вот что нашел(Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" (щодо удосконалення порядку розгляду звернень)) Проект вноситься народним депутатом України Мірошниченком Ю.Р. (№ 142)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” (щодо удосконалення порядку розгляду звернень)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести до Закону України “Про звернення громадян” (Відомості Верховної Ради 1996 р., № 47, ст.256; 1999 р., №26, ст. 219; 2004 р., № 13, ст. 181; 2005 р., № 11, ст. 200; 2009 р., № 36-37, ст.511) такі зміни: 1. Частину першу статті 1 викласти в такій редакції: “Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із пропозиціями чи заявами щодо діяльності цих органів або їх посадових осіб та стосовно реалізації своїх соціально-економічних, політичних, особистих прав і законних інтересів, а також скаргами про їх порушення.”. 2. Статтю 3 викласти в такій редакції: “Стаття 3. Основні терміни, що вживаються в цьому Законі Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції, заяви і скарги. Пропозиція – звернення з рекомендаціями щодо удосконалення нормативно-правових актів, діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також розвитку суспільних відносин, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства. Заява – звернення із проханням про сприяння у реалізації закріплених Конституцією та законодавством України прав чи свобод громадян або визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод, а також повідомленням про порушення законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб. Скарга – звернення з вимогою про поновлення або захист прав чи законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.”. 3. У статті 5: 1) частину другу викласти в такій редакції: “У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, викладено суть пропозиції, заяви чи скарги, а також прохання чи вимоги.”; 2) у частині третій слова “особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства” виключити; 3) доповнити новою частиною четвертою такого змісту: “Звернення подається громадянином особисто або через представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Заява чи скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.”. У зв’язку з цим частини четверту – шосту вважати відповідно частинами п’ятою – сьомою.
4. Частину третю статті 7 після слів “не більше п’яти” доповнити словом “робочих”. 5. Статтю 8 викласти в такій редакції: “Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню Не підлягають розгляду та вирішенню наступні звернення громадян: 1) анонімні – письмові звернення без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, з яких неможливо встановити авторство; 2) повторні звернення одного і того громадянина (члена сім’ї) до одного і того ж органу з одного і того ж питання, якщо перше розглянуто по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону; 3) звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян або посадові особи у разі отримання звернення, в якому міститься нецензурні чи образливі вирази, погрози життю, здоров’ю або майну посадової особи, а також щодо членів її сім’ї, має право залишити відповідне звернення без відповіді по суті порушених в ньому питань, з повідомленням заявника про недопустимість зловживання правом на звернення.”. 6. Статтю 12 викласти в такій редакції: “Стаття 12. Сфера застосування цього Закону Дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, господарським процесуальним, цивільним процесуальним, трудовим, антимонопольним законодавством та законодавством про адміністративне судочинство і про захист економічної конкуренції.”. 7. У статті 14: 1) у назві статті та частині першій слово “(зауваження)” виключити; 2) частину другу викласти в такій редакції: “Пропозиції Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.”; 3) доповнити новою частиною такого змісту: “Відповідь громадянину за результатами розгляду його пропозицій може не надаватися, у разі якщо на це є пряма вказівка у зверненні.”. 8. Статтю 15 викласти в такій редакції: “Стаття 15. Розгляд заяв Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв, зобов’язані об’єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про результати розгляду заяв. Заяви Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто. До заяви додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися щодо порушеного питання раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду заяви. Відповідь за результатами розгляду заяв в обов’язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві, доводиться до відома громадянина чи його представника в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.”. 9. У статті 16: 1) частину другу викласти в такій редакції: “Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.”; 2) частини четверту і п’яту виключити. 10. Абзац 6 частини першої статті 18 викласти в такій редакції: “користуватися послугами адвоката чи представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до законодавства.”. 11. У частині першій статті 19: 1) абзац 2 викласти в такій редакції: “об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти доводи, викладені в заяві чи скарзі;”; 2) абзац 3 виключити; 3) абзац 5 викласти в такій редакції: “вживати заходів в межах повноважень, у передбачених законом випадках скасовувати або змінювати оскаржувані рішення, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;”; 4) абзац 6 викласти в такій редакції: “письмово повідомляти громадянина про результати розгляду заяви чи скарги;”. 12. У частині першій статті 20 третє речення виключити.
ІІ. Цей Закон набирає чинності через десять днів з дня його опублікування.
Голова Верховної Ради України В. ЛИТВИН
_________________ украинская дорога, в переводе на японский - то яма то канава
|