Пока единственный мой успех - убрали "левый" светофор возле заправки "ОККО", который непонятно, как было проехать. Постоянно там проблемы с безопасностью проезда светофора приключались. Кто как понимал, так и ехал. Помог положить конец этому банальный инфозапрос в ГАИ города. Отреагировали после личной встречи, на которой "на пальцах" объяснял, почему светофор, который висит уже четыре года - неправильно установлен. Прониклись, выдали предписание светофорной службе и через 2 недели светофор демонтировали. Дело еще летом было.
Начальнику ВДАІ ММУ УМВС
Ураїни в Миколаївській області
54001, м. Миколаїв вул. К.Лібкнехта, 22
ЗАПИТ
У місті Миколаєві на ділянці вулиці Космонавтів, схема якоъ наведена в Додатку1 встановлено світлофор з порядковим номером №3. Тип світлофору – Т1. Ділянка дороги між світлофорами №1 та №3 не є перехрестям, оскільки згідно з ПДР:
перехрестя - місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг. Не вважається перехрестям місце прилягання до дороги виїзду з прилеглої території;
прилегла територія - територія, що прилягає до краю проїзної частини та не призначена для наскрізного проїзду, а лише для в'їзду до дворів, на стоянки, автозаправні станції, будівельні майданчики тощо або виїзду з них;
В зв’язку з чим водієві, який їде в напрямку вул. Кірова, особливо незнайомому з даною ділянкою, ще до перетинання лінії світлофорів №1 та №2 треба яким то чином збагнути що він буде перетинати – перехрестя чи ні. Тому, що якщо він перетнув лінію світлофорів №1 та №2 на їх миготливий зелений колір і він перетинає перехрестя, то водій має право проїхати повз світлофор і на червоне світло (стоп-лінія перед світлофором №3 відсутня) згідно з п. 16.8 ПДР, а саме
16.8. Водій, який виїхав на перехрещення проїзних частин згідно із сигналом світлофора, що дозволяє рух, повинен виїхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Проте, якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка 1.12 (стоп-лінія) (див. додаток 2) або дорожній знак 5.62 (див. додаток 1), він повинен керуватися сигналами кожного світлофора. Крім того водієві треба бути впевненим, що він не порушить п. 16.4 ПДР, а саме:
16.4. Забороняється виїжджати на будь-яке перехрестя, у тому числі при сигналі світлофора, що дозволяє рух, якщо утворився затор, який змусить водія зупинитися на перехресті, що створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів. Але, якщо ця ділянка не є перехрестям, то згідно з п. 8.10 ПДР водій повинен зупинитися на червоне світло світлофору №3, навіть якщо він перетинав лінію світлофорів №1 та №2 на зелене (миготливе) світло. Але між світлофорами №1 та №3 вся ділянка є перехрещуваною проїзною частиною (до того ж ця норма була написана для випадку встановлення світлофору на перехресті) і не зрозуміло де зупинятись.
8.10. У разі подання світлофором (крім реверсивного) або регулювальником сигналу, що забороняє рух, водії повинні зупинитися перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінія), дорожнім знаком 5.62 "Місце зупинки"), якщо їх немає - не ближче 10 м до найближчої рейки перед залізничним переїздом, перед світлофором, пішохідним переходом, а якщо і вони відсутні та в усіх інших випадках - перед перехрещуваною проїзною частиною, не створюючи перешкод для руху пішоходів. У відповідності до ДСТУ 4092-2002 та ГОСТ 23457-86 світлофори типу Т1 повинні бути устовлені на перехрестях (як встановлено світлофори №4,5 та 6) та на регульованих пішохідних переходах (як встановлено світлофори №1 та №2), але зовсім не зрозуміло з яких підстав встановлено світлофор №3! Адже біля нього немає пішохідного переходу (немає ані розмітки, ані знаків) і немає перехрестя, біля якого він міг би бути встановлений.
І якщо в напрямку ВІД вул. Кірова все зрозуміло – є стоп лінія, та може ще й є якийсь сенс в регулюванні цим світлофором (принаймні нікому не перешкоджає), то в напрямку ДО вул. Кірова він тільки перешкоджає розумінню дорожньої обстановки!
В результаті одні водії (які цю ділянку не вважають перехрестям) зупиняються перед світлофором №3, блокуючі виїзд з автозаправки, а інші водії (які цю ділянку вважають перехрестям, бо за 80 метрів між світлофорами не можуть розрізнити прилеглі территорії від доріг) проїжджають його на червоне світло, проте, даючи вільну можливість виїхати з автозаправки.
У зв’язку з різночитанням дорожної обстановки постійно виникають непорозуміння між водіями, що може спричинити ДТП на даній ділянці дороги.Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Стаття 2 Закону України «Про інформацію» зазначає, що основними принципами інформаційних відносин є гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією.
Стаття 3. Закону України «Про інформацію» зазначає, що основними напрямами державної інформаційної політики є: забезпечення доступу кожного до інформації; забезпечення рівних можливостей щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації; забезпечення відкритості та прозорості діяльності суб'єктів владних повноважень;
Стаття 6 Закону України «Про інформацію» зазначає, що право на інформацію забезпечується зокрема: обов'язком суб'єктів владних повноважень інформувати громадськість та засоби масової інформації про свою діяльність і прийняті рішення;Керуючись ст. ст. 2. 3, 6 Закону України «Про інформацію» прошу надати правову оцінку встановленого світлофора №3 на схемі в Додатку 1, та у відведений законом строк письмово надати обгрунтовану відповідь на п’ять питань:
1. Чи відповідає місце та спосіб встановлення світлофору №3 вимогам чинного законодавства та держстандартам України?
2. Якщо так – якими саме пунктами законодавчих актів або стандартів це регламентується?
3. Чи є ділянка дороги між світлофорами №1 та №3 перехрестям?
4. Як повинен водій рухатись по визначеній ділянці дороги в напрямі
ДО вул. Кірова без порушення вимог ПДР якщо він перетнув лінію світлофорів №1 та №2 на їх зелене (миготливе ) світло, а світлофор №3 вже світиться жовтим або червоним світлом?
5. Чи не правильніше було б убрати світлофор №3 в напрямі
ДО вул.Кірова для підвищення безпеки руху на даній ділянці дороги?
Додатки:
1. Схема зазначеної ділянки вулиці Космонавтів.
2. Витяг з ДСТУ 4092-2002 БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ СВІТЛОФОРИ ДОРОЖНІ
3. Витяг з. ГОСТ 23457-86 "ТЕХНИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ОРГАНИЗАЦИИ ДОРОЖНОГО ДВИЖЕНИЯ. ПРАВИЛА ПРИМЕНЕНИЯ"
„___”__________ 20__р. (Підпис)

