ЖЁЛТЫЙ СВЕТ
Соснівський районний суд м. Черкас 18000 м.Черкаси, вул..___________ Позивач: ________________________ Адреса: 18034,м. Черкаси, вул. ________ , буд.__, кв._______ Засоби зв’язку: т. дом.______, моб._________ Відповідач 1: Управління ДАІ ГУ МВС України у Черкаській області м. Черкаси, вул. Л.Українки, 21 Відповідач 2: ст. лейтенант міліції ________________________________ ст. інспектор ДПС батальйону ГПР ВДВІ м. Черкаси Адреса: невідома Засоби зв’язку: невідомі
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання протиправною та скасування постанови серії СА № _________ по справі про адміністративне правопорушення
Цей адміністративний позов підлягає розгляду на підставі ст.288 ч.3 КУпАП України, яка передбачає право особи оскаржити до суду постанову органів Державної влади та посадових осіб, до яких належать і органи ДАІ та їх посадові особи. 17 вересня 2010 р. посадовою особою, старшим інспектором дорожньо-патрульної служби батальйону м. Черкаси – ____________________________ cкладений протокол у справі про адміністративне правопорушення, яким на мене, ______________________, накладено адміністративне стягнення за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Так, вбачається, що я 17 вересня 2010 р. о 13 год. 20 хв., керуючи автомобілем DAEWOO Lanos № ____________ по вул. Смілянській, проїхала перехрестя вулиць Смілянська-Оборонна на заборонений сигнал світлофора (жовтий). З притягненням мене до адміністративної відповідальності старшим інспектором Козаченком Віктором Анатолійовичем не згодна, а саме: 17 вересня 2010 р. я, рухаючись на автомобілі DAEWOO Lanos № __________________ у щільному потоці транспорту (вулиця дуже завантажена транспортними засобами) була зупинена інспектором ДПС ______________ за ніби - то порушення мною ПДР. Проте, для таких висновків у особи, яка винесла постанову, не було жодних підстав. Вказана постанова, з якою в подальшому ст. лейтенант Козаченко В.А. відмовився мене ознайомити, не відповідає обставинам справи та вимогам закону з таких підстав: на місці «порушення» я рухалася зі швидкістю 50 км/год. з дотриманням вимог правил дорожнього руху та на заборонений сигнал світлофора не проїжджала. Під’їжджаючи до перехрестя, я почала його перетинати під зелений миготливий сигнал світлофора. Але, коли я безпосередньо знаходилася на самому перехресті, засвітився жовтий сигнал світлофора. Згідно Правилам дорожнього руху, п. 8.11., п.16.8., я повинна була його звільнити. На той момент я керувалася пунктом ПДР п.16.8.: «Водій, який виїхав на перехрещення проїзних частин згідно із сигналом світлофора, що дозволяє рух, повинен виїхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді» та пунктом ПДР п.8.11.,який передбачає, що водій не тільки має право, але і ,по суті справи, зобов’язаний продовжити рух на жовтий сигнал світлофора. «Водіям, які в разі ввімкнення жовтого сигналу або підняття регулювальником руки вгору не можуть зупинити транспортний засіб у місці, передбаченому пунктом 8.10 цих Правил, не вдаючись до екстреного гальмування, дозволяється рухатися далі за умови забезпечення безпеки дорожнього руху». Відповідно до правил, гальмівний шлях автомобіля складає 14,7 м при швидкості 40 км/год. Зупинитися, навіть у разі екстреного гальмування, я все одно б не змогла. Отже, я здійснила єдино правильну дію в такій ситуації. Також, вдавшись до екстреного гальмування, я б створила аварійну ситуацію і до того ж порушила б п.1.5. ПДР «Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров'ю громадян, завдавати матеріальних збитків». ПДР п.2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний: д) не створювати своїми діями загрози безпеці дорожнього руху. Завершуючи свій маневр, аварійної обстановки створено не було, перешкод іншим автомобілям і пішоходам своїми діями не створювала, мій рух не викликав небезпеки дорожньому руху, що підтверджує відсутність будь-яких записів в протоколі, окрім нiби то порушення мною пункту ПДР 8.7.3. Також зазначу, що в протоколі працівником ДАІ відмічено, що я «проїхала перехрестя вулиць Смілянська-Оборонна на заборонений сигнал світлофора (жовтий), але не вказано, на який сигнал світлофора виїхала на перехрестя. А це був зелений, дозволяючий рух, сигнал світлофора. Відповідно до статті 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має великий перелік прав, зокрема право давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи. При моїй спробі дописати в протоколі, що «пояснення додаються на окремому аркуші паперу» мені було відмовлено. Ст. інспектор ___________ відповів: «Ви вже використали свої два рядки для пояснення», а також, у зв’язку з тим, що я відмовилася ставити свій підпис у протоколі в графі «підпис особи, яка притягується до адміністративної відповідальності», хоча підпис, що ознайомлена з місцем та часом розгляду справи я поставила, чим свідомо порушив мої права, надані мені ст. 256 КУпАП: «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до нього, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.» Вважаю, що дії ст. інспектора _______________ порушують ст. 5 Закону про міліцію «Діяльність міліції та права громадян»: «міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції. Для забезпечення громадського порядку працівники міліції зобов’язані вживати заходи незалежно від свого підпорядкування». Вважаю, що такі дії співробітника міліції порушують мої права та свободи та можуть кваліфікуватися як самоуправство, тобто самовільне здійснення свого дійсного або гаданого права, згідно до статті 186 КУпАПа. З протоколом, складеним ІДПС ________________ (надалі – «протокол») про адміністративне правопорушення, я не погоджуюся, оскільки в моїх діях під час керування транспортним засобом не було допущено порушень Правил дорожнього руху, про що було повідомлено інспектора ДПС, а також зазначено у протоколі. Натомість, не реагуючи на мої пояснення, ним була винесена постанова (яку мені вручено не було і з якою мене не ознайомили та яку мені не оголосили , чим порушили ст.285 КУпАПа, а також не вручили копію документа про притягнення мене до адміністративної відповідальності з наступним накладенням штрафу). Слід зауважити, що старшим інспектором _____________________ постанова розглядалася і виносилася без моєї присутності з порушенням статей 279 та 280 КУпАП та п 2.12; 2.9 Наказу МВС України №77 від 26.02.2009 р. Інспектором порушено процедуру, передбачену п. 2.12 «Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, затвердженої наказом МВС України 26.02.2009 №77»: «Розгляд справи розпочинається з представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права й обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення, заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. У разі участі в розгляді справи прокурора заслуховується його висновок (стаття 279 КУпАП) ( 80732-10 )» Оголошення постанови у моїй присутності не проводилось, копії постанови, я не отримувала. Порушення інспектором процедури, передбаченої п. 2.9 «Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, затвердженої наказом МВС України №77 від 26.02.2009»: « Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; під час розгляду справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця в галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою здійснюється провадження; оскаржувати постанову в справі.» З матеріалами справи меня не ознайомили і можливість надати пояснення не надали. Такі дії грубо порушили мої права на захист, правову допомогу, гарантовані КУпАП і, очевидно, спрямовані на зменшення шансів оскарження протиправної постанови. З огляду на викладене вважаю, що дії працівника міліції були незаконними. Внаслідок цього інспектор ДАІ взяв письмові свідчення у двох водіїв, автомобілі яких були припарковані неподалік від службового автомобіля старшого інспектора К____________., що може свідчити про невипадковість вибору саме цих свідків. Водії знаходились праворуч від службового автомобіля інспектора, присівши на газоні. Але, оскільки службовий автомобіль знаходився на газоні перпендикулярно проїзній частині (фото відбитки додаються) він закривав обзір проїзної части для свідків. На жаль, у той момент повідомити про ситуацію, що склалася у службу довіри ДАІ я не змогла, оскільки телефон не відповідав. Згідно п. 6.27 інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС ДАІ, затвердженої наказом МВС № 111 від 27.03.2009, працівник підрозділу ДПС під час керування патрульним автомобілем зобов’язаний бути прикладом для інших учасників дорожнього руху в частині дотримання ПДР. Також згідно п. 6.32.5. працівник ДПС зобов’язаний під час службової діяльності дотримуватись законності, не допускати її порушень іншими працівниками.
Оскільки у визначені терміни ст.292 КУпАП копію постанови про адміністративне правопорушення я не одержала, 23 вересня 2010 р. була вимушена прибути до відділу Адміністративної практики Соснівського району за адресою: м. Черкаси, вул. ім. Л.Українки, 21, каб. №13, з метою її отримання.
До того ж, слід вказати, що відповідно до ст.71 ч.2 КАС України, обов’язок доведення правомірності своїх дій в даному випадку покладено на сторону відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. За таких умов у моїх діях немає складу правопорушення, у якому мене визнано винним зазначеною постановою. Враховуючи вищевикладене, відповідно до статей 279, 280. 285, 288, 289, 292, 293 Кодексу про адміністративні правопорушення України і п.1.10 8.10 п. 8.11., п.16.8.. ПДР
ПРОШУ:
Постанову СА № __________ від 17.09.2010р. у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 122 КУпАП, скасувати, а справу про адміністративне правопорушення щодо мене закрити у зв'язку з відсутністю у моїх діях складу правопорушення, порушенням процедури, передбаченої п. 2.9 , п. 2.12 «Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, затвердженої наказом МВС України 26.02.2009 №77» Додатки: 1.Копія Постанови серія СА № _________ від 17вересня2010р. 2. Копія протоколу. 3. Копія паспорта. 4. Платіжне доручення про сплату держмита
27. 09.2010р НЕ понадобились эти документы 5.Копія ідентифікаційного коду. 6. Копія посвідчення водія. 7. Копія технічного паспорта автомобіля. 8. Копія фотознімка.(надо в суд приносить)
|