Все, наверное, помнят операцию «Форсаж»? Хотелось бы рассмотреть законность действий сотрудников гаи по изъятию талонов ТО и направлении на прохождение внеочередного ТО.
Да, сразу хочу заметить, что я не приветствую безграмотный и бестолковый «тюнинг» в виде громко рычащих пустых глушителей, всевозможных гигантских спойлеров и «антикрыльев» из папье-маше и тому подобной ерунды. Любые переделки в машине должны быть технически грамотными и приносить пользу. Однако и наглые и абсолютно незаконные (с моей точки зрения) действия гаи меня, как законопослушного гражданина, не устраивают.
Итак, проведение ТО во время эксплуатации регламентируется «ПОРЯДОКом здійснення контролю за технічним станом колісних транспортних засобів під час їх експлуатації», утвержденных Приказом МВД N 534 от 13.10.2008.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... g=z1107-08Давайте проанализируем документ
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення працівниками
Державтоінспекції (далі - ДАІ) перевірок технічного стану колісних
транспортних засобів (далі - КТЗ) під час їх експлуатації в період
між державними технічними оглядами, які здійснюються у випадку
наявних ознак, що свідчать про технічну несправність КТЗ або
забруднення ним навколишнього середовища, відповідно до вимог
абзацу першого пункту 21 статті 11 Закону України "Про міліцію"
( 565-12 ).
{ Пункт 1 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 697 ( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
2. На автомобільних дорогах і вулицях можуть бути перевірені
КТЗ незалежно від їх призначення, місця реєстрації та належності,
крім автомобілів: швидкої медичної допомоги, оперативних та
аварійно-рятувальних служб, військових і дипломатичних
представництв, консульських установ іноземних держав, а також тих,
що рухаються в колонах.
3. За результатами перевірки складається Акт перевірки
технічного стану колісного транспортного засобу (далі - Акт
перевірки) за формою, наведеною у додатку до цього Порядку, копія
якого надається водієві КТЗ.
1. Этот «Порядок» регламентирует именно проведение контроля технического состояния «на дороге»
2. Интересный момент. Если ехать в колонне, обозначенной в соответствии с ПДД, контроль технического состояния проводить нельзя!
3. Очень важно! В случае проведения хоть малейшей проверки технического состояния, должен быть составлен Акт установленного образца.
II. Організація роботи щодо перевірки
технічного стану КТЗ
3. Зупинення і перевірка КТЗ здійснюється у випадку наявних
ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення
ними навколишнього середовища, відповідно до вимог абзацу першого
пункту 21 статті 11 Закону України "Про міліцію" ( 565-12 ) та з
дотриманням заходів особистої безпеки відповідно до вимог наказу
МВС від 13.11.2006 N 1111 ( z1243-06, za243-06 ) "Про затвердження
Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС України", зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 29.11.2006 за N 1243/13117. { Абзац перший пункту
3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ N 697
( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
Час на проведення перевірки одного КТЗ не повинен
перевищувати 20 хв.
4. Технічний стан та обладнання КТЗ під час їх експлуатації
перевіряється візуально та з використанням засобів вимірювальної
техніки відповідно до ДСТУ 3649-97 "Засоби транспортні дорожні.
Експлуатаційні вимоги безпеки до технічного стану та методи
контролю" без втручання в роботу (розбирання) вузлів та агрегатів
КТЗ, які перевіряються.
У разі незгоди водія з результатами перевірки КТЗ, а також
перевірки КТЗ, які належать іноземцям, застосовуються засоби фото-
і кінозйомки, відеозйомки для збереження результатів цієї
перевірки.
4.1. Візуально перевіряються складові частини КТЗ, перелічені
в підпунктах b, f, g, h, і пункту 14 Акта перевірки.
{ Підпункт 4.1 пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства
внутрішніх справ N 697 ( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
4.2. З використанням засобів вимірювальної техніки
перевіряються складові частини КТЗ, перелічені в підпунктах a, c,
d, e, f пункту 14 Акта перевірки.
6. У разі виявлення технічних несправностей складових частин
КТЗ, перелічених у підпунктах a, c, d, e, g, h пункту 14 Акта
перевірки, працівник ДАІ робить відповідну відмітку в пункті 16
Акта перевірки, а також складає протокол про адміністративне
правопорушення.
{ Пункт 6 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 697 ( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
8. Результати перевірки, проведеної працівником ДАІ, можуть
бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
{ Пункт 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 697 ( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
3. Остановка и проверка проводятся только в случае явных! признаков технической неисправности или загрязнения окружающей среды. Важно! Время на проверку отведено не более 20 минут!!!!
4. Ссылка на ДСТУ 3649-97 -
http://letitbit.net/download/6147.685dc ... 7.pdf.html http://normativ.ucoz.org/load/3-1-0-66Важно! Визуально проверяются (b) система выпуска, (f) внешние световые приборы и сигнализации, (g) колеса/шины, (h) переоборудование, (i) другие неисправности в соответствии с пунктом 31.4.7 ПДД (
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... 6-2001-%EF )
С помощью контрольно-измерительных технических средств проверяют (а) тормозную систему, (с) содержание СН/дымность дизельных двигателей, (d)содержание СО бензиновых/газовых двигателей, (е) рулевое управление, (f) внешние световые приборы и сигнализации.
6. Если обнаружена техническая неисправность по таким пунктам: (а) тормозную систему, (с) содержание СН/дымность дизельных двигателей, (d)содержание СО бензиновых/газовых двигателей, (е) рулевое управление, (g) колеса/шины, (h) переоборудование – то составляется Протокол об админнарушении!
III. Порядок складання Акта перевірки технічного стану
колісного транспортного засобу
3. У пункті 14 Акта перевірки під час перевірки технічного
стану заповнюються підпункти a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, в одній
з трьох граф (перевірено, не перевірено, не відповідає вимогам)
проставляється відмітка "Х" у таких випадках:
- у разі, якщо перевірка технічного стану щодо зазначених
пунктів проводилася, то в першій графі (перевірено) проставляється
відмітка "Х";
- якщо перевірка не проводилась, відмітка "Х" проставляється
в другій графі (не перевірено);
- у разі виявлення технічних несправностей або переобладнання
КТЗ з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів відмітка
"Х" проставляється в третій графі (не відповідає вимогам).
{ Пункт 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 697 ( z0016-09 ) від 30.12.2008 }
3. Важно! Переоборудование должно быть с нарушением требований стандатов, правил и нормативов, а не просто переоборудование само по себе!