Прокурору Харківської області Тюріну Геннадію Євгеновичу Від: ___________________________________.
ЗАЯВА. 20.06.2011р., близько 1:00, під час керування транспортним засобом ВАЗ-2101 д\н ю5655ХА, в м. Харкові по вул. 2-ої п’ятерічки, біля дома № 40\10 мене було зупинено співробітниками ДАІ Поволоцьким Юрієм Євгеновичем та його напарником (відомості про нього не відомі), несли службу на патрульному автомобілі з д\н 0362. Свідками цієї події стали: громадянка Морозова Яна Вікторівна, яка знаходилась зі мною в автомобілі та громадянин Бушев Олександр Вікторович який проходивши поруч зацікавився цією подією Зазначені співробітники ДАІ не представились, на протиріччя вимогам ч.2 ст.5 Закону України „Про міліцію”, і усі вказані відомості про одного з них стали відомі вже у процесі подальшого спілкування. Коли я, забажавши реалізувати своє право, передбачене ч.1 ст.16 Закону України „Про дорожній рух”, п.2.14 „в” ПДР, знати причину зупинки транспортного засобу, задав це питання працівнику ДАІ, то отримав відповідь: „Спецоперация, розыск автомобилей находящихся в угоне” Про що свідчить відеозапис, записаний Морозовою Яною вікторівною, на мобільний телефон. Зазначені дії співробітника міліції я вважаю незаконними з таких підстав. У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Постановою КМ України від 14 квітня 1997 р. N 341), а саме пп..5 п.5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право:
5) зупиняти транспортні засоби у разі порушення вимог правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони використовуються з протиправною метою
Як видно з наведеного, цей перелік є вичерпним. Ніяких інших підстав для зупинки транспортного засобу зазначене Положення не знає. І це недаремно. У відповідності до ст..11 Закону України „Про міліцію”, міліція має право:
2) перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання щодо додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію;
Тобто єдиною підставою для перевірки документів особи може бути підозра громадянина у вчиненні правопорушення. Мені про будь-які підозри у вчинені правопорушення співробітником міліції повідомлено не було. Термін „спецоперація” як підстава для зупинки транспортного засобу або перевірки документів законодавством України теж не визначений, і як така підстава не передбачений. У відповідності до п.3.3 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України, завданням ДПС є, зокрема:
3.3. Забезпечення безпечного й безперебійного руху транспортних засобів.
Більше того. До обов’язків співробітників ДПС та ж Інструкція прямо відносить:
7.1.2. Організовувати безпечний та безперешкодний процес дорожнього руху.
Очевидно, що безпричинні або з тих причин, що не передбачені законодавством, зупинки транспортного засобу, порушують законодавство, нормативні документи, які регулюють діяльність підрозділів ДПС та МВС взагалі, а також порушують мої права, як учасника руху. Вважаю, що таке істотне порушення вимог законодавства щодо громадянина з боку співробітника міліції є перевищенням з його боку службових повноважень, а отже, утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.365 КК України. З іншого боку, допущення керівництвом відповідного підрозділу ДАІ таких порушень з боку працівників останнього, є службовою недбалістю, що утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.367 КК України. На підставі викладеного, керуючись стст.94, 95, 97 КПК України,
ПРОШУ: 1. Визнати неправомірними дії інспектора ДПС Поволоцького Юрія Євгеновича. 2. Порушити за зазначеними фактами кримінальну справу за ознаками злочинів, передбачених стст.365 ч.1, 367 ч.1 КК України.
20 червня 2011р.
_________________ У зла ровно столько сил, сколько даём ему мы
|