|
Постоялец |
|
Зарегистрирован: 28 ноя 2010, 22:56 Сообщений: 372
Авто: Lanos 1.5
Город: Львів
|
Рішення суду від 09.01.2013:
Сообщение, не относящиеся к теме
Цитата: Галицький районний суд м.Львова
Справа № 1304/9919/12
Категорія 3
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.01.2013 року Галицький районний суд м.Львова в складі головуючого-судді Курильця А.Р. при секретарі Дулебку Т.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові справу за адміністративним позовом громадської організації «Суспільно правозахисний актив справедливість»до виконавчого комітету Львівської міської ради про скасування рішення №388 від 01.06.2012 року, адміністративним позовом заступника прокурора м.Львова в інтересах ОСОБА_1 до виконавчого комітету Львівської міської ради про скасування пп.5.2 -5.17 рішення №388 від 01.06.2012 року,
в с т а н о в и в :
Громадська організація «Суспільно правозахисний актив справедливість»звернулася в суд з адміністративним позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради про скасування рішення №388 від 01.06.2012 року.
В обґрунтування заявленого позову покликається на те, що оскаржуване рішення суперечить КпАП України та постанові Кабінету Міністрів України №1102 від 17.12.2008 року «Про затвердження Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках», порушує права та законні інтереси мешканців м.Львова та не відповідає інтересам громади. Враховуючи вищенаведене, просить суд скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові».
Заступник прокурора м.Львова звернувся в суд в інтересах ОСОБА_1 з адміністративним позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради про скасування пп.5.2 -5.17 рішення №388 від 01.06.2012 року.
В обґрунтування заявленого позову покликається на те, що в ході перевірки звернення ОСОБА_1 ними проведено перевірку законності прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради рішення №388 від 01.06.2012 року. Під час перевірки встановлено, що можливість та підстави тимчасового затримання транспортного засобу передбачені ч.2 ст.52-1 Закону України «Про дорожній рух»та ст.265-2 КпАП України, згідно з якими рішення про переміщення транспортного засобу приймає працівник ДАІ. Натомість усупереч встановленим вимогам закону у пп.5-2 -5.17 оскаржуваного положення таке право надано і іншим посадовим особам, що прямо суперечить чинному законодавству. Враховуючи вищенаведене, просить суд визнати незаконним та скасувати пп.5.2 -5.17 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові».
Представник громадської організації «Суспільно правозахисний актив справедливість»в судовому засіданні позов підтримав, дав пояснення, аналогічні мотивам позовної заяви. Просить позов задоволити.
Представник прокуратури м.Львова в судовому засіданні позов підтримала, дала пояснення, аналогічні мотивам позовної заяви. Просить позов задоволити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги ГО «Спас»та заступника прокурора м.Львова заперечила, дала пояснення, що рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові»є законним і підстав для його скасування немає. Просить відмовити в позові за безпідставністю.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов громадської організації «Суспільно правозахисний актив справедливість»задоволити частково, а адміністративний позов заступника прокурора м.Львова в інтересах ОСОБА_1 слід задоволити повністю з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно п.8 ст.171 КАС України, суд може визнати нормативно-правовий акт незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, повністю або в окремій його частині.
Як вбачається з рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року, останнім затверджено Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові.
В судовому засіданні встановлено, що оскаржуване Положення прийнято з метою забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові, на виконання доручення першого заступника Міністра інфраструктури України, керуючись Цивільним кодексом України, Законами України "Про Цивільну оборону", "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", "Про аварійно-рятувальні служби", Положенням про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.1998 № 1198, відповідно до вимог ухвали міської ради від 16.02.2012 № 1197 "Про усунення перешкод для прибирання та забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності м. Львова при запобіганні надзвичайної ситуації", рішення виконавчого комітету від 23.03.2012 № 192 "Про затвердження заходів щодо забезпечення примусового переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності м. Львова", рішень комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 21.03.2012 № 2 і від 29.05.2012 № 5.
Відповідно до п.5 Положення, при отриманні інформації щодо наявності підстав, зазначених у пунктах 2.1-2.4, проводять її перевірку та самостійно приймають рішення про переміщення транспортного засобу у межах повноважень уповноважені посадові особи:
5.1. Підрозділу УДАІ ГУ МВС України у Львівській області,
5.2. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,
5.3. ЛКП "РАС Залізничного району",
5.4. МП "Стихія",
5.5. ЛКП "Аварійна служба Франківського району",
5.6. Львівське комунальне транспортно-ремонтно-аварійне підприємство "ТРАП",
5.7. Львівське комунальне ремонтно-аварійне підприємство,
5.8. ЛМКП "Львівводоканал",
5.9. ЛКП "Львівсвітло",
5.10. ЛМКП "Львівтеплоенерго",
5.11. ЛКП "Залізничнетеплоенерго",
5.12. ЛКП "Львівелектротранс",
5.13. Львівських міських електромереж ВАТ "Львівобленерго",
5.14. КП "Львівська станція швидкої медичної допомоги",
5.15. ПАТ з газопостачання та газифікації "Львівгаз",
5.16. КП "Адміністративно-технічне управління",
5.17. Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Львівській області (районних відділів).
Проте, відповідно до ч.2 ст.52-1 Закону України «Про дорожній рух», Міністерство внутрішніх справ України також здійснює контроль за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі, виконанням установлених Кабінетом Міністрів України правил паркування транспортних засобів , а у випадках та порядку, визначених законом, тимчасово затримує і доставляє транспортний засіб, у тому числі з використанням спеціальних транспортних засобів (коли розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), на спеціальні майданчики чи стоянки для тимчасового зберігання, відповідно до закону тимчасово вилучає посвідчення водія, а також ліцензійну картку на транспортний засіб.
Згідно ст.265-2 КпАП України, у разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, четвертою, шостою і сьомою статті 121, статтями 121-1, 122-5, 126, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130, статтями 132-1, 206-1 цього Кодексу, працівник відповідного підрозділу Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечує безпеку дорожнього руху, тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
Таким чином здійснення посадовими особами установ, зазначених в пп.5.2 -5.17 дій по перевірці та прийняттю рішення про переміщення транспортного засобу, суперечить чинному законодавству України, а відтак пп.5.2 -5.17 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові»підлягає скасуванню.
Щодо інших пунктів Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові, то такі відповідають вимогам законодавства України, прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, є законними, а тому скасуванню не підлягають.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов громадської організації «Суспільно правозахисний актив справедливість»слід задоволити частково, а адміністративний позов заступника прокурора м.Львова в інтересах ОСОБА_1 слід задоволити повністю, визнати незаконним та скасувати пп.5-2 -5.17 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові».
Керуючись ст.ст.7-12,86,161,162,167 КАС України, Законом України «Про дорожній рух», ст.ст.265-2 КпАП України, суд
в и р і ш и в :
Адміністративний позов громадської організації «Суспільно правозахисний актив справедливість»задоволити частково.
Адміністративний позов заступника прокурора м.Львова в інтересах ОСОБА_1 задоволити.
Визнати незаконним та скасувати пп.5-2 -5.17 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №388 від 01.06.2012 року «Про затвердження Положення про порядок переміщення транспортних засобів для забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності у м.Львові».
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 10-ти днів після її проголошення. Постанова набуває законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Головуючий А.Р.Курилець
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/28583091
_________________ База даних інспекторів ДПС, автомобілів ДПС, порушень ДАІ - http://n2.daibase.info
|
|