саме чином я рухався, що викликав його підозру, на що знов отримав ту саму відповідь. Після цього він зажадав, щоб я передав йому документи для перевірки, що я, керуючись чинним законодавством, і зробив. В той же час я повідомив інспектора, що такий надуманий привід для зупинки є протизаконним. Але інспектору було байдуже щодо моїх слів. Отримавши мої документи, інспектор сказав, щоб я відкрив капот для звірки номерів агрегатів. Я відповів, що вже більше двох десятків років всі автомобілі, що виробляються в Німеччині, комплектуються спеціальною табличкою, яка дублює номер кузова та розміщена під вітровим склом саме для зручності перевірки. Інспектор все ж наполягав на тому, щоб подивитися ці номери безпосередньо під капотом. Керуючись чинним законодавством, я надав інспектору таку можливість, запитавши при цьому, чи знає він, де саме розміщений цей номер і чи зможе мені його показати. Інспектор відповів ствердно і став наполягати, щоб я вийшов з машини та власноруч відкрив кришку капоту. Після цього я вийшов з машини та підняв кришку капоту. Інспектор декілька секунд замислено подивився в підкапотний простір та сказав мені, щоб я зачиняв кришку капоту. На моє питання про те, де ж він побачив номер, він відповів, що побачив все, що хотів. До того ж, інспектор всіляко перешкоджав мені вести відеозапис своїх дій та казав, що я чиню незаконно. Ця ситуація дуже мене морально вразила. Особливо враховуючи той факт, що під час всього цього в моєму автомобілі находився неповнолітній син, який бачив, що представник влади, який до того ж носить форму міліції, може без будь-яких підстав, керуючись надуманими власними приводами порушувати закони України. Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Згідно ст. 32 Закону України «Про інформацію» під запитом щодо надання письмової або усної інформації у цьому Законі розуміється звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань. Стаття 10 Закону України «Про інформацію» зазначає, що право на інформацію забезпечується зокрема: обов'язком органів державної влади, а також органів місцевого і регіонального самоврядування інформувати про свою діяльність та прийняті рішення; вільним доступом суб'єктів інформаційних відносин до статистичних даних, архівних, бібліотечних і музейних фондів;
Керуючись ст. ст. 9, 10, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу письмово надати відповідь на такі питання:
1. Як я, як законослухняний громадянин України, повинен керувати автомобілем, якщо прямолінійний рух з дозволеною швидкістю без будь-яких маневрів викликає підозру у інспектора ДАІ? Чи є якісь рекомендації, окрім Правил дорожнього руху, які треба виконувати, щоб уникнути таких підозр?
2. Чи є достатньою причиною для зупинки транспортного засобу лише власна думка інспектора, що прямолінійний рух з дозволеною швидкістю без будь-яких маневрів викликає підозру? І згідно якої норми чинного законодавства України?
3. Якщо метою інспектора за будь-яких обставин змусити мене вийти з автомобіля була перевірка мене на стан сп’яніння, то чи не є це свідченням непрофесійних дій інспектора, який не в змозі визначити це в досить тривалій розмові, під час якої він дуже низько схилявся до відкритого вікна (я при цьому не відвертався, не видмухував повітря в іншій бік і т.і.)?
4. Якщо інспектор дійсно хотів перевірити номер кузова, чи не достатнім для його професійних навичок було подивитися на табличку під вітровим склом? З якою метою він хотів подивитися в підкапотний простір, навіть не уявляючи де саме шукати номер кузова? І чи не свідчить це про повну відсутність таких навичок?
5. Керуючись якими законами України інспектор забороняв вести відеозйомку його протиправних дій?
6. Чи є протизаконне перешкоджання веденню мною відеозйомки протиправних дій інспектора утиском з боку правоохоронця моїх прав, гарантованих Конституцією України?
_________________ дайте нам бути такими якими ми є, дайте нам спокій від ваших щоденних атак... Славко Вакарчук.
|