Мирные средства были на этом исчерпаны, пришлось подавать в суд на невмеру зарвавшихся лейтенантиков. С помощью ДК наваял вот такой иск:
Цитата:
До адміністративного суду Ленінського району
54018, м. Миколаєва
--------------------------------------------------------
Позивач:
ЯЯЯ
Відповідач:
Гнатів О.В., Скорич Д.В., інспектори ВАТІ ВДАЇ м.Миколаєва
Керівник: підполковник міліції Царельник О.А.
вул. К. Лібкнехта, 22, м. Миколаїв, 54001
тел. (0512) 47-62-05
____________________________________________________
Свідок:
ВОДИТЕЛЬ
ПОЗОВНА ЗАЯВА
(у справі за адміністративним позовом).
Звільнено від сплати судового збору відповідно до ст.288 КпАП України.
Цей позов підлягає розгляду у судах на підставі ст.288 ч.3 КпАП України, яка прямо передбачає право особи оскаржити до районного (прирівняного до нього) суду постанову органів державної влади та посадових осіб, до яких належать і органи ДАІ та їх посадові особи.
21.09.2009 року автомобіль ГАЗ 33021 держ. № ***** НІ, що належить мені на підставі технічного паспорту *******, керований ***** О.С., був невмотивовано зупинений лейтенантом міліції Гнатів О.В. Зазначений співробітник ДАІ не представився водію, на протиріччя вимогам ч.2 ст.5 Закону України „Про міліцію”, і усі вказані відомості про нього стали відомі водію вже у процесі подальшого спілкування.
Не знаючи, що йому далі робити (що підтверджує невмотивованість зупинки), він передав документи на автомобіль та водійське посвідчення лейтенанту Скоричу Д.В., який незаконно склав Акт перевірки технічного стану колісного транспортного засобу № 798, протокол ВЕ 054425, постанову ВЕ 021957, вилучивши талон про проходження державного технічного огляду, фактично заборонивши подальшу експлуатацію належного мені транспортного засобу. 22.09.2009 року мною в ВДАЇ м. Миколаєва була скерована скарга на неправомірні дії лейтенантів Гнатів О.В та Скорича Д.В., а 05.10.2009року – в прокуратуру м. Миколаєва. Остання була скерована прокуратурою в УДАИ Миколаївської області, звідки прийшла недбало складена відповідь 02.11.2009 року за номером 9-3/К-376. 12.10.2009 року керівництво ДАЇ м. Миколаєва телефоном ****** викликало мене та **** О.С. для особистої бесіди та обіцяло підготувати письмову відповідь та надіслати її поштою. Але поштою її надіслано не було, отримав я відповідь лише особисто, зайшовши до ДАЇ м. Миколаєва 29.10.2009 року, с дивною датою: 01.10.2009/ №9-3/ К-352
Вважаю, що таким чином, керівництвом ДАЇ м. Миколаєва була зроблена спроба позбавити мене права оскаржити протиправні дії їх співробітників в суді через затягування з відповіддю та «пропущення» мною терміну оскарження.
Зазначені дії співробітника міліції я вважаю незаконними з таких підстав.
У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Постановою КМ України від 14 квітня 1997 р. N 341), а саме п.5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право:
5) зупиняти транспортні засоби у разі порушення вимог правил,
норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних
ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення
довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони
використовуються з протиправною метою
Як видно з наведеного, цей перелік є вичерпним. Ніяких інших підстав для зупинки транспортного засобу зазначене Положення не знає.
І це недаремно.
У відповідності до ст.11 Закону України „Про міліцію”, міліція має право:
2) перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень
документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи,
необхідні для з'ясування питання щодо додержання правил, нагляд і
контроль за виконанням яких покладено на міліцію;
Тобто єдиною підставою для перевірки документів особи може бути підозра громадянина у вчиненні правопорушення.
Водію про будь-які підозри у вчинені правопорушення співробітником міліції повідомлено не було.
Ст.35 Закону України „Про дорожній рух” передбачає, що перевірка технічного стану проводиться виключно (це є важливим для розуміння незаконності вимог Наказу) уповноваженими суб’єктами господарювання, що мають відповідну ліцензію. Таким чином, не може йти мови про проведення такої перевірки посадовими (службовими) особами органу державної влади. Тим більше, що ст.8 Господарського кодексу України прямо передбачає, що органи державної влади та управління не є суб’єктами господарювання, а отже, вони не можуть ані мати відповідних ліцензій, ані взагалі проводити такі перевірки.
Більше того. Ст.35 Закону „Про дорожній рух” передбачає єдиний випадок перевірки технічного стану транспортних засобів – державний технічний огляд. Інших випадків примусової, обов’язкової для власників транспортних засобів та водіїв перевірки технічного стану зазначений закон не передбачає взагалі.
Між тим, у відповідності до ст.19 Конституції України, посадові (службові) особи органів державної влади можуть діяти виключно у межах, способом та у порядку, що прямо передбачені законом. Таким чином, така перевірка у відповідності до закону не може бути проведена взагалі.
На водія був складений протокол про адміністративне правопорушення ВЕ № 054425, в якому зазначалося, що на одну вісь авто встановлені шини з різним малюнком протектора. На зауваження водія, що для вантажних авто обмежується лише тип малюнка, а не сам малюнок, як для легкових, лейтенант Скорич відповів, що бортова «Газель» як раз і є «легковим автомобілем»! На жаль (для лейтенанта Скорича) завод- виробник «ГАЗ» іншої думки.
Пункт 31.4.5 (г) Правил дорожнього руху (ПДД) дійсно говорить, що заборонена експлуатація автомобілів, на одній осі котрого встановлені шини з різним малюнком протектора (для легкових автомобілів) та з різними типами малюнків (для вантажних автомобілів). Без сумніву, автомобіль ГАЗ 33021 є вантажним малотонажним автомобілем, що, до речі, записано у нього в техпаспорті. А шини КАМА-301 та 31В Voronezh Start, що встановлені на задній вісі належного мені автомобіля мають один тип малюнка – ВСЕСЕЗОНИЙ! Це підтвержуеться публікацією в журналі «Авторевью» № 22 (38) 2008 року, де проводився порівняльний тест цих двох шин і наведені їх характеристики. Так ось, в публікації ці дві шини названі однаково : радіальна, ВСЕЗЕЗОНА, (з індексом All Seasons).Тим більш, що шини змонтовані симетрично осі автомобіля.
Згідно Наказу № 77 від 22.02.2009 «Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» п. 11.17. Записи в протоколах про адміністративні правопорушення, талонах до посвідчення водія, тимчасових дозволах, журналах робляться чорнилом (пастою) темного (чорного або синього) кольору. Вони заповнюються розбірливим почерком, а прізвище, ім'я, по батькові порушника, його місце проживання, а також посада, місце роботи, звання працівника Державтоінспекції МВС записуються друкованими літерами. Як видно с протоколу ВЕ 054425, він не відповідає вищезгаданій інструкції, тож заповнений з порушеннями. Цей факт з однієї сторони ставить під сумнів складений протокол, як правомірний, з іншого (як спроба класифікувати вантажну «ГАЗель», як легковик) говорить про вкрай низьку кваліфікацію співробітника ДПС Скорича. Виходячи з вищевказаного випливає, що інспектор не знає Правил дорожнього руху та Кодексу України про адміністративні правопорушення. а його дії визначаються ст. 186 КУпАП «Самоуправство».
Таким чином, докази, зібрані у цій справі, з порушеннями закону не можуть бути доказами, згідно ст. 62 Конституції України.
До того ж, слід вказати, що відповідно до ст.71 ч.2 КАС України, обов’язок доказування правомірності своїх дій в даному випадку покладено на відповідача.
Вважаю, що до цієї справи повністю відносяться вимоги Постанов Пленуму Верховного Суду України, а саме:
Від 11.06.2004 N 11 „Про окремі питання, що виникають при застосуванні судами положень ст. 276 Кодексу України про адміністративні правопорушення”, яка передбачає:
3. Згідно зі ст. 245 КУпАП суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення має своєчасно, всебічно, повно й об'єктивно з'ясувати обставини справи і вирішити її в точній відповідності із законом.
23.12.2005 N 14 „Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті”, яка передбачає:
24. Звернути увагу судів на неприпустимість спрощеного підходу до судового розгляду справ про адміністративні правопорушення на транспорті та ігнорування прав осіб, яких притягають до відповідальності, потерпілих, їх законних
представників і захисників.
Суди повинні неухильно виконувати вимоги ст. 268 КпАП щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності зазначеної особи це можливо лише у випадках, коли є дані про своєчасне її
сповіщення про місце та час розгляду і якщо від неї не надійшло клопотання про його відкладення.
При розгляді справ зазначеної категорії необхідно з'ясовувати всі обставини, перелічені у статтях 247 і 280 КпАП, у тому числі шляхом допиту свідків та призначення експертиз.
Зміст постанови судді має відповідати вимогам,передбаченим статтями 283 і 284 КпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.
Очевидно, що співробітником ДАІ складено документи саме із цим „спрощеним” підходом, із значними процесуальними порушеннями, таким чином, що протокол протирічить постанові про адміністративне правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст..4, 6 КАС України, стст.287, 288 КпАП України,
ПРОШУ:
1. Викликати у судове засідання по справі, належно повідомивши про дату, мене, свідків, представника відповідача та посадову особу, якою винесено постанову про адміністративне правопорушення;
2. Зазначену постанову у справі про адмніністративне правопорушення визнати недійсною та скасувати, повернувши мені вилучений талон техогляду для подальшої експлуатації належного мені автомобіля.
Додатки:
1. Копія позовної заяви;
2. Копії протоколу та постанови про адміністративне правопорушення на ___ аркушах.
3. Копія техпаспорту автомобіля
4. Копія скарги до ВДАЇ м. Миколаєва та прокуратури м. Миколаєва
5. Витяг з керівництва по експлуатації ГАЗ 3302-39020110РЄ, видавництво ОАО ГАЗ, видання трете, м. Н.Новгород
6. Копія статті журналу «Авторевью» № 22 (38) 2008 р.
7. Копії відповіді з ВДАЇ м. Миколаєва, та УДАЇ в Миколаївській області