Добрый день, если еще будут планироваться встречи, может подпишем вот это обращение? Образец с графами для подписей на сайте ДК.
01024 м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10 МВС України Міністру внутрішніх справ Могильову А.В. відкритий лист громадян України – учасників дорожнього руху Шановний пане Міністр!
Відповідно до Закону України «Про міліцію» (ст. 1), міліція – державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави, від протиправних посягань. При цьому відповідно до ст. 19 Конституції України, міліція сама повинна діяти виключно згідно із законом.
Відповідно до вимог ст. 33 Конституції України, кожному громадянину гарантується свобода пересування, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Зокрема, такі обмеження встановлюються Законом України «Про міліцію»: – відповідно до п. 5 ст. 11 цього Закону, міліції для виконання покладених на неї обов’язків надається право перевіряти у громадян документи при підозрі у вчиненні правопорушень (а не тоді, коли заманеться); – відповідно до п.21 ст. 11 міліції надається право зупиняти транспортні засоби виключно в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою.
Незважаючи на це, працівники ДАІ повсюдно і повсякчасно безпідставно зупиняють транспортні засоби, посилаючись на положення розділу 14 («Підстави для зупинки транспортного засобу») Інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС, затвердженої наказом МВС № 111 від 27.03.2009 р., який надає їм додаткові повноваження, що суперечать Законам і Конституції України.
Безпідставні зупинки та зупинки за надуманими причинами протиправні не лише тому, що мають корупційне підґрунтя (оскільки під час таких зупинок, здійснюваних працівниками ДАІ із перевищенням своїх службових повноважень, останні зазвичай займаються елементарним здирництвом), а й тому, що суттєво порушують цілу низку прав громадян України.
Це стосується порушення права не лише на свободу пересування, передбаченого ст. 33 Конституції, а й права на безпечні умови дорожнього руху, передбаченого ст. 14 Закону «Про дорожній рух». Хоча згідно ст. 64. Конституції, права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Ст. 3 Закону «Про дорожній рух», покладає забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні на Державну автомобільну інспекцію. А ст. 10 Закону «Про міліцію», відносить до основних обов’язків міліції припинення адміністративних правопорушень, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню правопорушень, і застосування в межах своєї компетенції заходів до їх усунення. І зроблено це не випадково, оскільки головне завдання міліції – припиняти правопорушення і оберігати тим самим спокій законослухняних громадян.
Зазвичай єдиною метою безпідставних зупинок є вимагання хабарів у водіїв шляхом їх звинувачення у надуманих адміністративних правопорушеннях. Таких прикладів – безліч, і вони давно стали злочинною системою. Але в той час, коли інспектор ДАІ у свій робочий час займається такою «роботою» з безвинними, справжні порушники можуть безкарно здійснювати грубі порушення Правил, що спричиняє аварійність і пов'язані з цим каліцтва і загибель людей. Таким чином, безпідставні зупинки не лише антиконституційні і протизаконні, але і соціально небезпечні.
Звертаємо Вашу увагу, що в інших розділах Інструкції, затвердженої наказом МВС № 111, правильно розписані права працівників ДПС по зупинці транспортних засобів. Зокрема, в п. 7.3 наведено повний перелік випадків, у яких, відповідно до п. 21 ст. 11 Закону «Про міліцію», працівники міліції мають право зупиняти транспортні засоби. Так само, в 15.5 вірно вказано, що під час звернення до водія, працівник ДПС повинен повідомити його про суть скоєного правопорушення. Але фактично ці положення Інструкції не виконуються.
Тому ми, законослухняні громадяни України, вимагаємо скасувати розділ 14 Інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС, затвердженої наказом МВС № 111 від 27.03.2009 р., («Підстави для зупинки транспортного засобу»), як такий, що вносить додаткові обмеження, не передбачені законами, що суперечить принципам верховенства права, закладеним ст. 8 Конституції України.
Вважаємо, що чинність таких положень інструкції є невиправданим, незаконним, негативно впливає на безпеку дорожнього руху, і перешкоджає втіленню в життя проголошеного Президентом України курсу на Євроінтеграцію.
|