Хто хоче допомогти може надіслати Заяву
Прокурору Хмельницької області
старшому раднику юстиції
Синишин Олегу Романовичу
29013, Хельницька обл., м. Хмельницький ,
пров. Військоматський 3.
Засоби зв’язку:
[email protected].
Від громадянина України
Іванова Івана Івановича
Україна, 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 22.
Засоби зв’язку:
Телефон: (111) 111-11-11
СКАРГА
на дії (бездіяльність) працівників міліції (поліції)
в порядку ст. 1 Закону України «Про звернення громадян»
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про звернення громадян», громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно ст. 3 Закону України «Про звернення громадян», скарга є зверненням з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Ст. 4 Закону України «Про звернення громадян» встановлює, що до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі, що прийняті у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян); такі, якими створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод; такі, якими незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» передбачає, що звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про прокуратуру», Прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про прокуратуру», на прокуратуру покладаєтья функція нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство.
Ч. 1 ст. 25 Закону України «Про прокуратуру» передбачає, що прокурор здійснює нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство, користуючись при цьому правами і виконуючи обов’язки, передбачені Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність" та Кримінальним процесуальним кодексом України.
Під час перегляду в мережі інтернет «YouTube» на особистому каналі «vitalino1980» за гіперпосиланням
https://www.youtube.com/watch?v=xmDbPl4O8UM відеоматеріалів журналістського розслідування під назвою «ГАИ Хмельницкого берет только доллары», опублікованих 03.11.2015 року журналістом газети «Дорожній контроль» Віталієм Косенко, я помітив, як працівник Державної автомобільної інспекції отримав від водія грошові кошти в сумі 100 дол. США за те, щоб не складати протокол про адміністративне правопорушення за ст. 130 КУпАП. Такі дії працівника ДАІ, на мою думку, є порушенням вимог законодавства України та містять ознаки кримінального правопорушення, відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 2 ст. 368 Кримінального кодексу України, а саме одержання службовою особою неправомірної вигоди у значному розмірі, з використанням наданої їй влади чи службового становища.
Побачене мене шокувало і водночас обурило, оскільки така поведінка і дії вказаного на відео працівника ДАІ, а також безвідповідальне ставлення керівництва управління ДАІ, яке допустило, чи можливо і навмисно поставило у таке становище своїх підлеглих, фактично зводить нанівець всі намагання вищого керівництва держави хоча б якось відновити довіру громадян до міліції та зміцнити авторитет правоохоронної системи в цілому, що безперечно негативно впливає на євроінтеграційні процеси України.
Таким чином, беручи до уваги наведені обставини, будучи правосвідомим громадянином, вважаю за необхідне виконати свій громадський обов’язок та довести до вашого відома про виявлені мною порушення законодавства.
Ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» передбачає, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Попереджаю Вас, що відповідно до ст. 24 Закону України «Про звернення громадян», особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України. Зокрема відповідно до ст. 2123 КУпАП, незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення Закону України «Про звернення громадян» - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. ст. 1, 3, 4, 5, 16, 19, 20, 24 Закону України «Про звернення громадян» №393/96-ВР від 02.10.1996 року, ст.ст. 4, 5, 8, 12 Закону України «Про прокуратуру»
ВИМАГАЮ:
Прийняти дану скаргу до розгляду;
Встановити та повідомити особу працівника міліції, що фігурує на відповідному відеозаписі;
У межах компетенції, провести ретельну перевірку та дати оцінку діям (бездіяльності) вказаного працівника міліції (поліції) на предмет наявності у нього ознак вищевказаного кримінального правопорушення;
На час перевірки відсторонити зазначених працівника міліції (поліції) від виконання ним посадових обов’язків;
За результатами проведеної перевірки, у випадку наявності підстав – звільнити вищезазначеного працівника міліції (поліції) з органів внутрішніх справ, відкрити кримінальне провадження за фактом вчинення ними дій (бездіяльності), передбачених ч. 2 ст. 368 Кримінального кодексу України, та притягнути його до кримінальної відповідальності;
Письмово повідомити мене про результати проведеної перевірки, із посиланням на акти (накази, розпорядження) на підставі яких були прийняті рішення, із залученням копій вказаних актів до листа-відповіді на скаргу. Адреса для письмового листування зазначена у контактах скаржника у верхній частині 1-ї сторінки цієї скарги.
09.11.2015 року __________________ Іванов І.І