Текущее время: 30 ноя 2024, 01:11

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Правила форума


В этом разделе публикуются:
1. Сообщения о предстоящем выходе в телеэфир сюжета ДК
2. Видеоролики с сюжетами ДК
3. Ссылки на статьи СМИ о ДК

Формат заголовка темы:
"дата время имя_канала тема_сюжета"

Например:
"23.12.2010 21:45 ICTV Частные штрафплощадки"



Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 2 ] 
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 17 июл 2012, 11:23 
Не в сети
Борец
Аватар пользователя

Зарегистрирован: 17 фев 2009, 23:13
Сообщений: 16684
Откуда: Киев. Штаб квартира "ДК"
Авто: Audi A6 2.8 quattro
Город: Киев
http://gurt.org.ua/news/recent/14807/

«Дорожній контроль»: Є люди, яким подобається полювати на ДАІшників

ГУРТу в форматі PRоГОну вдалося поспілкуватися з Ростиславом Шапошніковим, засновником громадського проекту «Дорожній контроль», який прагне покращити ситуацію на українських дорогах.

ГУРТ: Ростиславе, як виникла ідея створення «Дорожнього контролю»?
Ідея виникла в 2008 році – тоді, коли Верховна Рада суттєво підвищила штрафи на дорогах. Водії, серед яких і я, стали звертати увагу, що працівники ДАІ штрафують водіїв за дрібні порушення на серйозні суми 300-400 грн. У той же час самі працівники ДАІ систематично порушують правила дорожнього руху. Я почав фіксувати факти порушень та опубліковувати їх на різних форумах. Згодом вирішив створити власний сайт, який би все це систематично акумулював. Через декілька місяців до цієї ініціативи долучились інші водії і в підсумку «Дорожній контроль» став всеукраїнським проектом, який існує на етузіазмі декількох сотень, а той тисяч водіїв.

ГУРТ: Як побудована робота «Дорожнього контролю»?
Робота в нас побудована переважно як журналістський проект. Ми зареєстрували всеукраїнську газету, журналісти працюють на місцях, публікують порушення ДАІ.

ГУРТ: Ця журналістська діяльність оплачується?
Ні, не оплачується. Таким чином водії проявляють свою громадську позицію. До нас долучаються люди за бажанням і приділяють цій роботі вільний від роботи час.

ГУРТ: Ваша діяльність пов’язана з багатьма ризиками, що вас спонукало нею зайнятися?
Передусім, як я вже казав, це незаконні дії ДАІ, а вже потім – захопило. Зараз ми займаємся розкриттям неправомірних дій як на місцевому, так і загальнодержавному рівні. Чим більше ми працюємо в цьому напрямі, тим якісніші публікації. З одного боку, ця діяльність викликає азарт. Коли бачиш, що тобі вдається, ти прагнеш досягати більшого. Радує, що люди, які ще півроку тому не знали, як правильно скласти позовну заяву про стягнення штрафу, зараз виграють суди проти центральних органів виконавчої влади. Ці успішні кроки надихають водіїв підвищувати свій професіоналізм і боротися з правопорушеннями. З іншого боку, – ця діяльність небезпечна. Приклад тому недавній напад на мене. Так, це небезпечно, але ми в такій ситуації, що або ми будемо активно працювати в цьому напрямку, або ми змиримося з тим, що нас постійно грабують і порушують наші права. Природньо, що будь-яка діяльність, спрямована на захист своїх прав, несе в собі ризик.

ГУРТ: З яких джерел фінансується ваша ініціатива?
Жодного фінансування немає. Що фінансувати? Дорожній контроль існує виключно на ентузіазмі людей – активісти, журналісти. Для них ця діяльність – своєрідне хобі. Комусь подобається ловити рибу, комусь подобається полювати на оленів, а є люди, яким подобається полювати на ДАІшників.

ГУРТ: А на видавництво газети, підтримку сайту?
Коли плануємо видавати газету, ми збираємо гроші серед активістів, які й поширюють потім її на місцях. У сайт серйозних фінансових вливань немає. Звичайно є інтернет реклама на сайті, яка приносить прибуток і частково компенсує вкладені ресурси.

ГУРТ: Ростиславе, які основні правопорушення здійснюються щодо водіїв?
По-перше, неправомірні накладення штрафів, тобто коли вас штрафують або за те, що ви не робили взагалі або без доказів. Навіть самі працівники ДАІ підтверджують, що часто вони накладають штраф, немаючи жодних доказів. По-друге, звинувачення в водінні в стані алкогольного сп’яніння. Але часто водіїв притягують до відповідальності не за сам факт управління в нетверезому стані, а за відмову від медогляду. Працівник ДАІ каже водію підписатися за відмову від медогляду і запевняє, що йому нічого не буде. Однак, підписуючись, водій несе відповідальність. І його позбавляють прав на три роки, через те, чого він фактично не робив. Є ще категорія, коли ДАІшники незаконно вилучають автомобіль і перевозять його на штраф майданчик, тим самим перевищують свої повноваження.

ГУРТ: А що відбувається після того, як на відеокамеру активіст відзняв правопорушення працівників ДАІ?
Для прикладу, коли ми фіксуємо порушення працівниками ДАІ правил дорожнього руху, то після цього ми пишемо заяву, вкладаємо фотографію чи відеоролик у конверт і відправляємо замовним листом в Управління ДАІ, щоб працівник поніс відповідальність. Спочатку було важко, оскільки керівництво ДАІ не хотіло залучати до відповідальності своїх працівників, однак зараз ситуація дещо покращилася. І вже є факти, коли Управління ДАІ накладає на своїх працівників реальні штрафи.

ДАІ, фото http://kolo.poltava.ua

ГУРТ: А що порекомендуєте водію, якщо йому приписують правопорушення, якого насправді не було, і він із собою не має жодного відеопристрою?
За законом, якщо працівник ДАІ здійснює якісь неправомірні дії, то діє презумпція невинуватості. Потрібно довести, що ви щось порушили, але на практиці виходить так, що водій мусить довести, що він не порушив правила. Через це, наприклад, якщо працівник ДАІ обвинувачує вас в тому, чого насправді ви не робили, і у вас немає відео-доказу, то в суді часто вірять слову працівника ДАІ, не вимагаючи для підтвердження ніяких доказів. З цією проблемою ми зіштовхувалися особисто. Тому всім водіям рекомендуємо, щоб не виникало подібних ситуацій, користуватися відео регістратором.

ГУРТ: Як серед міліції, так і серед водіїв є правопорушники. Чи спрямовуєте свою діяльність на водіїв, які порушують правила дорожнього руху?
Відштовхуючись від законодавства, скажу, що будь-яка людина не наділена повноваженнями, що дозволяють фіксувати дії іншої людини. Для цього існують органи міліції. Якщо я буду фіксувати дії іншої особи, то фактично вона може розцінити це, як втручання в особисте життя, і подати на мене позов. А працівник ДАІ має на це повноваження. Тому «Дорожній контроль» займається тим, що спонукає працівників державтоінспекції працювати, дотримуючись законодавства, а також фіксувати правопорушення водіїв.

ГУРТ: Як складаються відносини «Дорожнього контролю» з ДАІ?
Публічні стосунки з ДАІ досить погані – жодної співпраці. Якщо ж ці відносини є, то вони неофіційні, співпрацюємо лише в ситуативних випадках. Ставлення керівництва ДАІ до «Дорожного контролю» дуже агресивне. Під час неофіційного спілкування з рядовими працівниками ДАІ, відчуваємо підтримку з їхнього боку. Також вони постійно скаржаться на своє керівництво, воно їх тероризує, вимагає гроші. Ми це відслідковуємо, намагаємося публікувати, однак не завжди вистачає реальних доказів. Адже працівники ДАІ бояться публічності, про неправомірні дії в їхніх органах вони говорять тільки анонімно.

ГУРТ: Як вважаєте, українські водії добре знають свої права?
9 водіїв із 10 не знають свої права і готові дати хабаря та погоджуватися з тим, що каже працівник ДАІ. У нашій країні дозволено водію показувати водійське посвідчення особисто, не виходячи з автомобіля. Однак у 90 % випадків водії предають посвідчення працівнику ДАІ.

ГУРТ: Чи були випадки, коли водії не підтримували діяльність «Дорожнього контролю»?
Так, були. Для прикладу, у випадку, коли працівник ДАІ зупиняє водія за порушення правил дорожнього руху і водій домовляється все узгодити за хабар, і в цей час з’являється «Дорожній контроль» з відеокамерою. Працівник ДАІ змушений складати протокол, а водій вже не може відкупитися, що провокує з його боку агресію до нашої діяльності. Для багатьох водіїв ліпше відкупитися за 50 грн., ніж платити штраф 250 грн. Ми працюємо для того, щоб викорінити корупцію, а велику кількість водіїв влаштовує існуюча система.

Я впевнений, що існування корупці підживлюється насамперед населенням. Суспільство саме винне в корупції, і потрібно впроваджувати зміни, починаючи з себе, але ніхто цьго не робить. Це замкнене коло, з якому ми ніяк не зійдемо. Наше завдання – показувати, що так робити не можна і до чого це призводить. Сьогодні ви даєте хабар працівнику ДАІ. Завтра він збиває вашу дитину, ви подаєте в суд чи в прокуратуру, від яких працівник ДАІ за ваш хабар відкуповується.

ГУРТ: З якими ще труднощами зіштовхуються активісти «Дорожнього контролю»?
На жаль, в 95% органи прокуратури не притягуються до відповідальності за порушення. Якщо ми фіксуємо правопорушення працівника ДАІ, то в більшості випадків із прокуратури нам приходить відмова у порушенні справи. Прокуратура покриває злочини ДАІ. Законним способом притягти працівника ДАІ до відповідальності ми не завжди можемо.

ГУРТ: Чого вже вдалося досягти «Дорожньому контролю»?
По-перше, суттєво зменшилася кількість безпричинних зупинок водіїв працівниками ДАІ. Зараз таких ситуацій практично немає. По-друге, стали менше штрафувати за дрібні порушення. В нас дорожня структура часто не відповідає тим правилам і стандартам, які прописані в законах і нормативно-правових актах, тому вона не відповідає дорожній ситуації і знакам. Водій ненароком може щось порушити, але це не впливає на ситуацію на дорозі в цілому. Раніше працівники ДАІ використовували це і штрафували водіїв.

Також менше стало фальсифікацій. Під нашим тиском ДАІ закупила алкотестери. Плюс ми сприяли тому, щоби ліквідували в Києві приватні штрафмайданчики. Раніше автомобіль відвозили на приватний штрафмайданчик і брали по 260 грн. за добу, коли за законом тариф 10 грн. Найголовніше – багато водіїв стало більш обізнаними в юридичних питаннях.

ГУРТ: Які найближчі плани в «Дорожнього контролю»?
Перше над чим необхідно попрацювати - це безпека, оскільки ми зачепили серйозні теми та перешкоджаємо працівникам ДАІ заробляти гроші. Працівники ДАІ почали переходити до фізичної розправи над активістами (напад на мене, неправомірні дії ДАІшників у регіонах). До того ж розправи не особисті, а через підставних осіб. Думаю, найближчим часом слід розробити концепцію проекту, попрацювати над його структурою, щоб не було такої розрізненості по регіонам, коли кожен займається чим він хоче і в результаті може натрапити на неприємності, а як його захищати потім – не зрозуміло.


Вернуться наверх
 Профиль  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 17 июл 2012, 13:26 
Не в сети
Борец
Аватар пользователя

Зарегистрирован: 25 июн 2012, 00:13
Сообщений: 3004
Откуда: ДК Киев
Авто: Audi 2.8 АКПП
Город: Киев
Интересно что они (ГУРТ) узнали для себя нового? Знают ли они про ежесменный план? Что инспектора берут приборы(визир, трукам, драгер, фены) на прокат у своего начальства?

_________________
Если человека кусает вампир, он становится вампиром!
Такое впечатление что всех ГАИшников покусали БАРАНЫ!


Вернуться наверх
 Профиль  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Сортировать по:  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 2 ] 

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 9


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron