Подборка нормативной базы (по поводу противозаконных попыток нововведений ГАИ в ПДД).
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Стаття 57. Кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.
Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. (это касается творцов приказов МВД тоже ) Приказ регламентирующий порядок ГОС. регистрации нормативно-правовых актов, в том числе Приказов ГАИ.
Мін'юст України; Наказ, Порядок вiд 25.11.2002 № 102/5 Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та включення їх до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів Зареєстровано: Мін'юст України вiд 25.11.2002 № 915/7203
У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Міністерство внутрішніх справ України
1. Затвердити Положення про Міністерство внутрішніх справ України (додається).
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 17 жовтня 2000 року N 1138/2000
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України від 17 жовтня 2000 року N 1138/2000
ПОЛОЖЕННЯ про Міністерство внутрішніх справ України
1. Міністерство внутрішніх справ України (МВС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МВС України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань формування і реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, ведення боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, безпеки дорожнього руху, охорони та оборони особливо важливих державних об'єктів. ( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 283/2004 ( 283/2004 ) від 05.03.2004 )
2. МВС України у своїй діяльності керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень МВС України організовує виконання актів законодавства України і здійснює контроль за їх реалізацією.
МВС України узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України.
8. МВС України у межах своїх повноважень видає на основі та на виконання актів законодавства накази, організовує і контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти МВС України підлягають реєстрації в порядку, встановленому законом.
У випадках, передбачених законодавством, рішення МВС України є обов'язковими для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями та громадянами.
Глава Адміністрації Президента України В.ЛИТВИН
( Отримано з офіційного джерела - zakon1.rada.gov.ua )
С целью приведения приказов МВД в соответствие с законами предусмотрена их госрегистрация в огранах юстиции.О регистрации приказов - Указ Президента Украины 1992 г № 493.
У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади
З метою впорядкування видання міністерствами, іншими органами виконавчої влади нормативно-правових актів, забезпечення охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, підприємств, установ та організацій п о с т а н о в л я ю:
1. Установити, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації.
2. Державну реєстрацію здійснюють:
нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю - Міністерство юстиції України;
нормативно-правових актів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, а також місцевих органів господарського управління та контролю - обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції;
3. Нормативно-правові акти, зазначені в статті 1 цього Указу, набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.
5. Міністерству юстиції України, іншим органам виконавчої влади, органам господарського управління та контролю забезпечувати опублікування нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, а також широке інформування громадян через засоби масової інформації про нормативно-правові акти, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян.
м.Київ, 3 жовтня 1992 року N 493/92
Далее:
ПКМУ 1992г № 731 утверждает положение о госрегистрации приказов МВД.
П.8 Положения о МВД Украины утвержденного Указом Президента Украины От 2000г.,№ 1138 издает на основе и во исполнение законодательных актов приказы МВД,организовывыет и контролирует их исполнение.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А від 28 грудня 1992 р. N 731 Київ
Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, що додається. 2. Міністерствам, іншим органам виконавчої влади: забезпечити постійний перегляд виданих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність з Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, іншими актами законодавства, не допускати випадків направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державну реєстрацію та не опубліковані в установленому законодавством порядку. ( Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1440 ( 1440-2004-п ) від 28.10.2004 )
2-1. Керівники міністерств та інших органів виконавчої влади несуть персональну відповідальність за недотримання вимог цієї постанови.
ЗАТВЕРДЖЕНЕ постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. N 731
ПОЛОЖЕННЯ про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади
1. Державна реєстрація нормативно-правового акта полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його Конституції ( 254к/96-ВР ) та законодавству України 2. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер.
4. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), якщо в них є одна або більше норм, що: а) зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод
8. Нормативно-правовий акт, що подається на державну реєстрацію, має відповідати вимогам законодавства про мови та інших актів законодавства, узгоджуватися з раніше прийнятими актами і викладатися згідно з правописом та з дотриманням правил нормопроектувальної техніки. { Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1688 ( 1688-2006-п ) від 08.12.2006 }
13. У державній реєстрації відмовляється, якщо нормативно-правовий акт: а) не відповідає Конституції ( 254к/96-ВР ) та законам України, іншим актам законодавства, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року б) видано з порушенням вимог законодавства або без урахування практики Європейського суду з прав людини, зокрема акт: { Абзац перший підпункту "б" пункту 13 в редакції Постанови КМ N 1688 ( 1688-2006-п ) від 08.12.2006 } порушує чи обмежує встановлені законом права, свободи й законні інтереси громадян, підприємств, установ та організацій або покладає на них не передбачені законодавством обов'язки;
В нашей стране возможно все, но теоретически , данные нормативные акты дают возможность побороться за непринятие дополнений в правила и приказы не своответствующие законам и Конституции.
|