ДСТУ 3649-97 отживает свой срок. Уже 2 года готовятся изменения к этому документу. Совсем скоро обещают ввести новый стандарт. Бегло изучив попавший в руки проект отмечу следующее:
ОсвещениеЦитата:
6.1.2 Не допускають застосування зруйнованих та з тріщинами на
світловідбиваючих поверхнях або розсіювачах ПЗС, встановлення будь-яких пристроїв, що обмежують їхню видимість, нанесення покриття на ПЗС (тонування, фарбування тощо), що зменшує світлопропускання, змінює їх силу світла, світлорозподіл або колір.
6.1.4 Сигналізатори вмикання світлових приладів повинні бути у роботоздатному стані і мати передбачені конструкцією символи.
Шины и колесаЦитата:
6.3.7 Не допускають:
- послаблення моменту затягу деталей кріплення коліс;
- наявність тріщин на дисках, в закраїні обода, в замковій канавці, слідів ремонту методами зварювання;
- установку коліс із застосуванням деталей кріплення, що не передбачені виробником КТЗ, зокрема будь-яких додаткових деталей;
- наявність будь-яких дефектів на робочих поверхнях насадових ободів, що спричиняють втрату герметичності з’єднань з безкамерною шиною;
- гострі кромки, вм’ятини бортових закраїн;
- збільшені отвори для кріплення коліс (дисків);
- відсутність відповідного маркування на шинах, що відновлені.
6.3.8 Не допускають встановлення на КТЗ коліс, що мають інший, ніж передбачено НЕ виліт коліс (ЕТ).
ТормозаЦитата:
6.4.5 Антиблокувальні пристрої гальмівної системи та інші електронні пристрої підвищення стійкості КТЗ (за наявності) та їх сигналізатори мають функціонувати відповідно до вимог НЕ.
СтеклоочистителиЦитата:
6.5.3 Щітки склоочисників не повинні мати пошкоджень і повинні забезпечувати виконання відповідних функцій.
ДвигательЦитата:
6.6.6 На КТЗ, що обладнані системою нейтралізації відпрацьованих газів, демонтування цієї системи чи окремих її складників або нероботоздатність її сигналізатора (за наявності) не допускають.
6.6.7 Комплектність і стан систем випуску та нейтралізації відпрацьованих газів (за наявності), систем зниження шуму, інших систем та пристроїв, що передбачені конструкцією КТЗ і призначені для підвищення потужності двигуна та зменшення викидів забруднюючих речовин (систем наддуву, вентиляції картера, рециркуляції відпрацьованих газів, уловлювання випаровувань палива, подачі вторинного повітря, економайзера примусового холостого ходу тощо), повинні відповідати вимогам підприємства-виробника КТЗ та/або НЕ.
6.6.8 Не допускають наявності прогарів, механічних пробоїн та нещільностей у з’єднаннях випускної системи КТЗ.
Также ввели целый раздел по требованиям к ГБО
Другие элементы конструкцииЦитата:
6.8.2 КТЗ повинен бути обладнаний справними амортизаторами, передбаченими його конструкцією.
6.8.3 Кути встановлення коліс КТЗ (керованих та некерованих) повинні відповідати зазначеним в НЕ.
Під час проведення державного технічного огляду кути встановлення коліс та встановлення осей не перевіряють.
6.8.5 На вітровому склі КТЗ не допускають наявність сколів чи тріщин в зоні роботи склоочисників.
6.8.7 Світлопропускання вітрового скла повинно бути не менше 75 %, а всіх інших стекол – не менше 70 %.
Примітка 1. Світлопропускання стекол, що не входять до зони огляду з місця водія вперед та за умови встановлення зовнішніх дзеркал з обох боків КТЗ, може бути менше 70 %.
Примітка 2. Допускають не контролювати світлопропускання стекол КТЗ в разі наявності їхнього маркування за ДСТУ UN/ECE R 43-00 та відсутності додаткового покриття, що зменшує світлопропускання.
7.8.3 Для визначення світлопропускання стекол КТЗ за 6.8.7 застосовують метод, викладений у рекомендаціях (інструкціях) підприємства-виробника відповідного спеціального обладнання.
7.8.6 Границя допустимої основної похибки не повинна перевищувати під час вимірювання світлопропускання стекол (абсолютна) ± 4,0 %.
6.8.10 Спідометр та/або тахограф повинні бути у роботоздатному стані, мати справну підсвітку.
6.8.25 КТЗ повинні мати акумуляторну батарею з відповідною вимогам НЕ номінальною ємністю.