ЗАГОТОВКА
ХОЧУ ИЗ ВСЕГО ЭТОГО СОТКАТЬ ХОДАТАЙСТВО В ЧАСТИ ЛЕКАРСТВА ПО ТЕМЕ ВЕТКИ
КОМУ ИНТЕРЕСНО , ПОПЕРЛО ВДОХНОВЕНИЕ, ПОДКЛЮЧАЙТЕСЬ, ДОБАВЛЯЙТЕ ВСТАВКИ.
ИЗ ЭТОЙ ЖЕ ЗАГОТОВКИ МОЖНО И ГАРАНТУ НАВАЯТЬ.
Стаття 8. В Україні визнається і діє принцип верховенства
права.
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші
нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України
і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до
суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина
безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені
цією Конституцією, не є вичерпними.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних
законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і
свобод.
Стаття 55. Права і свободи людини і громадянина захищаються
судом.
{ Офіційне тлумачення частини першої статті 55 див. в Рішенні
Конституційного Суду N 9-зп ( v009p710-97 ) від 25.12.97 }
Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій
чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, посадових і службових осіб.
{ Офіційне тлумачення частини другої статті 55 див. в Рішенні
Конституційного Суду N 6-зп ( v006p710-97 ) від 25.11.97 }
Кожен має право звертатися за захистом своїх прав до
Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами
захищати свої права і свободи від порушень і протиправних
посягань.
Стаття 64. Конституційні права і свободи людини і громадянина
не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією
України.
В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть
встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням
строку дії цих обмежень.
Стаття 57. Кожному гарантується право знати свої права і
обов'язки.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і
обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у
порядку, встановленому законом.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і
обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку,
встановленому законом, є нечинними.
Кассу
Статья. 2
3. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності
суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи
прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це
повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають
значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між
будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття
рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 7. Принципи адміністративного судочинства
1. Принципами здійснення правосуддя в адміністративних судах
є:
1) верховенство права;
Стаття 8. Верховенство права
1. Суд при вирішенні справи керується принципом верховенства
права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи
визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і
спрямованість діяльності держави.
2. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням
судової практики Європейського Суду з прав людини.
3. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і
свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції
України ( 254к/96-ВР ) гарантується.
Стаття 9. Законність
1. Суд при вирішенні справи керується принципом законності,
відповідно до якого:
1) суд вирішує справи відповідно до Конституції
( 254к/96-ВР ) та законів України, а також міжнародних договорів,
згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті
відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб,
передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України.
4. У разі невідповідності нормативно-правового акта
Конституції України ( 254к/96-ВР ), закону України, міжнародному
договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою
України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт,
який має вищу юридичну силу.
5. У разі виникнення в суду сумніву під час розгляду справи
щодо відповідності закону чи іншого правового акта Конституції
України ( 254к/96-ВР ), вирішення питання про конституційність
якого належить до юрисдикції Конституційного Суду України, суд
звертається до Верховного Суду України для вирішення питання
стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо
конституційності закону чи іншого правового акта.
7. У разі відсутності закону, що регулює відповідні
правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні
правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону
суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права
(аналогія права).
Стаття 49. Права та обов'язки осіб, які беруть участь
у справі
3. Особи, які беруть участь у справі, мають право:
3) заявляти клопотання ………
Куап
Стаття 268. Права особи, яка притягається до
адміністративної відповідальності
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності
має право: ………заявляти клопотання…………
КАСУ
Стаття 133. Вирішення судом клопотань осіб, які
беруть участь у справі
Клопотання осіб, які беруть участь у справі, вирішуються
судом негайно після того, як буде заслухана думка інших присутніх
у судовому засіданні осіб, які беруть участь у справі, про що
постановляється ухвала. Ухвала суду про відмову в задоволенні
клопотання не перешкоджає повторному його заявленню протягом
судового розгляду справи.
Стаття 161. Питання, які вирішує суд
при прийнятті постанови
1. Під час прийняття постанови суд вирішує:
1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та
заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення
справи, та докази на їх підтвердження; { Пункт 2 частини першої
статті 161 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2453-VI
( 2453-17 ) від 07.07.2010 }
3) яку правову норму належить застосувати до цих
правовідносин;
4) чи належить задовольнити позовні вимоги або відмовити в їх
задоволенні;
5) як розподілити між сторонами судові витрати;
6) чи є підстави допустити негайне виконання постанови;
7) чи є підстави для скасування заходів забезпечення
адміністративного позову.
Стаття 162. Повноваження суду при вирішенні справи
1. При вирішенні справи по суті суд може задовольнити
адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його
задоволенні повністю або частково.
2. У разі задоволення адміністративного позову суд може
прийняти постанову про:
1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних
повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про
скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень,
про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із
зазначенням способу його здійснення;
2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії;
3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних
дій;
4) стягнення з відповідача коштів;
5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї
діяльності об'єднання громадян;
6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;
7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за
межі України;
8) визнання наявності чи відсутності компетенції
(повноважень) суб'єкта владних повноважень.
Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала
дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина,
інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з
боку суб'єктів владних повноважень.
ПЛЕНУМ ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 9 від 01.11.96
м.Київ
vd961101 vn9
Про застосування Конституції України при здійсненні
правосуддя
Конституцією України ( 254к/96-ВР ) кожній людині гарантовано
право звернутись до суду для захисту своїх конституційних прав і
свобод. Конституція має найвищу юридичну силу, а її норми є
нормами прямої дії. Це зобов'язує суди при розгляді конкретних
справ керуватись насамперед нормами Конституції України.
З метою правильного застосування норм Конституції при
здійсненні правосуддя Пленум Верховного Суду України постановляє
дати судам такі роз'яснення:
1. Відповідно до ст.8 Конституції в Україні визнається і діє
принцип верховенства права. Конституційні права та свободи людини
і громадянина є безпосередньо діючими. Вони визначають цілі і
зміст законів та інших нормативно-правових актів, зміст і
спрямованість діяльності органів законодавчої та виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування і забезпечуються захистом
правосуддя.
Виходячи із зазначеного принципу та гарантування Конституцією
судового захисту конституційних прав і свобод, судова діяльність
має бути спрямована на захист цих прав і свобод від будь-яких
посягань шляхом забезпечення своєчасного та якісного розгляду
конкретних справ. При цьому слід мати на увазі, що згідно зі ст.22
Конституції закріплені в ній права і свободи людини й громадянина
не є вичерпними.
2. Оскільки Конституція України, як зазначено в її ст.8, має
найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при
розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону
чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його
відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках
застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають
грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке
не суперечить їй.
У разі невизначеності в питанні про те, чи відповідає
Конституції України застосований закон або закон, який підлягає
застосуванню в конкретній справі, суд за клопотанням учасників
процесу або за власною ініціативою зупиняє розгляд справи і
звертається з мотивованою ухвалою (постановою) до Верховного Суду
України, який відповідно до ст.150 Конституції може порушувати
перед Конституційним Судом України питання про відповідність
Конституції законів та інших нормативно-правових актів. Таке
рішення може прийняти суд першої, касаційної чи наглядної
інстанції в будь-якій стадії розгляду справи.
Суд безпосередньо застосовує Конституцію у разі:
3) коли правовідносини, що розглядаються судом, законом
України не врегульовано, а нормативно-правовий акт, прийнятий
Верховною Радою або Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
суперечить Конституції України;
Якщо зі змісту конституційної норми випливає необхідність
додаткової регламентації її положень законом, суд при розгляді
справи повинен застосувати тільки той закон, який грунтується на
Конституції і не суперечить їй.
3. Слід мати на увазі, що суд не може, застосувавши
Конституцію як акт прямої дії, визнати неконституційними закони чи
правові акти, перелічені в ст.150 Конституції, оскільки це
віднесено до виключної компетенції Конституційного Суду України.
Разом з тим суд може на підставі ст.144 Конституції визнати
такими, що не відповідають Конституції чи законам України, рішення
органів місцевого самоврядування, а на підставі ст.124 Конституції
- акти органів державної виконавчої влади: міністерств, відомств,
місцевих державних адміністрацій тощо. Звернення до
Конституційного Суду України в такому разі не вимагається.
5. Судам необхідно виходити з того, що нормативно-правові
акти будь-якого державного чи іншого органу (акти Президента
України, постанови Верховної Ради України, постанови і
розпорядження Кабінету Міністрів України, нормативно-правові акти
Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи рішення Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, акти органів місцевого
самоврядування, накази та інструкції міністерств і відомств,
накази керівників підприємств, установ та організацій тощо)
підлягають оцінці на відповідність як Конституції, так і закону.
Якщо при розгляді справи буде встановлено, що
нормативно-правовий акт, який підлягав застосуванню, не відповідає
чи суперечить законові, суд зобов'язаний застосувати закон, який
регулює ці правовідносини.
7. Звернути увагу судів на те, що згідно з ч.2 ст.57
Конституції є нечинними, а отже, не можуть застосовуватись ті
закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і
обов'язки громадян, які не доведені до відома населення у
встановленому законом порядку. Це означає, що судове рішення не
може грунтуватись на неоприлюднених нормативно-правових актах
такого змісту.
Статтею 55 Конституції кожній людині гарантовано право на
оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної
влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, а
тому суд не повинен відмовляти особі в прийнятті чи розгляді
скарги з підстав, передбачених законом, який це право обмежує.
10. Конституційні положення про законність судочинства та
рівність усіх учасників процесу перед законом і судом (ст.129
Конституції) зобов'язують суд забезпечити всім їм рівні можливості
щодо надання та дослідження доказів, заявлення клопотань та
здійснення інших процесуальних прав.
23. Відповідно до ч.5 ст.124 Конституції судові рішення
ухвалюються іменем України і є обов'язковими до виконання на всій
її території усіма без винятку органами державної влади, місцевого
самоврядування, підприємствами, організаціями, установами,
посадовими особами, а також окремими громадянами та їх
об'єднаннями.
24. Звернути увагу судів на те, що керівні роз'яснення
Пленуму Верховного Суду України щодо застосування чинного
законодавства, дані до введення в дію Конституції України, можуть
застосовуватись при розгляді справ у частині, що не суперечить
Конституції.
Голова Верховного Суду України В.Ф.Бойко
Секретар Пленуму,
суддя Верховного Суду України Т.М.Роцька
Тeкcт взято з сайту Верховної Ради -
http://zakon.rada.gov.ua