у Міністерство внутрішніх справ України 01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 10.
від
СКАРГА на неправомірні дії працівників ДАЇ Одеської області, відповідальних за контроль над виконанням вимог чинного законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та відповідальних за встановлення дорожніх знаків, що чинить перепони в реалізації громадянами їх законних прав, інтересів і свобод
Дорожні знаки, якими відмічено початок і кінець населеного пункту м. Іллічівськ, (Додаток 1,2,3, 5, 7) були встановлені з порушенням чинного законодавства, а саме п. 5 Правил дорожнього руху, відповідно до якого:
5.45 "Початок населеного пункту". Найменування і початок забудови населеного пункту, в якому діють вимоги цих Правил, що визначають порядок руху в населених пунктах. 5.46 "Кінець населеного пункту". Місце, з якого на даній дорозі втрачають чинність вимоги цих Правил, що визначають порядок руху в населених пунктах. Знаки 5.45 і 5.46 установлюються на фактичній межі забудови, яка прилягає до дороги. Крім того, вони встановлені також з порушенням ДСТУ 4100-2002 «НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ. ЗНАКИ ДОРОЖНІ. Загальні технічні умови. Правила застосування», а саме п. 10 10 ПРАВИЛА ЗАСТОСУВАННЯ 10.1 Загальні положення 10.1.1 Дорожні знаки повинні розташовуватись так, щоб їх добре бачили учасники дорожнього руху як у світлий, так і в темний час доби,…. 10.2.3 Знаки, установлені на дорозі послідовно, за винятком знаків, установлених на перехресті, повинні бути розташовані поза населеними пунктами на відстані не менш ніж 50 м, а в населених пунктах — не менш ніж 25 м між поперечними перетинами дороги в яких встановлені знаки. 10.2.5 Відстань від краю проїзної частини, а за наявності узбіччя — від брівки земляного полотна до найближчого до неї краю знака, установленого збоку від проїзної частини, повинна становити від 0,5 до 2 м, а до краю інформаційно-вказівних знаків 5.45 — 5.48, 5.51, 5.53, 5.54, 5.56, 5.58.2, 5.59, 5.61.1 —5.61.3 — від 0,5 до 5,0 м. 10.2.9 Відстань від нижнього краю знака (без урахування попереджувальних знаків 1.31.1—1.31.6 і табличок до дорожніх знаків) до поверхні дорожнього покриття (висота установлення) крім випадків, спеціально обумовлених стандартом, повинна становити: — від 1,5 до 2,2 м — у разі установлення збоку від дороги поза населеними пунктами, від 2,0 до 4,0 м — у населених пунктах;Як можна побачити на фото(Додаток 1) знак 5.45 «Іллічівськ» встановлено на висоті понад 4м. 10.7.39 Знаки 5.45 «Початок населеного пункту» і 5.46 «Кінець населеного пункту» повинні застосовуватись для позначення населеного пункту (відповідно початку та кінця), в якому діють спеціальні вимоги, що регулюють порядок руху в населених пунктах, і установлюються на фактичній межі забудови, яка прилягає до дороги.
Дорожній знак, яким позначається початок населеного пункту с. Молодіжне (Додаток 3) встановлено одразу за перехрестям, та його важко побачити як водіям, що повертають ліворуч (під час цього повороту водій більше приділяє увагу транспортним засобам, що рухаються прямо та повертають праворуч), водіям, що повертають праворуч (водіям, що мають зріст більше ніж 1,80 кут огляду з водійського сидіння та відстань від перехрестя до знаку не дозволяють його побачити), водіям, що рухаються прямо (дві полоси для руху, тому під час руху водія у лівому ряду йому знак затуляє транспортний засіб, що рухається одночасно з ним у правому ряду, особливо якщо у правому ряду рухається вантажний автомобіль), що також є порушенням вимог ДСТУ 4100-2002, а саме: 10.1.1 Дорожні знаки повинні розташовуватись так, щоб їх добре бачили учасники дорожнього руху як у світлий, так і в темний час доби,…. 10.2.3 Знаки, установлені на дорозі послідовно, за винятком знаків, установлених на перехресті, повинні бути розташовані поза населеними пунктами на відстані не менш ніж 50 м, а в населених пунктах — не менш ніж 25 м між поперечними перетинами дороги в яких встановлені знаки.
Зазначені порушення при встановлені знаків ведуть до підвищеної небезпеки при проїзді водіями перехрестя, за котрим/на якому вони встановлені, оскільки вводять в оману водіїв та не дають можливості оцінити належним чином дорожні обставини, а також «забезпечують» працівників ДАЇ, що постійно патрулюють на зазначених ділянках доріг «правопорушниками», у діях яких при наявності події правопорушення відсутній склад правопорушення. Невідомо ким визначено місце встановлення зазначеного знаку 5.45. (Додаток 3), але воно явно суперечить вимогам п. 10.7.39. ДСТУ відповідно до якого знаки 5.45 «Початок населеного пункту» і 5.46 «Кінець населеного пункту» повинні застосовуватись для позначення населеного пункту (відповідно початку та кінця), в якому діють спеціальні вимоги, що регулюють порядок руху в населених пунктах, і установлюються на фактичній межі забудови, яка прилягає до дороги. Слід зазначити, що при встановленні знаку 5.45. (Додаток 3) було також порушено п. 10.2.5. ДСТУ, яким передбачено, що відстань від краю проїзної частини, а за наявності узбіччя — від брівки земляного полотна до найближчого до неї краю знака, установленого збоку від проїзної частини, повинна становити від 0,5 до 2 м, а до краю інформаційно-вказівних знаків 5.45 — 5.48, 5.51, 5.53, 5.54, 5.56, 5.58.2, 5.59, 5.61.1 —5.61.3 — від 0,5 до 5,0 м. Проте фактично крайня частина знаку встановлена на рівні проїзної частини, що також обмежує його оглядовість. Крім того, відповідно до п. 4.22. ДСТУ Власні назви на знаках слід подавати українською мовою. На дорогах, позначених знаком 5.61.1 з зеленим тлом, на знаках 5.45—5.48, 5.51—5.54, 5.58.2, 5.59 власні назви повинні бути продубльовані англійською мовою. З огляду на інші порушення при встановленні цих знаків є всі підстави вважати його встановлення чиїмсь самоуправством. Крім того, десь за 1000метрів після знаку 5.45. (Додаток 3) розміщено знак 5.54. “покажчик напрямків” (Додаток 4), що відповідно до п. 10.7.46 ДСТУ повинен застосовуватись для зазначення напрямку руху до населених пунктів або інших об'єктів, тобто за межами населеного пункту. Але ще метрів через двісті, повертаючи на світлофорі на с. Молодіжне, можна бачити ще один знак 5.45. (Додаток 5). Думаю у такому розмаїтті знаків будь-якій особі буде важко зорієнтуватися чи вона вже в'їхала до населеного пункту, чи ще ні, де вона з нього виїхала, чи яким саме знаком 5.45. керуватися, та ще з огляду на те, що у цей проміжок ділянки дороги відсутні будь які знаки, що позначають кінець населеного пункту Молодіжне. Знак вказаний у додатку 3 було вже кілька разів пере встановлено, проте як видно з додатків він і досі не відповідає чинним стандартам. Слід також зауважити, що зазначений знак з’явився лише у 2009році після внесення змін до Правил дорожнього руху відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 22 квітня 2009 р. N 395. Мабуть встановлення цього знаку було реакцією на заборону необґрунтованого обмеження швидкості на автомобільних дорогах, і, на мою думку, хтось таким чином вийшов із «складної ситуації», а до цього часу селище Молодіжне позначалося лише знаком 5.45 зазначеним у Додатку 5.
З іншого такого «в’їзду до населеного пункту» також встановлено знак 5.45. Додаток 7 – порушення вимог ті ж самі. Інший приклад «регулювання дорожнього руху» на ділянці дороги у смт. Олександрівка наведено у Додатку 8. Відповідно до ст. 27 Закону України «Про дорожній рух» організація дорожнього руху на автомобільних дорогах, вулицях та залізничних переїздах здійснюється із застосуванням технічних засобів та автоматизованих систем керування дорожнім рухом відповідно до правил і стандартів, а також на основі проектів і схем організації дорожнього руху, погоджених із Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України. З огляду на що хотілось би вірити, що знаки встановлені кимось самочинно, а не за погодженням ДАЇ. Також хочеться звернути увагу на те, що у зоні дії знаку 5.45. ( Додаток 5) дорожнє покриття не відповідає вимогам чинних стандартів. Зокрема, найбільші нерівності: біля одного знаку (Додаток 6) вже понад 10 років ділянка дороги містить елементи незакінченого ремонту; на інших ділянках суцільне просідання асфальту поперек усієї дороги після прокладення якихось комунікацій; знаки встановлені на висоті, яка допустима лише для встановлення знаків поза межами населеного пункту; після осінньо-зимового періоду досі не «заліплено» усі ями, що утворилися за зиму тощо. Зазначене не відповідає вимогам ДСТУ 3587: 3.1 Покрытие проезжей части 3.1.1 Покрытие проезжей части не должно иметь просадок, выбоин, наплывов или иных деформаций, затрудняющих движение транспортных средств. Предельно допустимые повреждения площади покрытия, а также сроки ликвидации с момента их обнаружения должны соответствовать приведенным в таблице 1. Примечание. Состояние покрытия проезжей части и других элементов дороги должны проверяться организациями, которые их эксплуатируют, – ежедекадно.
Таблица 1 Категория и группа улиц и дорог Повреждение (наличие ям) на 100 000 м2 покрытия, м 2 не более Срок ликвидации повреждений, суток, не более категория группа I А 0,3 (1,5) 1 (5) II Б 0,5 (3,0) 1 (5) III В 1,0 (5,0) 3 (7) IV – V Проезды 3,0 (7,0) 5 (10) Примечание 1. В скобках приведены значения повреждений и сроки их ликвидации для весеннего и осеннего периодов. Примечание 2. Требования к эксплуатационному состоянию проезжей части распространяются на съезды с них в границах радиусов закруглений. 3.1.2 Предельная глубина отдельных просадок, выбоин не должна превышать 4 см для дорог І – III категорий и групп А, Б улиц и дорог населенных пунктов; 6 см – для остальных категорий и групп. Предельная высота наплывов не должна превышать 2 см для дорог I – ІІI категорий и групп А, Б улиц и дорог населенных пунктов; 4 см – для остальных категорий и групп. В случае превышения указанных размеров отдельных просадок, ям, выбоин, наплывов сроки их ликвидации не должны превышать, приведенных в таблице 1. 3.1.4 Ровность покрытия проезжей части должна соответствовать требованиям таблицы 2. Таблица 2 Наименование показателя Категория дорог Группа дорог І II III IV-V А Б В Ровность по толчкомеру, см/км, не более 90 110 150 220 80 150 230 Ровность по ПКРС-2, см/км, не более - - - - 400 790 1050 Число просветов под трехметровой рейкой, превышающее контрольное, %, не более 6 9 12 14 6 9 12 В случае несоответствия ровности покрытия требованиям, приведенным в таблице 2, срок ликвидации не должен превышать периода строительного сезона.
3.4 Зеленые насаждения 3.4.1 Размещение зеленых насаждений на автомобильных дорогах общего пользования должно соответствовать требованиям таблицы 13.
Таблица 13 Категория дороги Расстояние от кромки проезжей части до ближайшего края ствола дерева (края кустарника), м, не менее І 14,00 II 11,25 III 9,50 IV 9,00 V 8,25 3.4.2 Размещение зеленых насаждений на обочинах и откосах земляного полотна автомобильных дорог не допускается. Зеленые насаждения на обочинах и откосах земляного полотна автомобильных дорог должны быть ликвидированы в течение 10 сут с момента обнаружения. 3.4.3 Размещение зеленых насаждений на улицах и дорогах населенных пунктов должно соответствовать требованиям таблицы 14.
Таблица 14 Расстояние от кромки проезжей части улиц до ближайшего края, не менее, м ствола дерева кустарника 4 1,5 Примечание. Высота кустарников при их размещении от края проезжей части на расстоянии от 1,5 м до 5 м не должна превышать 0,5 м. 3.4.4 Расстояние между кромкой проезжей части улиц и дорог населенных пунктов и кроной деревьев должно быть не менее 0,5 м в соответствии с рисунком 4. 4.1 Дорожные знаки 4.1.1 Автомобильные дороги, улицы и дороги населенных пунктов должны быть оборудованы дорожными знаками по ДСТУ 2586 и ДСТУ 3308, установленными в соответствии с проектами организации дорожного движения, согласованными и утвержденными в установленном порядке. 4.1.2 Поверхность знаков должна быть чистой, без повреждений, затрудняющих их восприятие. 4.1.3 Расстояние видимости дорожного знака должно быть не менее 100 м по ходу движения, а в случае двухстороннего размещения дорожного знака – в обе стороны. 4.1.4 4.1.6 Замену поврежденных, а также не соответствующих 4.1.4 и 4.1.5 предупреждающих дорожных знаков и знаков приоритета следует осуществлять в течение суток с момента обнаружения, остальных знаков – в течение 3 сут, а временных – немедленно. Отсутствующие дорожные знаки должны быть установлены незамедлительно.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про дорожній рух» учасники дорожнього руху мають право на: безпечні умови дорожнього руху, на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху; вивчення норм і правил дорожнього руху; отримання від гідрометеорологічних, дорожніх, комунальних та інших організацій, а також підрозділів Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України інформації про умови дорожнього руху. Відповідно до Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ Державна автомобільна інспекція (Державтоінспекція) є головним органом, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, що входить до системи органів Міністерства внутрішніх справ України.
У зв’язку з вище викладеним, Прошу: 1. забезпечити поновлення вимог чинного законодавства, зокрема, зобов’язати відповідні служби ДАЇ перевстановити зазначені у скарзі дорожні знаки у відповідності з чинними вимогами у сфері безпеки дорожнього руху; 2. повідомити, який підрозділ ДАЇ відповідальний за здійснення контролю над виконанням вимог у сфері безпеки дорожнього руху на зазначених ділянках доріг, які заходи контролю ним здійснюються на зазначених ділянках дороги, за чиєї участі та з якою періодичністю, а також чим фіксуються результати цих заходів контролю; 3. повідомити чи є розроблені відповідно до чинних стандартів на зазначених ділянках дороги схеми організації дорожнього руху, що погоджені та затверджені в установленому порядку; чи були до цих схем внесені відповідні зміни у зв’язку із встановленням знаків 5.45, що позначають межі населених пунктів «Молодіжне» та «Іллічівськ», та коли останній раз були внесені відповідні зміни до таких схем та ким і коли були проведені відповідні роботи. 4. повідомити скільки у зоні дії знаку 5.45. (Додаток 3) було обліковано дорожньо-транспортних пригод (із зазначенням даних про причини ДТП, кількості потерпілих та загиблих) протягом періодів з 2006року по червень місяць 2009 року та з липня місяця 2009року по теперішній час, які були внесені підрозділами Державтоінспекції до єдиної централізованої бази даних відповідно до Порядку обліку дорожньо-транспортних пригод; які причини ДТП найчастіше були відповідно до даних обліку ДТП; а також які заходи були прийняті у зв’язку з цим та з метою запобігання ДТП у майбутньому на зазначеній ділянці дороги.
26 травня 2011 г.
_________________ [b]Amat victoria curam[/b]
|