Реформа ДАІ: «мажори» за кермом допоможуть наповнити бюджет — КриклійЦитата:
Реформи в країні не обійшли стороною Державтоінспекцію. Чого очікувати українським автолюбителям найближчим часом, радіостанції Голос Столиці розповів Владислав Криклій, який незабаром має очолити дорожню службу.
Новим керівником Державної автоінспекції стане Владислав Криклій, заявив радник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко.
До тих пір, поки перший заступник керівника ДАІ Владислав Криклій не ввійде в курс справ, тимчасово виконуючим обов'язки буде полковник Єршов, уточнив Антон Геращенко.
29-річний Владислав Криклій має економічну освіту і раніше працював радником міністра МВС з питань впровадження інформаційних технологій. В ефірі радіостанції Голос Столиці він розповів те, як бачить майбутнє Державтоінспекції.
Ви пропрацювали півтора місяці. Вже увійшли в курс справи?
— У курс справи ще входимо. Але відносно коментарів до цих новин, я думаю, має сенс звертатися до Антона Геращенка. Можливо, він передчасно це анонсував і видав бажане за дійсне, або просто випередив події.
Читайте також: Як переоформити авто «на газі» за п'ять хвилин
Яке ваше враження від того, що відбувається всередині ДАІ? Ви там працюєте півтора місяці, одне з ваших основних завдань — це боротьба з корупцією. За півтора місяці вдалося викрити співробітників в якійсь несумлінності?
— Для мене це середовище абсолютно нове, незвичне. Хочу сказати, що очікував якогось опору, якщо говорити про департамент, про співробітників і колег. Але ми їм достатньо чітко і ясно донесли посил про те, що реформи неминучі. І далеко не секрет, що багато інспекторів дорожньої служби розслабилися і чекали, що всі ці реформи, всі наші покрокові дії проваляться, будуть непослідовними і ми не зможемо реалізувати реформу.
Деякі інспектори не очікували звільнення...
— Якщо говорити безпосередньо про патрульну поліцію, то безумовно, у нас є планка за віком. Тобто у нас будуть новобранці, нова кров, якщо можна так сказати, це абсолютно нові люди з новим підходом, новими критеріями, які зараз проходять навчання в МВС за підтримки різних експертних організацій. І там є вікове обмеження тільки до 35 років. При цьому потрібно відповідати досить високим фізичним критеріям, щоб потрапити в нову патрульну поліцію.
Ви знайшли за ці півтора місяці роботи якісь схеми? Щось таке, про що ви й не підозрювали раніше?
— Безумовно. Я отримував чимало скарг, так як у мене є профіль у Facebook, в першу чергу щодо наших сервісних центрів, щодо недобросовісності певних працівників, щодо того, що у нас фактично не було дефіциту бланкової продукції, але дехто намагався це роздути і створити історію, якої не існувало. Але хочу сказати, що всі ці спроби ми досить жорстко припинили, не рахуючи того, що безумовно залишається якийсь людський фактор. Напевно, люди вже звикли, що досить складно отримати послугу без якоїсь додаткової мотиваційної складової по відношенню до інспекторів або співробітників. Ми всіляко намагаємося доносити цю інформацію, що немає потреби ніяких сверхдоплат за швидкість, за поліпшення процедури. Всі ці послуги на сьогоднішній момент є базовими, і наші співробітники зобов'язані їх надавати. І я дуже вдячний усім небайдужим, які звертаються на урядову лінію зі скаргами, зауваженнями по роботі наших МРЕВ, а також висловлюють якісь побажання щодо того, як треба реформуватися і покращувати нашу роботу.
Як називатиметься структура?
— Реорганізація передбачає створення та вичленення, виділення двох структур. Перша — це буде патрульна поліція. Вона буде створена на базі виділеної сьогодні ДПС, яка існує в структурі департаменту ДАІ.
Тобто ДАІ видозміниться, але залишиться?
— Ні. Простіше кажучи, для людей ДАІ складалося з двох частин. Всі бачили співробітників ДАІ на дорозі — інспекторів, і бачили їх в центрах надання послуг, в центрах МРЕВ. З центрів надання послуг ми створимо сервісні центри, які на себе ще перетягнуть частину функцій, компетенцій і можливостей, які на даний момент надає МВС у різних своїх структурних підрозділах. Зроблено все незручно і сервісом це часто назвати складно. Саме тому ми анонсували створення сервісних центрів, і хочемо, щоб це був дійсно саме сервіс. Тобто передбачені навіть співробітники, які зустрічають людей на вході і підказують, які послуги, який пакет документів потрібно отримати.
На тій же вулиці Туполєва досі стоять «рішали», які за гроші «допомагають» отримати необхідні документи. А чи давно ви були безпосередньо біля МРЕВ чи в МРЕВ?
— На другий день після призначення я поїхав у кілька наших центрів надання послуг, познайомився і з керівництвом, і з персоналом. Є насправді проблема цих «бігунків», посередників або «рішал», як їх деякі називають. За великим рахунком, це наша проблема, так як ми не можемо зробити цей сервіс прозорим, зрозумілим і доступним. Але хочу сказати, що в будь-якій неправильній комунікації є і провина наших громадян. Проблема в тому, що вони абсолютно не довіряють держустановам і вже апріорі вважають, що без використання якихось корупційних складових отримати цю послугу неможливо.
Ці закони пишуться для простого народу. А як ви будете боротися з «мажорами»?
— Якщо передбачено за певне порушення анулювання прав, ми це зробимо. Що стосується «мажорів» і як ми будемо з ними працювати, знову ж таки, це вибір кожного водія — чи хоче він бути толерантним...
І кожного інспектора. Навіть нового інспектора...
— Я зараз трохи про іншу ситуацію говорю. Про фото-відео фіксацію. Це вибір кожного автомобіліста — хоче він бути слухняним учасником дорожнього руху, або ж порушувати. Природно, ми пропагуємо і наполягаємо, щоб на дорогах все дотримувалися етикет.
Але ви ж розумієте, що досягти 100% результату неможливо?
— Безумовно. Але люди, у яких великий гаманець і великий запас грошових коштів, будуть суттєво наповнювати бюджет.