Салют борцям за справедливість на наших (не їхніх ДАЇшних,бо ми транспортний збір платимо на їх утримання і будівництво) автодорогах! Розкажу про наболіле. Управляю авто Ford Transit пасажирський 7 місць, крім водія. Придбав його в 2003р. При встановленні на облік отримав технічний паспорт пластиковий (перший випуск пластикових техпаспортів – білого кольору), в якому зазначено – МІКРОАВТОБУС. Проходив декілька почергових техоглядів за місцем проживання – працівники ДАІ враховували мій транспортний засіб як легковий автомобіль. Проїздив на цьому Ford Transit від Закарпаття до Криму, від Волині (Шацькі озера) до Чернівців. За цей час спілкувався по різних причинах з працівниками ДАІ багато разів в різних областях України, але такого, що мені почали пред’являти працівники ДАІ Чортківського р-ну Тернопільської обл. ніхто з них не говорив (про цих «талановитих» вічно замурзаних від взуття до головного убору та неголених збоченців без натяку на інтелект в очах, але з присутністю там великої жаги до грошей між водіями траси Брест-Чернівці ходять безліч різних несхвальних історій – беруть лиш «нахрапом», гопники одним словом, чесно піймати на порушенні далеко не всім їм вдається – причина відсутність вищезгаданого інтелекту). На їхню вимогу управляти своїм авто Ford Transit я маю право виключно тільки в тому випадку, якщо в мене в посвідченні водія буде відкрито категорію D, в іншому випадку авто забирають на штрафмайданчик з відповідним оштрафуванням. І не беруться до уваги аргументи, що технічний паспорт виписувало їхнє ж відомство і мабуть же відповідно до тих вимог, які на той час в 2003 році існували (та й не їм же сержантам-лейтенантам, що в той час в 2003 році ще успішно прогулювали уроки в школі, судити про роботу своїх досвідчених старших колег, а можливо ветеранів служби, які виготовляли мої документи на авто). Так, на той час відповідно до вимог не передбачалося вказувати в технічному паспорті кількість пасажирських місць (про це я довідався в працівників МРЕВ ДАІ за місцем проживання), тому документи мої оформлені бездоганно. Вже пізніше, мабуть з 2004 року, чи з початку 2005 року ввели новий зразок пластикових техпаспортів – зеленого кольору, в якому передбачається вказувати кількість пасажирських місць крім водія. Наприклад, МІКРОАВТОБУС 7+1. Зараз вже вказують і з словом «легковий». Наприклад, МІКРОАВТОБУС ЛЕГКОВИЙ 7+1. Не беруться, також, до уваги аргументи, що можна порахувати місця в авто і тільки після виявлення їх більше, ніж цього вимагає законодавство застосовувати до мене санкцію про відсутність в посвідченні водія категорії D. Вони твердо стоять на своєму – або перездати на категорію D (і управляти «супер великим автобусом» на 8 місць з місцем водія включно), або виготовити новий техпаспорт (заміна техпаспорта, номерних знаків вартує 1100 грн. + вартість проходження експертизи) – затратно і в першому і в другому випадку і чому це я повинен робити, бо якись інспектор не хоче брати до уваги те, що бачить своїми очима, порахувавши до 8. Пред'являли мені вже це порушення 3 рази 3 різних екіпажі (прізвища бормочуть незрозуміло – внятно лиш чув чи то «чортківський район» чи то «чортківська рота», але жодного разу протокол не оформлювали. Одного разу я вже сказав їм, поїхали на ваш штрафмайданчик – не захотіли. Виходить, що й самі розуміють про те, що, так би мовити, складу злочину не має, бо не управляв ж я транспортним засобом з більшою кількістю місць, ніж мені дозволяє моє водійське посвідчення. А за те, що в мене технічний паспорт на автомобіль не найновішого зразка також наказувати не можна, бо ще вважаються дійсними техпаспорти паперові ламіновані випуску України та техпаспорти паперові книжечкою випуску СРСР. Але найбільше обурює те, що всі вони зсилаються на якогось авторитетного старшого офіцера, який їм на заняттях довів, що це являється правопорушенням. В такому випадку дуже вражає компетентність керівництва ДАІ району, чи це може спеціальний «гоп-стоповий» інструктаж для збільшення дохідної частини певних особистих бюджетів. Звертаюсь до Вас з двох причин: 1) може прочитають водії подібних мікроавтобусів, які ставились на облік в роки, коли не вимагалось вписування кількості пасажирських місць – і самі не будуть вестися на цей їхній «кидок», та й інших попередять; 2) може Ви спілкуєтесь з керівництвом ДАІ області, як представники громадькості та перекажете їм, щоб звернули увагу на «горе-лектора», який доводить до особового складу не зовсім правдиві інструктажі.
|