|
Борец |
|
Зарегистрирован: 11 авг 2010, 13:34 Сообщений: 4840 Откуда: Одесса
Авто: Skoda Fabia
|
Не знаю, поднимался ли данный вопрос ранее, так как не особо слежу за таможенной темой. Нашел одну статейку, которая была перепечатана на многих сайтах: Цитата: Не смотря на формальный запрет передачи транспортных средств, ввезенных нерезидентами, в пользование другим лицам (содержащийся в части 4 статьи 380 ТКУ), привлечь водителя к административной ответственности нельзя, поскольку Конституционный суд Украины определил, что пользование или распоряжение транспортными средствами личного пользования, которые помещены в таможенный режим временного ввоза на таможенную территорию Украины, не является административным правонарушением, предусмотренным в части второй статьи 469 Таможенного кодекса Украины.
Изъятие транспортного средства так же находится вне полномочий таможенных органов и полиции, при условии, что водитель имеет документ о регистрации транспортного средства (техпаспорт) и водительское удостоверение, что отражено в письме 03.09.2012 N 20 / 2-11 / 09804-ЕП Государственной таможенной службы Украины. Вот само письмо ГТС: http://document.ua/pro-kvalifikaciyu-di ... 11327.html
Сообщение, не относящиеся к теме
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЛИСТ від 03.09.2012 р. N 20/2-11/09804-ЕП Начальникам регіональної митниці, митниць
Про кваліфікацію дій за ст. 469 МК України У зв'язку з набранням чинності Митним кодексом України від 13.03.2012 N 4495-VI ( N 4495-VI) Департаментом боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції розглянуто звернення митних органів стосовно притягнення до адміністративної відповідальності осіб-нерезидентів, у разі розпорядження ними тимчасово ввезеними на митну територію України транспортними засобами особистого користування. За результатами опрацювання повідомляємо наступне. Умови та порядок пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов'язаних зі здійсненням підприємницької діяльності, регулюється розділом XII Митного кодексу України ( N 4495-VI). Відповідно до статті 380 Митного кодексу України ( N 4495-VI) тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено митними органами з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов'язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом. При цьому тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно тими громадянами, які ввезли їх в Україну, для їх особистих потреб, не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності в Україні, бути розкомплектовані, а також відчужені чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам. Крім того, частиною п'ятою цієї ж статті ( N 4495-VI) на особу, яка тимчасово ввезла транспортний засіб особистого користування, покладено обов'язок вивезти за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу ( N 4495-VI), цей транспортний засіб, або помістити у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи оформити для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Таким чином, на особу покладається обов'язок вчинити низку дій з метою дотримання вимог законодавства України. Сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і митними органами з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, є митними формальностями (пункт 29 статті 4 Митного кодексу України ( N 4495-VI)). Виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення визначається як митне оформлення (пункт 23 статті 4 Митного кодексу України ( N 4495-VI)). Відповідно до частини першої статті 246 Митного кодексу України ( N 4495-VI) метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України. Частиною четвертою статті 255 Митного кодексу України ( N 4495-VI) визначено, що митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму. Таким чином, невиконання особою дій, визначених законодавством України, унеможливлює надання митним органом дозволу на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення. Митне оформлення в такому випадку не може вважатись закінченим. З огляду на викладене, у разі встановлення фактів відчуження чи передачі у володіння, користування або розпорядження іншим особам транспортних засобів особистого користування, ввезених особами-нерезидентами, є підстави для розгляду питання щодо наявності ознак правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 469 Митного кодексу України ( N 4495-VI). Санкції за неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, передбачені статтею 469 Митного кодексу України ( N 4495-VI), дозволяють накласти на особу лише штраф за неправомірні операції з такими товарами, що виключає можливість вилучення митними органами таких товарів, зокрема транспортних засобів. При цьому відповідно до абзацу другого пункту 2.2 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 N 1306, власник транспортного засобу може передавати такий засіб у користування іншій особі, що має посвідчення водія на право користування транспортним засобом відповідної категорії, передавши їй реєстраційний документ на цей транспортний засіб. Статтею 2652 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачена можливість тимчасового затримання транспортного засобу працівником Державної автомобільної інспекції у разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені, зокрема, статтею 126 КУпАП (керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред'явила їх для перевірки). Зокрема, частиною першою статті 126 КУпАП встановлена відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред'явила для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційного документа на транспортний засіб, а у випадках, передбачених законодавством, ліцензійної картки на транспортний засіб, а також поліса (договору) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"). З огляду на викладене, тимчасове затримання транспортних засобів за участі представників відповідних підрозділів Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України можливе за умови, що тимчасово ввезеним на митну територію України транспортним засобом особистого користування керує особа, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом, зокрема реєстраційних документів. Т. в. о. начальника Департаменту Я. П. Прокопенко
Цитата: 31.03.2015 Конституционным Судом Украины вынесено решение №1-рп/2015 по делу №1-4/2015 по конституционному обращению Мартынова Владимира Владимировича относительно официального толкования положений части второй статьи 469 Таможенного кодекса Украины.
Согласно указанного решения, Конституционным Судом Украины сделан вывод, что пользование или распоряжение транспортными средствами личного пользования, которые помещены в таможенный режим временного ввоза на таможенную территорию Украины, не является административным правонарушением, предусмотренным в части второй статьи 469 Таможенного кодекса Украины.
Решение Конституционного Суда Украины является обязательным к выполнению на территории Украины, окончательным и не может быть оспорено и согласно статье 152 Конституции Украины вступило в силу со дня его провозглашения. http://topnews.ck.ua/economy/2015/05/08/28055.htmlИ само решение КСУ: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v001p710-15Вывод: Конституционный суд Украины вирішив:
1. Словосполучення „користування та розпорядження“, що міститься в положеннях частини другої статті 469 Митного кодексу України, згідно з якою адміністративним правопорушенням визнається, зокрема, зміна стану товарів, митне оформлення яких не закінчено, або товарів, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем на складі тимчасового зберігання, на складі організації - отримувача гуманітарної допомоги або на митному складі, користування та розпорядження ними без дозволу органу доходів і зборів, необхідно розуміти так, що адміністративним правопорушенням є окремо як користування, так і розпорядження без дозволу органу доходів і зборів товарами, митне оформлення яких не закінчено або які перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем чи поміщені в режим митного складу.
Користування або розпорядження транспортними засобами особистого користування, які поміщені в митний режим тимчасового ввезення на митну територію України, не є адміністративним правопорушенням, передбаченим у частині другій статті 469 Митного кодексу України.
2. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.
Рішення Конституційного Суду України підлягає опублікуванню у „Віснику Конституційного Суду України“ та в інших офіційних виданнях України.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
_________________
|
|