Начальнику УДАІ УМВС України в Луганській області підполковнику міліції Шевченко Вячеславу Івановичу г.Луганськ, 91008, ул. Ліньова 150.
СКАРГА. Керуючи транспортним засобом CHEVROLET AVEO ВВ ----- ВК 22.06.2010р. приблизно о 12:00 годині, я рухався із смт. Мілове через с.Зарічне Міловського району Луганської області, де мене і було зупинено співробітником Старобільської ДПС Бур’ян (ім’я та по батькові не пам’ятаю), номер нагрудного значка: ЛГ 0161. Коли я, забажавши реалізувати своє право, передбачене ч.1 ст.16 Закону України „Про дорожній рух”, п.2.14 „в” ПДР, знати причину зупинки транспортного засобу, задав це питання працівнику ДАІ, то отримав відповідь:”Марка цього автомобіля перебуває у розшуку”! Після чого я попросив Інспектора надати мені телефон довіри, який, з його слів, він не пам’ятав. Хоча інспектор ДАІ зобов’язаний на вимогу водія надати цей телефон. Я хотів прочитати його на їхньому службовому авто, але поруч стояв лише приватний автомобіль ВАЗ держ. номер ВВ 8609 АН. На моє запитання:”Де ваше службове авто?”, мені відповіли, що вони вели піше патрулювання, а вказане вище авто їм не належало. Згідно наказом від 27.03.2009 N 111 Зареєстровано в Міністерстві юстиції Україні 26 червня 2009 р. за N 576/16592 13.4. Піше патрулювання нарядом ДПС застосовується з метою забезпечення безпеки дорожнього руху на невеликих за протяжністю (не більше 1,5 км), напружених за інтенсивністю та небезпечних за аварійністю ділянках вулично-дорожньої мережі. Місце несення служби при цьому вибирається за умови надання можливості працівникові підрозділу ДПС своєчасно фіксувати і припиняти адміністративні правопорушення у сфері дорожнього руху без створення аварійних обстановок чи перешкод у русі.
При пішому патрулюванні застосовується відкритий спосіб несення служби шляхом переміщення тротуаром (узбіччям). Слід зазначити, що жодних підстав для пішого патрулювання не було, а також у зоні 1,5 км я не помітив жодного службового авто, на якому вони б змогли добратися до даного населеного пункту(приблизно за 90 км від Старобільська). Також незрозуміло, чому вони зупиняли один за одним автомобілі, які на мій погляд, не мали жодних підстав для зупинки, та сідали разом із водієм зупиненого авто у той самий «чужий» автомобіль держ. номер ВВ 8609 АН? Якщо згідно з наказом від 27.03.2009 N 111 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2009 р. за N 576/16592 18. Особливості несення служби працівниками підрозділів ДПС 18.1. Під час несення служби працівникам підрозділів ДПС забороняється: 18.15. Використовувати для несення служби приватні транспортні засоби. Отже, вважаю дії співробітників ДАІ незаконними, а саме використання приватних транспортних засобів для несення служби та безпричинних зупинок транспортних засобів. Безпричинною зупинку мого транспортного засобу я вважаю на підставі того факту, що інспектор, побачивши, що я знайшов номер телефону довіри у своєму телефоні і почав телефонувати, залишив мене і пішов зупиняти наступний автомобіль(ВАЗ держ. номер ВВ ---- ВА) та разом з водієм сіли до того ж «чужого» авто (ВАЗ держ. номер ВВ 8609 АН) . З чого можна зробити висновок, що патрулювання велося не піше, а саме на цьому приватному авто. У колеги інспектора, з яким на той час вони проводили патрулювання, я запитав, чи можу я продовжити рух, на що той відповів: “Так, вас ніхто не затримує”. Документи у мене ніхто не перевіряв, перевірку автомобіля на причетність до угону не проводили, номери агрегатів не звіряли… Отже повідомлена мені причина зупинки не відповідає дійсності і вважається незаконною. Згідно з наказом від 27.03.2009 N 111 Зареєстровано в Міністерстві юстиції Україні 26 червня 2009 р. за N 576/16592 14. Підстави для зупинки працівником Державтоінспекції МВС транспортного засобу. 14.1. Підставою для зупинення транспортних засобів є:
14.1.1. Порушення ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ) водіями. 14.1.2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму). 14.1.3. Відсутність номерних (го) знаків (а) на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів, закріплені у не встановленому для цього місці, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцять метрів, а також керування транспортним засобом за відсутності талона про проходження державного технічного огляду. 14.1.4. Наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу. 14.1.5. Наявність даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажирів або вантажу до скоєння ДТП, злочину чи адміністративного правопорушення. 14.1.6. Перебування транспортного засобу в розшуку, а також наявність даних про використання транспортного засобу з протиправною метою. 14.1.7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути. 14.1.8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів. 14.1.9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб і вантаж. 14.1.10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху. 14.1.11. Якщо технічний стан транспортного засобу або спосіб закріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху. 14.1.12. Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв. У відповідності до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ (затверджено Постановою КМ України від 14 квітня 1997 р. N 341), а саме пп..5 п.5 зазначеного Положення, Державтоінспекція має право: 5) зупиняти транспортні засоби у разі порушення вимог правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про їх технічну несправність або забруднення довкілля, а також у разі наявності даних про те, що вони використовуються з протиправною метою, оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право користування і керування ними, дорожні(маршрутні) листи та відповідність вантажів, що перевозяться, товарно-транспортним та іншим документам, а також перевіряти їх наявність у базах даних автоматизованих інформаційно-пошукових систем Державтоінспекції, у передбачених законодавством випадках затримувати ці документи та вантажі; Жодний з вищенаведених пунктів ,окрім 14.1.6 , мені не був пред’явлений. Отже, безпричинні або з тих причин, що не передбачені законодавством, зупинки транспортного засобу, порушують законодавство, нормативні документи, які регулюють діяльність підрозділів ДПС та МВС взагалі, а також порушують мої права, як учасника руху. Вважаю, що таке істотне порушення вимог законодавства щодо громадянина з боку співробітника міліції є перевищенням з його боку службових повноважень, а отже, утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.365 КК України. З іншого боку, допущення керівництвом відповідного підрозділу ДАІ таких порушень з боку працівників останнього, є службовою недбалістю, що утворює склад злочину, передбаченого ч.1 ст.367 КК України . Свідки, які можуть все це підтвердити: --------------------------- --------------------------------- На підставі викладеного, керуючись стст.5-7 Закону України „Про звернення громадян”,
ПРОШУ: 1). Вжити заходів дисциплінарного характеру до службової (посадової) особи ДАІ, яка вчинила дії, що порушують законодавство, та керівників підрозділу ДАІ, які допускають такі порушення працівниками при організації несення ними служби; 2). Дати відповідь у порядку та у терміни, передбачені ст.20 Закону України „Про звернення громадян”.
Додатки: 1) Фото на двох аркушах.
„___”_ _______ 20___р.
_________________ With a lie you can go far, but you never come back!
|