Я ВОДІЙ!
Виконалося одне із заповітних бажань Вашого життя. Ви купили автомобіль. Права не купили, а згідно із законами України отримали, склавши іспити і водіння в МРЕО. Ось, здається, життя прекрасне і жити добре.
Кваплюся Вас розчарувати, це лише так Вам здається. З цієї миті починається справжня боротьба. І ця боротьба буде у вас завжди і скрізь, де б ви не знаходилися в нашій славній державі під назвою Україна.
Перша ваша боротьба – це їжа для вашого коханого залізного коня. Так.....машина - це ще одне дитя, якого потрібно годувати, стежити, мити, лагодити і так далі. Він хоч і залізний, але годувати його треба по справжньому, і чим якісніше буде корм, тим краще він буде вас возити. Але при цьому, скільки проблем вирішується, коли можна сісти і доїхати, узяти і привезти.
Друга ваша боротьба – це водії. І тут мені хочеться трішки затримати вас, оскільки водії бувають різні і в цьому ви вже не раз, напевно, переконувалися самі.
Я розумію, що ця проблема безконечна, і тим або іншим чином тепер уже буде вас завжди супроводжувати. Всім відомо, що водійська етика – це особливе зведення правило для тих, хто управляє автомобілем і хто повинен їх дотримувати, щоб до пункту призначення добратися у повній цілості. Як говориться у водійській приказці і з чим 100% згодні учасники громадського проекту «Дорожній контроль»: «Уясни первое и главное правило дорожного движения – УДД, что значит - Уступи дураку дорогу!».
До цих пір в Україні були тільки дві основні проблеми, які не змінювалися з століття в століття - дурні і дороги. З недавніх пір з'явилася третя проблема - ДАІ. Хоча деякі заперечать мені і скажуть, що їх вже включили в слово «дурні», а інші виділять їх, як і я в третю проблему.І будуть праві і перші і другі. Але на ДАІ ми більш детально далі зупинимося, в наступній темі. В ідеалі, який практично недосяжний, якби це правило УДД дотримувалося кожним автомобілістом, то й дурні зникли б на наших дорогах за лічені дні! Отож, як все відбувається на практиці? Упевнений, що кожен хоч раз зустрічався з водіями, які на обгін відповідають прискоренням. Такий обгін, який підстьобується спортивним інтересом, часто закінчується смертю одного, або обох водіїв. І що особливо прикро, гинуть і часто випадкові свідки даних змагань. Тому, якщо вам пощастило зустріти людину, яка не дає вам обігнати його, не варто з'ясовувати з ним стосунки на трасі. І якщо обганяють вас, постарайтеся не тільки не додавати газу, але навіть злегка знизити швидкість.
І взагалі, намагайтеся пропустити автомобілі які швидко мчать, притулившись до узбіччя. Це найбільш правильне, що ви можете зробити для порятунку свого життя на дорозі. Уявіть іншу ситуацію. Відчуйте себе на місці пішохода, який намагається перейти перехід по зебрі, не обладнаний світлофором, а вас ні один водій не пропускає. І до вас закрадається думка, що так можна стояти надзвичайно довго. Хвилина ввічливості: пригальмуйте перед переходом і пропустіть бесколесних представників. Будьте впевнені, у своєму серці вони понесуть безмежну вдячність до вас.
Ще одне з важливих правил дорожнього руху - не вмикайте на всю потужність освітлювальні прилади. Уявіть, що відчувають пішоходи та водії зустрічного транспорту, коли ви засліплює їх таким потужним світлом.Побачивши зустрічні машини, потрібно перейти з дальнього на ближнє світло, так завжди робили наші батьки і діди, не полінуйтеся і запитайте їх. Якщо ж вам попався на шляху бідолаха, який марно намагається виїхати з деякого закутка на смугу основного руху, будьте великодушні - пропустіть цього неповороткого водія. Однак тільки якщо Ви 100% впевнені, що всі учасники руху зрозуміли Ваш жест доброї волі, щоб не створити аварійну ситуацію своєю великодушністю. Він обов'язково буде вдячний вам подумки або супроводить це жестом. Пам'ятайте, що на його місці, і ви могли б виявитися. А ось що мені дійсно завжди подобається, так це універсальний жест всіх водіїв (на наших трасах, не на закордонних!), який виражає солідарність водіїв проти даішників - миготінням фар. Але скільки я б не перераховував різні знаки для спілкування водіїв на трасі, все-таки культура їзди залежить від самого власника автомобіля. А водії, як відомо, бувають різні (не тільки білі, чорні і т. д.). Для одних поїздка - насолода, для інших - вимушена робота. Одні викликають позитивні емоції, інших же хочеться просто вбити!
Перед вами рейтинг безпеки водіїв, який складається з новітньої технології EuroNCAP.
5 - найбезпечніший для оточуючих водій - «обыватель обыкновенный». За авто ви «діагноз» не поставите, марка автомобіля може бути самою різною. Його їзда передбачувана: не підрізає, завжди галантного пропустить, рухається практично завжди в одному і тому ж ряду, не робить різких маневрів. У аварійні ситуації потрапляє вкрай рідко, але це може надовго позбавити його сну.
4 - це тип впевненого в собі водія. Найчастіше дуже впевнено водить, на трасі - лідер, добре оцінює ситуацію на дорогах. Маневри часто бувають на грані фолу, їх не завжди можна передбачити. Через свою зверхність, може переоцінити свої сили. В аварії, також як і попередній тип потрапляє нечасто. Але, як то кажуть, рідко, але влучно.
3 - цю не дуже-то високу оцінку отримує тип «блондинка» (і тут «проїхалися»!). Взагалі незрозуміло, як змогла сісти за кермо, тому що жахливо боїться автомобіля. Судорожно утримує кермо, побоюється зробити зайвий рух, а в салоні ні з ким не спілкується. У пробках дуже спокійно себе відчуває через низьку (або практично ніякої) швидкості пересування. Небезпека може представляти в момент свого переляку. Такому типу краще ніколи не сигналити, від гріха подалі. Під час його маневрів краще тримати вушка на маківці. В аварії потрапляє дрібні. Але за своєю спиною може стати причиною досить серйозної аварії.
2 - тип «водій таксі». Описувати наскільки це небезпечний житель доріг слів не вистачить. Самі уявляєте, що до цього класу належать усі водії таксі, маршруток, приватні перевізники. Передбачити їх маневри просто неможливо, тому що вони зовсім не вміють користуватися поворотниками, можуть співати за кермом, розмовляти по мобільному. Природно, що інших учасників дорожнього руху вважають повними ідіотами. Намагаються пролізти в будь-яку щілину, щоб швидше довезти клієнта і прийняти іншу. Але і це, виявляється, не найпроблемніший водій.
Титул ЛІДЕРА виграє гонщик - самоучка. Віддає перевагу тюнінговим маркам авто ще радянських часів, або застарілі моделі Audi та BMW. Зовсім не володіє досвідом і навичками водіння, але при цьому вважає себе пупом траси, сріблястим гонщиком незрозуміло якої мрії. На тілі бойової машини не латає вм'ятини. Вважаючи це свого роду бойовими заслугами. Якщо побачили подібне нещастя, будьте готові мати справу з його нахабством і будь-яким непередбачуваним маневром.
І на кінець.
До якого би класу водіїв ви себе не зараховували, постарайтеся пам'ятати про головне - поняття водій і культурна людина нерозривно пов'язані. Пам'ятаючи про це, ви збережете життя не тільки собі, а й іншим учасниками дорожнього руху.
_________________ Мовчи, бо то не твоя справа, Не твій народ, то не твоя війна. То не твоїх дітей катують у підвалах Лише за те, що Правда – їх вина. Мовчи, бо мови вже давно немає, Забув її, мабуть, ти назавжди. Та звик, що завжди твоя хата з краю Така ж похилена, як мають всі раби.
|