А мы ихнему начальнику на это дело - СКАРГУ!
Начальнику УДАЇ УМВС України
в Миколаївській області
полковнику міліції Коваленку В.В.
вул. Ново заводська,1 «Б»______
м.Миколаїв, 54056
С К А Р Г А.
Шановний пане полковнику! Останнім часом, рухаючись вулицями нашого міста, я став помічати численні порушення правил дорожнього руху (ПДР), скоєні співробітниками ДПС. Це мене непокоїть як громадянина, тому хочу звернути Вашу увагу на ці випадки для застосування к винним заходів адміністративного впливу.
Згідно з фото 1, 2, 3 інспектор ДПС який керував транспортним засобом державний номер 0070. „_13_”_січня__ 2010_р. в період з _8.40_ по _8.55_, у мiстi Миколаїв, вулиця Пушкінська, зупинив транспортний засiб з порушенням ПДР, чим порушив вимоги знаку 3.34 "Зупинку заборонено". Забороняються зупинка і стоянка транспортних засобів, крім таксі, що здійснює посадку або висадку пасажирів (розвантаження чи завантаження вантажу). Безумовно, службова машина ДПС до таксі не відноситься і розвантаження (завантаження) вантажу мною теж зафіксовано не було.
Відповідно до ст. 14, Закону України «Про дорожній рух» працівники органів внутрішніх справ, при виконані службових обов’язків можуть відступати від окремих вимог ПДР, лише у випадках і при виконанні умов, викладених у них. П 3.1. ПДР говорить, що водії оперативних транспортних засобів, виконуючи невідкладне службове завдання, можуть відступати від цих Правил за умови увімкнення проблискового маячка синього або червоного кольору. Це пункти 8, 10-18, 26, 27 та п.28.1 ПДР. Дозволу на невиконання вимоги знаку 3.34 у цьому переліку немає.
В даному випадку не було ознак того, що працівники ДПС виконували невідкладне службове завдання, оскільки було видно, що вони там просто «несуть службу», але якщо припустити, що таке завдання було, то не були виконані умови п. 3.1 ПДР, який зобов’язує включати проблисковий маячок синього або червоного кольору. З огляду на це, працівники ДПС на вказаному автомобілі, порушили ПДР, та Закон «Про дорожній рух».
Крім того під час моїх спостережень інспектори ДПС з вказаного патрульного автомобіля зупиняли інші автомобілі, з порушенням вимог знака 3.34, чим створювали перешкоди для інших учасників дорожнього руху.
Якщо припустити, що машина ДПС зупинилась на узбіччі вимушено (по технесправності), то вимушена зупинка - припинення руху транспортного засобу через його технічний стан або небезпеку, що створюється вантажем, який перевозиться, станом водія (пасажира) або перешкодою на дорозі;
15.14. У разі вимушеної зупинки в місці, де зупинку заборонено, водій повинен вжити всіх заходів, щоб прибрати транспортний засіб, а за неможливості це зробити - діяти згідно з вимогами пунктів 9.9-9.11 цих Правил.
9.9. Аварійна світлова сигналізація повинна бути ввімкнена:
а) у разі вимушеної зупинки на дорозі;
9.11. Якщо транспортний засіб не обладнано аварійною світловою сигналізацією або вона несправна, треба встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар:
а) ззаду на транспортному засобі, зазначеному в пункті 9.9
(«в», «г», «ґ») цих Правил;
Ніяких вищезгаданих дій співробітниками ДПС не проводилось і на фото не видно ввімкнення аварійної сигналізації, а, навпаки, видно «несення служби».Таким чином, ще були порушені пп. 15.10 а, б.
15.01.2010 співробітник ДПС, що керував службовим авто держ № 0157 близько 13.00, зупинив автомобіль біля суду Миколаївського району, на розі вулиць Веселинівській та Щорса таким чином, що порушив відразу декілька параграфів п.15.9 ПДР, а саме : г) на пішохідних переходах і ближче 10 м від них з обох боків, крім випадків надання переваги в русі; ґ) на перехрестях та ближче 10 м від краю перехрещуваної проїзної частини за відсутності на них пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти
бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга; д) у місцях, де відстань між суцільною лінією розмітки, розділювальною смугою чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 м; Це зафіксовано на фото 4, 5, 6. З них видно, що п. 3.1 теж не можна застосувати до цього випадку, оскільки спец сигнали і в даному разі не вмикались.
В особистій бесіді співробітник ДПС на мої зауваження щодо парковки з порушенням ПДР заявив, що це, виявляється «розмітка нанесена з помилками, а він нічого не порушував». На моє прохання скласти, в такому випадку, акт на дорожні служби за розмітку, нанесену ніби то з порушеннями, співробітник ДПС відповів, що це не його справа. Згідно ст. 5 Закону «Про міліцію» Для забезпечення громадського порядку працівники міліції зобов'язані вживати заходів незалежно від свого підпорядкування, та ст. 10 6) виявляти причини й умови, що сприяють вчиненню правопорушень, вживати в межах своєї компетенції заходів до їх усунення; брати участь у правовому вихованні населення; 12) забезпечувати в межах своєї компетенції безпеку дорожнього руху, додержання законів, правил і нормативів у цій сфері, здійснювати контроль за утриманням у належному технічному стані та чистоті доріг, вулиць, майданів;
Після того, як співробітник ДПС поспілкувався зі мною, вони з напарником сіли в службове авто і зухвало, створюючи аварійну ситуацію, здійснили поворот з крайнього правого ряду вліво, на вулицю Щорса, всупереч п.10.4. Перед поворотом праворуч, ліворуч або розворотом водій має завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку, крім випадків, коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух, напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою.
Звертаю Вашу увагу на таке розташування та рух патрульних авто у даному випадку подавало іншім учасникам дорожнього руху негативний приклад ігнорування Правил дорожнього руху, і спонукає інших учасників теж зупинятись де завгодно, розвертатись як завгодно, не звертаючи увагу на дорожні знаки та розмітку.
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ, Н А К А З 27.03.2009 N 111
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2009 р. за N 576/16592
Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС Державтоінспекції МВС
6.2. Досконало знати ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ), цю Інструкцію, інші нормативно-правові акти у сфері безпеки дорожнього руху та свої функціональні обов'язки.
Правила для всіх однакові. Чи це еліта !?
П Р О Ш У:
Притягнути до адміністративної відповідальності інспекторів ДПС, а також Керівника за недбалий догляд за виконання нормативних та законодавчих актів.
Вжити заходів дисциплінарного характеру до службової (посадової) особи ДАІ, яка вчинила дії, що порушують законодавство, та керівників підрозділу ДАІ, які допускають такі порушення працівниками при організації несення ними служби;
Дати відповідь у порядку та у терміни, передбачені ст.20 Закону України „Про звернення громадян”.
Надати копію рішення про притягнення до дисциплінарної та адміністративної відповідальності.
Залишаю за собою право направити копії матеріалів у прокуратуру м. Миколаєва та ЗМІ.
Додаток:
Фото з місця події у кількості 6 (шість) шт.