Из реестра. Как бывает. Штраф 618 395,22 гривень
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/58360802Цитата:
справа № 521/4670/16-а
провадження № 2а/521/157/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2016 року
Малиновський районний суд міста Одеси
в складі головуючого судді Михайлюка О.А.,
при секретарі Стариш О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної фіскальної служби України, заступника начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю. про скасування постанови по справі про порушення митних правил, -
Встановив:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Одеської митниці Державної фіскальної служби України, заступника начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю. про скасування постанови про порушення митних правил № 0802/50000/15 від 22.02.2016 року, винесеною заступником начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю., якою позивача визнано винним в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 618 395,22 гривень, оскільки вважає зазначену постанову необґрунтованою та безпідставною, у зв'язку з чим, на думку позивача, підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності відсутні.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просить суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, з підстав викладених у наданих письмових запереченнях.
Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
В судовому засіданні встановлено, що 04.09.2015 року посадовою особою Одеської митниці ДФС складено протокол про порушення митних правил № 0802/50000/15 у відношенні громадянина України ОСОБА_1 за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
Як вбачається з вказаного протоколу 04.09.2015 року о 09 годині 45 хвилин співробітником взводу по забезпеченню СП № 3 роти ДПС при УДАІ в Одеській області, під час несення служби по нагляду за дорожнім рухом в м. Болград Одеської області зупинено автомобіль НОМЕР_1, країна реєстрації Болгарія, 1998 року випуску, під керуванням громадянина України ОСОБА_1.
Під час перевірки вказаного автотранспортного засобу згідно з інформацією Єдиної автоматизованої інформаційної системи ДФС встановлено, що автомобіль НОМЕР_1 ввезено на митну територію України 25.09.2014 року о 00 годин 10 хвилин через відділ митного оформлення № 1 м/п «Роздільна» Південної митниці Міндоходів громадянином Йорданії ОСОБА_4 в режимі «тимчасове ввезення».
Відповідно ст. 292 МК України тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення, зокрема, ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та підлягають реекспорту до завершення встановленого строку.
Згідно ст. 380 МК України строк тимчасового ввезення для громадян-нерезидентів становить до одного року. Цей строк може бути продовжено митними органами з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів.
Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування відповідно до ч. 4 ст. 380 МК України можуть використовуватися на митній території України виключно тими громадянами, які ввезли їх в Україну, для їх особистих потреб, не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності в Україні, бути розкомплектовані, чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.
До транспортного засобу «Volvo V70», р/н НОМЕР_2, під час переміщення на митну територію України 25.09.2014 року не застосовувались заходи по сплаті митних платежів, оскільки ввезення відбувалось нерезидентом, який, згідно з ст. 380 МК України має право тимчасово ввозити транспортний засіб на строк до одного року з умовним звільненням від оподаткування митними платежами.
Резидент має право користування транспортним засобом іноземної реєстрації виключно за умови після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
Відповідно до зазначеного, використання транспортного засобу іншою особою, ніж тою, якою такий транспортний засіб ввезено, являє собою використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, я зв'язку з якими було надано такі пільги.
Таким чином, ОСОБА_1, будучи резидентом України, користувався транспортним засобом «Volvo V70», р/н НОМЕР_2, країна реєстрації Болгарія, стосовно якого надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги.
Постановою про порушення митних правил № 0802/50000/15 від 22.02.2016 року, винесеною заступником начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю., ОСОБА_1 визнано винним в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 618 395,22 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що власником автомобіля НОМЕР_1, є ТОВ «Геронда», (країна реєстрації Болгарія, місто Софія), позивач працює на посаді водія-експедитора ТОВ «Геронда» та в період складання протоколу про порушення митних правил знаходився у службовому відрядженні на вказаному транспортному засобі, який використовувався як транспортний засіб комерційного призначення на підтвердження чого позивачем надано трудовий договір, путьовий лист та свідоцтво про реєстрацію на автомобіль.
Відповідно п. 59 ст. 4 МК України транспортні засоби комерційного призначення - це, зокрема, автотранспортні засоби (моторні транспортні засоби, причепи, напівпричепи), що використовуються в міжнародних перевезеннях для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів разом з їхніми звичайними запасними частинами, приладдям та устаткуванням, а також мастилами та паливом, що містяться в їхніх звичайних баках упродовж їхнього транспортування разом із транспортними засобами комерційного призначення.
Частиною 1 ст. 189 МК України передбачено, що транспортні засоби комерційного призначення, які використовуються для переміщення товарів та/або пасажирів через митний кордон України, можуть тимчасово ввозитися на митну територію України без справляння митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. При цьому, тимчасове ввезення транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України допускається за умови, що такі транспортні засоби не використовуватимуться для внутрішніх перевезень на митній території України (ч. 3 ст. 189 МК України).
Під час складання протоколу про порушення митних правил та розгляду справи про адміністративне правопорушення, позивачем не надано відповідних документальних підстав, які б підтверджували, що даним автомобілем він користувався на умовах тимчасового ввезення.
Згідно з пунктом «а» статті 7 Додатку «С» Конвенції про тимчасове ввезення, прийнятої 26.06.1990 у м. Стамбулі, до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України від 24.03.2004 року «Про приєднання України до Конвенції про тимчасове ввезення», транспортні засоби комерційного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення і які здійснюють свою діяльність на користь останнього, навіть якщо вони зареєстровані або постійно проживають на території тимчасового ввезення.
Відповідно до пункту «б» статті 1 Додатку «С» Конвенції про тимчасове ввезення «комерційне використання» означає платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів.
Перелік документів та відомостей, які перевізник (декларант, уповноважена ним особа) надають органу доходів і зборів при перевезені товарів автомобільним транспортом визначений п. 1 ч. 1 ст.335 МК України.
З матеріалів справи не вбачається жодних документів, які б підтверджували використання позивачем транспортного засобу «Volvo V70», р/н НОМЕР_2 для платного перевезення осіб або промислового чи комерційного платного або безоплатного перевезення товарів.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 105 МК України у митний режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами помішуються виключно товари, транспортні засоби комерційного призначення, зазначені у ст. 189 МК України та в Додатках В.1-В.9,С,Б до Конвенції про тимчасове ввезення, на умовах, визначених вказаними Додатками.
Згідно з пунктом «а» статті 5 Додатка С до Конвенції про тимчасове ввезення, для того, щоб можливо було скористатись правами на пільги, що надаються цим Додатком, транспортні засоби комерційного використання повинні бути зареєстрованими на території, яка не є територією тимчасового ввезення, на ім'я особи, яка зареєстрована або постійно проживає за межами території тимчасового ввезення, і ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з такої території.
Зазначені норми статей 105 та 189 МК України та Конвенції про тимчасове ввезення стосовно надання пільг в оподаткуванні митними платежами при тимчасовому ввезенні транспортних засобів - можуть застосовуватись виключно для транспортам засобів комерційного призначення (використання).
При цьому, для статусу «транспортного засобу комерційного призначення (використання)» вирішальним є не сам факт державної реєстрації у відповідній країні на юридичну особу (а не фізичну), а саме мета використання, яка чітко зазначена в Конвенції - «для платного перевезення осіб або промислового чи комерційного платного або безоплатного перевезення вантажів».
Як слідує із положень Митного кодексу України та Конвенції про тимчасове ввезення, транспорті засоби, які тимчасово ввозяться на митну територію України в службових цілях, не для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів через митний кордон України, не відносяться до транспортних засобів комерційного призначення та їх митне оформлення здійснюється на загальних підставах в порядку, передбаченому главою 55 МК України «Пропуск на оподаткування товарів, які ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України».
Крім того, відповідно до статті 366 МК України діє двоканальна система митною контролю товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами, тобто спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами) через митний кордон України.
Канал, позначений символами зеленого кольору «зелений коридор» призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.
Канал, позначений символами червоного кольору «червоний коридор» призначений для всіх інших громадян.
Громадянин самостійно обирає відповідний канал для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Враховуючи положення ст. 366 МК України транспортні засоби комерційного призначення повинні переміщуватися по каналу, позначеному символами червоного кольору «червоний коридор».
Автомобіль «Volvo V70», р/н НОМЕР_2 ввезено на митну територію України 25.09.2014 року в режимі «тимчасове ввезення» по «зеленому коридору».
Таким чином, вищезазначений транспортний засіб не використовувавсь для платного перевезення осіб або промислового чи комерційного платного або безоплатного перевезення товарів, ввезений на митну територію України по «зеленому коридору» як транспорт ний засіб особистого користування, тобто не мав статусу транспортного засобу комерційного призначення (використання).
Як зазначено в позові позивач вважає, що особою, відповідальною за дотримання режиму «тимчасового ввезення» є не він, а особа, яка ввозила даний автомобіль та якій надано пільги зі сплати митних платежів, саме, громадянин Йорданії ОСОБА_4, який ввіз на митну територію України автомобіль НОМЕР_1.
Однак, дане твердження позивача суперечить обставинам справи, оскільки автомобіль НОМЕР_1, країна реєстрації Болгарія, ввезений на митну територію України громадянином Йорданії ОСОБА_4 в режимі «тимчасово ввезення».
Враховуючи положення ст. 380 МК України, транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від подання документів, що видаються державними органами уповноваженими здійснювати види контролю, зазначені у статті 319 МК України.
Таким чином, громадянином ОСОБА_4 ввезено автомобіль в режимі «тимчасове ввезення» із звільненням від сплати митних платежів, однак в подальшому ОСОБА_1 неправомірно користувався транспортним засобом «Volvo V70», р/н НОМЕР_2, стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги.
Враховуючи викладене, транспортний засіб «Volvo V70», р/н НОМЕР_2 не здійснював комерційні перевезення осіб та товарів, тому він відноситься до категорії транспортного засобу особистого користування, отже громадянин ОСОБА_1 неправомірно користувався цим транспортним засобом, стосовно якого надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги, тобто ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на ухилення від спалти митних платежів, що є складом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 69, 71, 86, 159-163, 171-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної фіскальної служби України, заступника начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю. про скасування постанови по справі про порушення митних правил - відмовити.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: О.Михайлюк