http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=45300Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Кримінального кодексу України та
Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними
технічними засобами негласного отримання інформації
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) Статтю 359 Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25—26, ст. 131) викласти в такій редакції:
“Стаття 359. Незаконне виробництво, збут або використання спеціальних технічних засобів отримання інформації
1. Незаконне виробництво або виготовлення з метою незаконного збуту чи використання, а так само незаконний збут або використання спеціальних технічних засобів отримання інформації –
караються штрафом від двохсот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до шести років.
3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою, -
караються позбавленням волі на строк від шести до восьми років.
Примітка: 1. Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації – це технічні, програмні засоби, устаткування, апаратура, прилади, пристрої та інші вироби, призначені (спеціально розроблені, виготовлені, запрограмовані, пристосовані) для негласного отримання інформації.
2. Перелік спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації встановлюється Кабінетом Міністрів України”.
2) Статтю 195-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122) викласти в такій редакції:
“Стаття 195-5. Незаконне придбання зберігання перевезення або пересилання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації
Незаконне придбання, зберігання, перевезення або пересилання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв'язку, інших засобів негласного отримання інформації та на посадових осіб - від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв'язку, інших засобів негласного отримання інформації.
Примітка: 1. Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації – це технічні, програмні засоби, устаткування, апаратура, прилади, пристрої та інші вироби, призначені (спеціально розроблені, виготовлені, запрограмовані, пристосовані) для негласного отримання інформації.
2. Перелік спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації встановлюється Кабінетом Міністрів України”.
ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Голова Верховної Ради
України
====================================================
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України “Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації”
1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту
Проект Закону України “Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації” розроблений у зв’язку з необхідністю приведення положень статті 359 Кримінального кодексу України та статті 1955 Кодексу України про адміністративну відповідальність у відповідність до принципу юридичної визначеності, який є невід`ємною складовою конституційного принципу верховенства права, а також у зв’язку з існуванням значних проблем, які пов’язані з державним регулюванням та практикою застосування законодавства у даній галузі.
На сьогоднішній день в Україні склалася ситуація, відповідно до якої до категорії спеціальних технічних засобів штучно відносяться товари побутового призначення (мобільні телефони, диктофони тощо), через що не лише блокується розвиток підприємництва в Україні, але й грубо порушуються права і свободи громадян.
Це перш за все пов’язано з відсутністю на законодавчому рівні чіткого визначення спеціальних технічних засобів.
Визначення спеціальних технічних засобів, яке дається у Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з розроблення, виготовлення спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку, інших засобів негласного отримання інформації, торгівлі спеціальними технічними засобами для зняття інформації з каналів зв’язку, іншими засобами негласного отримання інформації, затверджених наказом Центрального управління СБУ від 31.01.2011 №35, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2011 року за №225/12963, містить корупційну складову при підготовці експертами висновків щодо належності (не належності) товарів до СТЗ.
Наведене вище підтверджено наступними статистичними даними. У період з 2008 р. по серпень 2010 року (до внесенння Законом № 2338-VІ від 15.06.2010 р. змін до КК України, яким встановлено відповідальність за придбання та збут СТЗ) було прийняте одне судове рішення та вилучено 2 СТЗ, які були знищені.
З серпня 2010 р. по травень 2012 року прийнято: 54 рішень суду; вилучено: 389 СТЗ; з яких: знищено 279, залишено при справах 23; конфісковано та передано в Службу безпеки України - 86.
Поряд зі стрімким ростом показників роботи, звертає на себе увагу кількість знищених СТЗ, які виявилися непридатними для використання у оперативно-розшуковій діяльності правоохоронних органів, а фактично були побутовими приладами.
З огляду на викладене, вказаний законопроект вноситься з метою недопущення в подальшому порушення прав та законних інтересів громадян.
2. Цілі і завдання прийняття проекту
Прийняття цього законопроекту забезпечить однакове застосування терміну "спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації" для кримінального і адміністративно-деліктного законодавства та відповідатиме принципу юридичної визначеності.
3. Загальна характеристика і основні положення проекту
Законопроектом пропонується викласти у новій редакції статтю 359 КК України та внести зміни до статті 1955 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Відносини у сфері правового регулювання законопроекту регулюються Кримінальним Кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Проект Закону не потребує внесення змін до інших законів та нормативно-правових актів.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття даного законопроекту не потребує додаткових витрат з державного чи місцевих бюджетів.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту
Прийняття проекту Закону підвищить ефективність боротьби з таким небезпечним явищем як незаконне розповсюдження та використання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації та сприятиме покращенню стану забезпечення прав людини на недоторканість приватного життя.
Народний депутат України В. Швець
===================================
ПО СУТИ: ПОКУПКУ СТЗ ПЕРЕВЕЛИ ИЗ РАЗРЯДА УГОЛОВКИ В РАЗРЯД АДМИНКИ.
СПИСОК СТЗ ДОЛЖЕН УТВЕРДИТЬ КАБИНЕТ МИНИСТРОВ СВОИМ ПОСТАНОВЛЕНИЕМ.
Видимо скоро Брелковая эпоха СБУ закончится. Всех кого осудили по ст покупка брелка
должны оправдать, поскольку если отменяется уголовная ответственность - все старые
судимости должны быть сняты с людей