Boroda007 писал(а):
Коллеги,кто красиво напишет телегу для рассылки?
чего молча сидеть...Писать нужно на имя Акимовой,она в своё время курировала ТО и дерегуляцию в сфере ДД.
Приношу извинения за задержку. Был в отъезде. Предлагаю такой вариант для общего свободного использования.
Президенту України
Януковичу В.Ф.
01220, м. Київ, вул. Банкова, 11
Копія: Заступнику голови
Адміністрації Президента України Акимовій І.М.
Від:
адреса:
Тел.:
Шановний пане Президент!
Відповідно до п. 181.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого указом Президента України від 12 березня 2012 року №187/201, з метою удосконалення правил дорожнього руху з урахуванням Конвенції про дорожній рух та стандартів, що діють у цій сфері в державах – членах Європейського Союзу, Прем'єр-міністру України, МВС України, Мінрегіон України та Укравтодору було запропоновано видання актів щодо вдосконалення правил дорожнього руху, зокрема, стосовно:
– неможливості притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху в разі, якщо дорожня розмітка та/чи дорожні знаки не відповідають чинним стандартам або є невидимими для учасників руху;
– обов'язкового руху транспортних засобів з увімкненими фарами ближнього світла у будь-який час за межами населених пунктів у період з 1 жовтня по 1 травня.
Що до неможливості притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху в разі, якщо дорожня розмітка та/чи дорожні знаки не відповідають чинним стандартам або є невидимими для учасників руху, то в цьому напрямку не передбачається ніяких змін, адже значне число дорожніх знаків свідомо встановлюється з порушенням вимог чинних стандартів в місцях, де в таких знаках немає ані якої потреби. І робиться це саме для того, щоб безпідставно притягувати водіїв до відповідальності.
Натомість в Правила дорожнього руху (ПДР) планується внести ряд додаткових підстав для додаткового встановлення дорожніх знаків обмеження швидкості руху у місцях, де в цьому немає ані якої потреби, з метою безпідставного притягнення водіїв до відповідальності.
Зокрема, чинна редакція пункту 12.10 ПДР передбачає, що:
«Додаткові обмеження швидкості руху можуть бути встановлені виключно у разі проведення дорожніх робіт разом з попереджувальним знаком 1.37.
У разі коли дорожні знаки обмеження руху 3.29 та 3.31 встановлені без проведення дорожніх робіт або залишені після їх завершення, водій не може бути притягнений до відповідальності згідно із законодавством за перевищення встановлених обмежень швидкості руху.
Обов'язковим є встановлення дорожніх знаків 3.30 та 3.32 на відстані не більше ніж 2 кілометри від місця встановлення знака обмеження швидкості руху».
Цей пункт 12.10 планується вилучити з ПДР, що, фактично, дозволить працівникам ДАІ встановлювати з корупційною метою свої улюблені знаки «40» там, де їм заманеться, хоча в цьому насправді немає ніякої потреби.
Що ж до обов'язкового руху транспортних засобів з увімкненими фарами ближнього світла у будь-який час за межами населених пунктів у період з 1 жовтня по 1 травня, то слід зазначити, що Міжнародна Конвенція про дорожній рух не зобов’язує, а допускає, що національне законодавство може ставити в обов'язок водіям автомобілів увімкнення в денний час або ліхтарів ближнього світла, або денних ходових ліхтарів. При цьому слід зазначити, що в даний час така норма діє лише в 19-ти з більш ніж 50-ти країн Європи, більшість з яких розташована північніше України.
З метою виконання цієї вимоги, в намічених змінах до ПДР запропоновано пункт 9.8 викласти в такій редакції:
«Під час руху механічних транспортних засобів у світлу пору доби з метою позначення транспортного засобу, що рухається, денні ходові ліхтарі, а за їх відсутністю в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар повинно бути увімкнене:
е) з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами».
Ця норма також носить корупційний характер, оскільки:
– по-перше, в ПДР відсутнє визначення терміну «денні ходові ліхтарі», а його внесення запропонованими змінами не передбачене, що, фактично, робить неможливим їх законне використання;
– по-друге, денні ходові ліхтарі дозволено використовувати лише за їх наявності в конструкції транспортного засобу, що робить неможливим їх самостійне встановлення і передбачає за це стягнення хабара або притягнення до адміністративної відповідальності.
ПДР передбачають можливість самостійного встановлення протитуманних фар, розміщення яких регламентоване приміткою до пункту 31.4.3. В той же час, можливість самостійного встановлення аналогічних за своїм змістом денних ходових ліхтарів ПДР не передбачають з тією ж таки корупційною метою провокації хабара або притягнення до відповідальності водіїв за порушення вимог ПДР щодо встановлення додаткових зовнішніх світлових приладів. Хоча це питання давно вже вирішене в країнах Європейського Союзу, регламентом ECE R87 якого встановлено, що мотоцикли (мопеди) можуть бути додатково обладнані одним денним ходовим ліхтарем, інші механічні транспортні засоби – двома. Денні ходові ліхтарі повинні розміщуватися на висоті не менше 250 мм і не більше 1500 мм від поверхні дороги симетрично до поздовжньої осі транспортного засобу і не далі 400 мм від зовнішнього габариту за шириною.
Згідно директиви Єврокомісії, денні ходові ліхтарі, що є енергозберігаючими, економлять значну частину електроенергії автомобіля в порівнянні з фарами ближнього світла, і можуть бути встановлені в якості додаткового джерела освітлення або інтегровані в головну оптику автомобіля. В Україні ж це заборонено не лише відсутністю у ПДР відповідної норми, а й прямим застереженням про їх наявність в конструкції транспортного засобу.
Таке спотворення вимог Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» призведе до внесення чергових корупційних змін до ПДР, а також таких змін, які недостатньо опрацьовані і обґрунтовані.
З метою уникнення введення до Правил дорожнього руху додаткових корупційних норм, прошу Вас дати вказівку Кабінету Міністрів України:
1. Внести до Правил дорожнього руху термін «денні ходові ліхтарі»;
2. Внести до Правил дорожнього руху вимоги до встановлення денних ходових ліхтарів (як це передбачено в інших країнах щодо денних ходових ліхтарів, а в Україні – щодо протитуманних фар);
3. З запропонованих змін до пункту 9.8 ПДР виключити слова «в конструкції транспортного засобу»
4. Не виключати з ПДР пункт 12.10.
З повагою,