patoka писал(а):
примера иска нет?
Трохи древній, треба підправити згідно вимог часу.
Цитата:
Енський районний суд Київської області
Позивач: ОСОБА_1
АДРЕСА_1
тел. НОМЕР_1
Відповідач: Енська сільська рада
ХХХХХ, Київська обл., Енський р-н.,
с. Енськ, вул. Енська, 1
тел. ХХХХХХХХ
ПОЗОВНА ЗАЯВА
про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити дії
Предметом даного адміністративного позову є протиправна відмова Енської сільської ради Енського району Київської області у реалізації права на безоплатну передачу земельної ділянки.
Суть справи:
(ОБСТАВИНИ СПРАВИ)
Такі дії Енської сільської ради є протиправними з наступних підстав:
Відповідно до ст. 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами відповідно до закону. Згідно із ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 12 Земельного кодексу України (далі – ЗКУ) до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу. Відповідно до п. 12 Розділу Х «Перехідні положення» ЗКУ до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Водночас як вбачається з відповіді Енської сільської ради від 20.06.2011 за №273 на інформаційний запит Позивача про надання графічних матеріалів на яких позначені землі в межах села Енськ, які перебувають у державній чи комунальній власності та не передані на даний час в користування фізичним чи юридичним особам, на даний час розмежування земель державної та комунальної власності на території Енської сільської ради не проводилось. Тобто в розумінні п. 12 Розділу Х «Перехідні положення» ЗКУ право розпоряджатися землями державної та комунальної власності в межах села Енськ належить виключно до компетенції Енської сільської ради.
Відповідно до ч. 3 ст. 116 ЗКУ безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗКУ громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної сільської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Як вбачається із матеріалів справи Позивачем були виконані всі вимоги ст. 118 ЗКУ.
Згідно з ч. 7 ст. 118 ЗКУ сільська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Але як вбачається із відповіді Енської сільської ради відмова у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не є вмотивованою з підстав, зазначених у ч. 7 ст. 118 ЗКУ, а, отже, є протиправною згідно з положеннями ст. 19 Конституції України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Презумпція винуватості покладає на суб’єкта владних повноважень обов’язок аргументовано, посилаючись на належні, достатні та допустимі докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.
Даною позовною заявою позивач підтверджує, що у провадженні адміністративних чи господарських судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, немає справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення цих органів з такого спору.
На підставі викладеного, керуючись ст. 55 Конституції України, ст. 118 Земельного кодексу України, ст. 6, 17, 18, 104, 105, 106 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПРОШУ:
1. Визнати протиправними дії Енської сільської ради Енського району Київської області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
2. Зобов’язати Енську сільську раду Енського району Київської області дати повторний розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.