До Київського апеляційного адміністративного суду Вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010 Через Новозаводський районний суд м. Чернігова Вул. Мстиславська, 17, м. Чернігів, 14000
Позивач (апелянт) :
Електронний засіб зв’язку відсутній
Відповідач 1 : Інспектор дорожньо-патрульної служби Менського взводу ДПС відділу Державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області Козловський Володимир Васильович вул. Борисенка, 66, м.Чернiгiв, 14037 тел. (0462) 72-54-51
Відповідач 2 : Відділ ДАІ УМВС України в Чернігівській області Вул. Борисенка, 66, м. Чернігів, 14037 Телефон (04622) 5-63-02
АПЕЛЯЦІЙНА СКАРГА на постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 10 лютого 2010 року у справі № ххххххх (ххххххх/2009) за адміністративним позовом ХХххххх Ххххххххххххххх Володимировича до відділу ДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора дорожньо – патрульної служби Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС України в Чернігівській області Козловського Володимира Васильовича про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення серія СВ № хххххх від 14 вересня 2009 року
Дата подання заяви про апеляційне оскарження : 22 лютого 2010 року
10 лютого 2010 року Новозаводським районним судом м. Чернігова було прийнято постанову (надалі Постанова суду) у справі № х-х-х/2010 (х-х-хххх/2009) за адміністративним позовом хххххххххххххххххххх до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №хххххх від 18.09.2009 року, якою позивачеві було відмовлено у задоволенні пред’явлених вимог. Вважаю вказану постанову суду такою, що була винесена за умов невідповідності висновків суду обставинам справи та з порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Такі обставини, у відповідності до статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України) обумовлюють скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення. Зазначені вище невідповідності та порушення видно з наступного: 1. Хочу зауважити на тому, що у вказаній вище Постанові суду повністю відсутня мотивувальна частина, тобто, у чотирнадцятому абзаці зазначено, що « аналізуючи вище викладене, суд приходить до висновку…», однак, по-перше ніде у тексті цієї Постанови не вказано чому більшість пояснень, посилань на нормативно – правові акти у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, порушення яких мало місце при вирішені справи, та доказів, які мають вирішальне значення для об’єктивного вирішення цій справи, взагалі не зустрічаються в тексті Постанови, хоча при розгляді справи в судовом засіданні вони були представлені (таки як, наприклад, фотографії, надані мною), а по – друге – тим обставинам і доказам які, все ж вказані в Постанові, судом, жодним чином, не дана їх правова оцінка, чи є вони допустимі та достатні для доведення вини позивача. Цей факт, на сам перед, суперечить вимогам закону, що до змісту постанови, а саме п. 3 ст. 163 Кодексу Адміністративного Судочинства України (надалі КАС України). 2. Як вже згадувалося в п.1, у Постанові суду сказано - « аналізуючи вище викладене, суд приходить до висновку…», однак серед «вище вказаного» є неправдива інформація, а саме у дванадцятому абзаці сказано наступне «…витягом із журналу видачі технічних записів, де зазначено, що Полторацькому видано фотоапарат Олімпу, Козловському – відеокамеру «Самсунг»…», але насправді – Козловський, який розглядав цю справу на місці, та склав протокол і виніс постанову, в якій зазначив, що відео зйомка проводилась відеокамерою « Самсунг AD6X6VK…», як було встановлено під час судового розгляду, та видно з матеріалів справи, не отримував в той день відеокамери « Самсунг» взагалі, а навпаки отримав фотоапарат «Олимпус». Це видно з копії листа МВС України Управління МВС України в Чернігівській області відділу Державтоінспекції від 20.08.2009 року №58/5-Б-913, документу, який був наданий суду відповідачем 1 у якості доказу і фігурує в даній Постанові суду, як «витяг із журналу видачі технічних записів», та безпосередньо із свідчень самого відповідача. У документі під назвою «витяг із журналу видачі технічних записів» зазначено, що Полторацький, 19.07.09 о 8-00, отримав В/К Самсунг, а Козловський, 19.07.09 о 8-00, - Олімпус. 3. Також вважаю за необхідне відмітити, що на підставі ст.159 КАС України, яка на сам перед, говорить про законність та обґрунтованість судових рішень, однак дана Постанова суду є такою, що повністю суперечить даній нормі закону. Це видно з того, що Постанова суду ґрунтується лише на кількох фактах, які були представлені суду в якості доказів, проте жоден з них по-перше не доводить моєї вини, а по – друге взагалі не вказує на факт скоєння мною правопорушення. Розглянемо їх: а. Стосовно, наданих мною, письмових пояснень в протоколі про адміністративне правопорушення серії СВ 003954 від 19.07.2009 року, який був складений інспектором Козловським В.В. (відповідачем 1) на місці нібито скоєного мною правопорушення, на судовому засіданні я пояснив, що через те, що я по – перше не дуже гарно володію українською мовою, а по друге, коли давав пояснення, був схвильований та приголомшений нахабністю інспектора, а також через те, що в бланку протоколу передбачено замало місця для подання пояснень, а іншого аркушу в мене не було, зважаючи на це мої пояснення були викладені не зовсім коректно, та дуже стисло. В поясненнях я зазначив, що «…обігнав автомобіль до пішохідного переходу не помітив знак так як розташований в акації а зебра затерта», з самого формулювання видно, що людина яка його писала хвилювалася, але навіть таке, досить зжате формулювання не вмістилося в графи бланку протоколу. Не коректність викладеного полягає в тому, що я не обганяв інше авто, а випередив його, а випередження не заборонено жодним нормативно – правовим актом. Це було підтверджено іншими доказами в судовому засіданні, які, до речі, були надані самим відповідачем 1. б. Ксерокопія постової відомості розстановки нарядів жодним чином не доводить факт скоєння мною правопорушення. в. «Витяг із журналу видачі технічних записів» взагалі вказує на те, що Козловський В.В. не отримував відеокамери «Самсунг», а отже і не міг нею легітимно скористатись. З даного витягу не можливо встановити чи отримав Полтарацький відеокамеру саме, вказаної у постанові по справі про адміністративне правопорушення серії СВ 001354 від 19.07.2009 року, марки та моделі, а отже не можливо підтвердити, що даний технічний засіб фото - і відео фіксації задовольняє вимогам п. 20.2 Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо – патрульної служби Державтоінспекції МВС затвердженої наказом Міністерством внутрішніх справ України № 111 від 27.03.2009 року (надалі Інструкція з питань діяльності ДПС), в якому сказано: «Працівники підрозділів ДПС, яким видані технічні засоби та прилади, персонально відповідають за їх цілісність та працездатність. Забороняється застосування технічних засобів та приладів, які не сертифіковані, не сертифіковані в Україні та які не пройшли метрологічної повірки або мають свідоцтво про таку повірку, термін дії якого минув, а також передавати такі прилади для користування безпосередньо на маршруті патрулювання без здійснення контролю командиром підрозділу результатів роботи приладу за зміну». Стосовно вказаного документу необхідно також зауважити, що мені невідомо жодного нормативно – правового акту, який би передбачав ведення, та затверджував форму даного документу. П.20.4 Інструкції з питань діяльності ДПС передбачено та регламентовано використання та ведення зовсім іншого документу. «На кожний технічний засіб чи прилад, який використовується підрозділом ДПС, заводиться окремий журнал обліку використання технічних приладів та технічних засобів (додаток 7). Він заповнюється командиром підрозділу ДПС, що видав прилад досвідченому підлеглому працівнику в справному стані». Додатком 7 Інструкції з питань діяльності ДПС передбачено, що в журналі обліку і використання технічного засобу буде вказано: назву та номер технічного засобу (приладу), відомості про особу, що отримала технічний засіб, час отримання та здачі, проведення перевірок цілісності та справності, та інше. Витяг саме з цього документу, вимагалося від відповідача 1, надати в якості доказу. г. Стосовно відео зйомка, нібито, скоєного мною правопорушення слід зауважити цілий ряд обставин, які піддають сумніву достовірність, допустимість та достатність даного доказу: i. На сам перед, даний відео матеріал про, нібито, скоєне мною правопорушення, не містить жодних свідчень про таке. Взагалі, крім грубого порушення низки нормативно - правових актів самими представниками владних повноважень – інспектором Козловським В.В. та його напарником, інших правопорушень в даному відео матеріалі не зафіксовано. З цього відео видно, що водій, який керував авто сірого кольору, марки ВАЗ 21099, виконав маневр, який ніяк не можна ідентифікувати як обгін. На підставі правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10 жовтня 2001 року (надалі ПДР) розділ 1 Загальні положення, п.п.1.10. абзац 43 «обгін – випередження одного або кількох транспортних засобів, пов’язане з виїздом на смугу зустрічного руху». Згідно з п. 11.1 ПДР «Кількість смуг на проїзній частині для руху нерейкових транспортних засобів визначається дорожньою розміткою або дорожніми знаками 5.16, 5.17.1, 5.17.2 (див. додаток 1), а за їх відсутності - самими водіями з урахуванням ширини проїзної частини відповідного напрямку руху, габаритів транспортних засобів і безпечних інтервалів між ними». Ділянка дороги по якій я рухався взагалі не мала ані дорожньої розмітки, ані вказаних знаків, які б вказували на кількість смуг в тому чи іншому напрямку. Отже виходячи з п.11.1 ПДР, я сам визначав кількість смуг і на мій погляд, як раз в місці де я проїжджав, було дві смуги в попутному напрямі, на такі міркування, також підштовхує той факт, що метрів за 100 до вказаного пішохідного переходу у попутному напрямку розташована зупинка громадського транспорту, яка виконана без наявності карману. Тобто для об’їзду тролейбусу чи автобусу, який спинився на цій зупинці, водієві доведеться зайняти крайнє ліве положення на дорозі, тобто проїхати по середині дороги. При цьому, як видно і на відео, вільною залишається більш ніж третина всієї ширини дороги. Ширини проїзної частини на зазначеній ділянці складає 10м, а місцями до 10,4м. Згідно із п.1.10 ПДР «смуга руху – поздовжня смуга на проїзній частині завширшки, що найменше 2,75 м, що позначена або не позначена дорожньою розміткою і призначена для руху нерейкових транспортних засобів;». Згідно з технічним описом автомобіля ВАЗ 21099, габаритна ширина складає 1650 мм. Проаналізувавши всі ці дані та, виконавши елементарні арифметичні підрахунки, неважко переконатися в тому, що моє визначення кількості смуг для руху в попутному напрямку є цілком обґрунтованим та повністю задовольняє умовам безпеки дорожнього руху. ii. Як було встановлено в судовому засіданні 30.11.2009 року, під час вивчення даного відео матеріалу, час проведення відео зйомки становить 19.07.2009 року о 14 годині 56 хвилині, однак з протоколу та постанови видно, що скоєння правопорушення відбулося о 16 годині 52 хвилини 19.07.2009 року, тобто на дві години пізніше. Відповідач 1 відмовився від жодних пояснень чи коментарів стосовно цього факту. Однак така розбіжність є підставою сумніватися в достовірності наданої інформації. iii. З даного відео матеріалу не можливо напевне встановити чи дійсно на ньому зафіксовано мій автомобіль, бо окрім схожого авто на відео не видно ані державного номерного знаку транспортного засобу, який рухається, ані водія за кермом, я з’являюся в кадрі, стоячи біля авто (не за кермом) лише після того, як зображення стає мутним і майже зникає на кілька секунд. Ці обставини є такими, що суперечать п.12.1 Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Затвердженої Наказом МВС №77 від 26.02.2009 року. «Фіксація правопорушення учасниками дорожнього руху за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, є фіксацією порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху за допомогою спеціальних технічних засобів на електронний носій чи світлочутливу плівку, що може забезпечити визначення суті порушення та чітке зображення транспортного засобу, яким було вчинено правопорушення (його марку, колір, номерний знак) та, по можливості, водія, що знаходився за кермом». У випадку коли дані фото – або відео фіксації не відповідають цим вимогам, постанова в справі про адміністративне правопорушення не виноситься взагалі, згідно із п.12.8 цієї ж інструкції. iv. Згідно із п.3 ст.70 КАС України «докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги». Відповідно до ст.4 закону про міліцію. «Правова основа діяльності міліції. Правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішніх справ України, Загальна декларація прав людини, міжнародні правові норми, ратифіковані у встановленому порядку». Тобто, грубе порушення одного з вказаних у статті нормативно – правових актів, веде до порушення закону про міліцію. Із відео матеріалу видно, що інспектором Козловським В.В. та його напарником було грубо порушено цілий ряд нормативно – правових актів. Поведінка відповідача 1 та його напарника, при зупиненні авто, більш схожа на поведінку злочинного угруповання ніж на дії правоохоронних органів. Згідно відео матеріалу та свідчень відповідача 1 у судовому засіданні (які були зафіксовані на звукофіксуючий пристрій) службовий автомобіль, під час патрулювання інспектора Козловського знаходився в перехрещуваному провулку, так що його не було і не могло бути видно для водіїв, які рухались по перехрещуваній дорозі. З відео видно, що напарник Козловського, який проводив фіксація, знаходився у місці затуленому кущами і проводив зйомку крізь вітки кущів. Потім роздався сигнал свистка, який подав напарник Козловського, однак сам напарник не збирався зупиняти водія, це був знак Козловському. З відео матеріалу також видно, що після свистка напарника, на проїзній частині раптово з’являється сам Козловський, який вийшов із-зі стовпа, що був розташований на узбіччі. Такі дії суперечать одразу цілому ряду нормативно – правових актів і є грубим порушенням їх: п. 13.3.3, 28.3 Інструкції з питань діяльності ДПС, п.1.2 розпорядження Міністерства Внутрішніх Справ №466 від 21.05.2009 року, а отже даний відео матеріал, як доказ моєї вини, не може братися до уваги при вирішенні справи, згідно п.3 ст.70 КАС України. Таким чином, дана Постанова суду є необґрунтованою, а отже і незаконною, а також суперечить ст.86 КАС України « Оцінка доказів 1. Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. 2. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. 3. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності». 4. Слід зауважити, що з іншого боку, пішохідний перехід, неподалік якого я нібито виконав обгін іншого транспортного засобу, знаходиться у стані провокування порушення з боку водіїв, тим, що його просто не видно заздалегідь, про що суду були, належним чином, надані докази та відповідні посилання на нормативно – правові акти порушення яких мало місце. Суд розглянув цей факт як обставини, що пом’якшують відповідальність, однак на підставі ст.ст. 9, 10,11, 33, 34, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. 62 Конституції України, ніхто не може бути притягнутий до відповідальності без доведення його вини, а винна особа та чиї дії чи бездіяльність призвели до скоєння правопорушення, тому данні обставини не можна розглядати як такі, що пом’якшують відповідальність, а як такі, що знімають відповідальність, навіть як би мав місце факт скоєння правопорушення. 5. Згідно із ст. 12 п.6 та ст. 41 п.1 КАС України «Суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу», однак на отриманій мною копії судового звукозапису, я виявив не цілісність звукозапису, тобто має місце порушення вимоги, що до повноти фіксування судового засідання. 6. Відповідно до ст. 162 КАС України, яка говорить про Повноваження суду при вирішенні справи 1. При вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. 2. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача коштів; 5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; 8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Однак, як видно з резолютивної частини Постанови, суд вийшов за межі наданих законом повноважень, та прийняв рішення, яке не задовольняє нормам адміністративного судочинства. 7. Крім того судом жодним чином не було враховано порушень, які були допущені відповідачем при розгляді справи, у сфері оформлення матеріалів справи про адміністративні правопорушення, які регламентуються відповідною інструкцією з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Затвердженої Наказом МВС №77 від 26.02.2009 року, та про які було заявлено мною у позовній заяві до Новозаводського районного суду м. Чернігова від 25.09.2009року, та не однократно згадувалось в залі засідання суду під час розгляду справи. Таким чином, аналізуючи постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова у справі № 2-а-7/2010 (2-а-2075/2009) за адміністративним позовом Барко Володимира Володимировича до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №001354 від 18.09.2009 року, вважаю такою, що порушує мої конституційні права та свободи, зважаючи на невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального та процесуального права, виникають підстави говорити про незаконність та необґрунтованість цього процесуального акту. Я бажаю взяти участь у судовому засіданні суду апеляційної інстанції з розгляду поданої мною апеляційної скарги як особисто, так і за участю мого уповноваженого представника. Згідно ч.6 ст. 103 КАС України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день. Зважаючи на відлік строку на подання апеляційної скарги віддати подання заяви про апеляційне оскарження – 22 лютого 2010 року, останнім днем подачі апеляційної скарги на оскаржувану мною постанову є 15 березня 2010 року. На підставі викладеного та керуючись ст. 294 КУпАП ст. ст. 184-187, 189, 195, 198, 202, 205, 208 КАС України,
Прошу: 1. Прийняти цю апеляційну скаргу до розгляду та порушити провадження у справі з перегляду у апеляційному порядку постанови Новозаводського районного суду м. Чернігова від 10 лютого 2010 року у справі № х-х-х/2010 (ххххххххх) за адміністративним позовом Ххххх Ххххххххх Володимировича до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №ххххххх від 18.09.2009 року. 2. Скасувати постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 10 лютого 2010 року у справі № х-х-х/2010 (х-х-ххххх/2009) за адміністративним позовом Ххххх Ххххххххх Володимировича до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №ххххххх від 18.09.2009 року. 3. Винести нову постанову у справі за адміністративним позовом Хххххх Ххххххххххххх Володимировича до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №хххххх від 18.09.2009 року, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Додатки: 1. Копія апеляційної скарги на постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 10 лютого 2010 року у справі № х-х-х/2010 (х-х-хххх/2009) за адміністративним позовом Хххххххх Хххххххххххххх Володимировича до ВДАІ УМВС України в Чернігівській області, інспектора ДПС Менського взводу ДПС ВДАІ УМВС у Чернігівській області Козловського В.В. про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення СВ №хххххх від 18.09.2009 року. Апеляційну скаргу викладено на 7 сторінках
15 травня 2010 року ___________________________ Ххххххх Х.Х.
|